Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 kwietnia 2003, 11:21

autor: Krzysztof Żołyński

Etherlords II: Second Age - przed premierą - Strona 3

Druga część interesującej strategii turowej z elementami cRPG – Etherlords, bazującej na takiej sławnej grze jak Heroes of Might & Magic. Akcja gry ponownie przenosi nas do świata fantasy, gdzie do walki stają cztery odmienne nacje.

Zaawansowani gracze na pewno ucieszą się, gdy powiem, że w Etherlords 2 znajdziemy również edytor map, z których możemy układać własne kampanie. Nie zabraknie również zmodernizowanego i wzbogaconego trybu multiplayerowego, więc miłośnicy sieciowych zmagań powinni być szczęśliwi.

Na zakończenie przypomnę w największym skrócie, co może nas czekać w drugiej odsłonie Etherlords:

  • pięć wielkich kampanii rozgrywanych w przepięknym, trójwymiarowym świecie
  • setki magicznych zaklęć i niesamowitych bestii pozwalających na mnóstwo kombinacji strategicznych na polu walki
  • nowe potwory i zaklęcia, których mogą używać wszystkie cztery występujące w grze rasy
  • rozbudowane umiejętności i możliwości bohaterów
  • łodzie, tunele i transportery pozwalające odwiedzić każdy zakątek magicznego świata
  • nielinearna fabuła i mnóstwo sposobów na ukończenie każdej misji
  • rozbudowany tutorial pomagający opanować podstawy taktyki
  • konstruktor, pozwalający zbudować własne artefakty
  • kreator map, pozwalający przygotować nowe mapy, a nawet całe kampanie
  • specjalny serwer do rozgrywania sieciowych pojedynków i turniejów
  • nowy rodzaj pojedynków-przeznaczony dla drużyn do 8 graczy
  • możliwość zapisu na serwerze nieukończonych pojedynków i kontynuowanie ich w przyszłości

No dobra, a co nam będzie potrzebne, aby w to zagrać zapytacie. Już śpieszę z informacjami. Wydaje mi się, że spokojnie można zapomnieć o minimalnych wymaganiach, gdyż te zazwyczaj odbiegają od rzeczywistości, a skupmy się raczej na tym, co zalecane, bo to jest bliższe prawdzie. Tak, więc niezbędny będzie jeden z Windowsów 98/ME/2000/XP, następnie DirectX 7.0 lub wyższy. Do tego Pentium III 800 MHz, 256 MB RAM, karta graficzna z minimum 32 MB RAM-u na pokładzie, jakiś CD ROM i 2 GB wolnego miejsca na dysku. Jak sami widzicie wymagania nie będą strasznie wyśrubowane.

Coś mi się wydaje, że Etherlords 2 może być całkiem niezłą grą. Trochę jednak boję się, czy uda się jej przebić na rynku, który ostatnio otrzymał sporą dawkę strategii turowych i to bardzo przyzwoitych. Na wyroki trochę za wcześnie, więc jak mawiają starzy Indianie: „Pożywiom, uwidim”.

Krzysztof „Hitman” Żołyński

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!