Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 lutego 2018, 12:31

autor: Amadeusz Cyganek

Pierwsze informacje o Farming Simulator 19 - ładniej, więcej, lepiej - Strona 2

Czas na początek gorącego sezonu jeśli chodzi o wirtualne farmy – pierwsze karty odkrywają twórcy Farming Simulator 19, który zapowiada się na najbardziej złożonego symulatora farmy w historii całej serii!

CO NOWEGO W GRZE FARMING SIMULATOR 19:
  • ulepszony i przemodelowany silnik graficzny;
  • nowe efekty pogodowe i animacje;
  • nowe zwierzęta - konie;
  • dwie nowe mapy - po jednej w Europie i Ameryce Północnej;
  • dwie nowe uprawy;
  • nowi producenci maszyn;
  • wybór cech charakteru postaci, poprawiona SI pomocników, większa liczba misji;
  • interakcje z innymi rolnikami.

Choć za oknami śnieg i mróz, sezon farmerski zaczyna się rozkręcać. Już niebawem na półki sklepowe trafi nowy pretendent do tronu symulacji rolniczych – Pure Farming 2018 Techlandu. Niemniej dotychczasowy lider, czyli cykl Farming Simulator, nie odpuści – jego najnowsza część z pewnością stanowić będzie silną konkurencję. Tegoroczna odsłona serii z numerkiem 19 ma przynieść wiele nowych możliwości i usprawnień, które twórcy powoli zaczynają prezentować wszystkim zainteresowanym. I wiele wskazuje na to, że w tym roku możemy oczekiwać kolejnego dużego kroku naprzód.

Ekipa studia Giants Software zamierza utrzymać dwuletni cykl wypuszczania na rynek swojej flagowej produkcji – po Farming Simulatorze 17 wydanym w 2016 roku najnowsza odsłona z pewnością pojawi się w roku bieżącym. Kiedy dokładnie? Tego jeszcze nie wiadomo – twórcy są w tej kwestii bardzo powściągliwi, ale z pewnością należy się go spodziewać dopiero jesienią. Bo choć podczas zamkniętej prezentacji gry dowiedzieliśmy się o niej całkiem sporo, do ogłoszenia zostało jeszcze naprawdę wiele. Skupmy się jednak na tym, co wiadomo na tę chwilę.

Pierwsze informacje o Farming Simulator 19 - ładniej, więcej, lepiej - ilustracja #1

Ponieważ wydawca gry, firma Focus Home Interactive, nie nam dostarczył żadnych obrazków z Farming Simulatora 19, w tekście znajdują się zdjęcia z poprzedniej edycji tytułu.

Silnik graficzny motorem napędowym

Jedną z najważniejszych nowości nowego FS-a ma być znacznie ulepszony, a w wielu miejscach napisany na nowo autorski silnik graficzny. Ma on pozwolić na dokonanie zakrojonych na szeroką skalę ulepszeń w wyglądzie gry, czego tak wielu miłośników tej farmerskiej serii oczekiwało od dawna. Nie da się bowiem ukryć, że po kilku latach delikatnego liftingu wizualnej strony tego tytułu sporo rozwiązań stosowanych dotąd przez deweloperów zaczęło kłuć w oczy – mowa zwłaszcza o fizyce otoczenia, archaicznie prezentujących się teksturach czy mizernej animacji zwierzaków i roślin. Teraz te wszystkie aspekty mają zostać znacznie poprawione – możemy więc oczekiwać kompletnie przemodelowanych budynków i elementów otoczenia, jak również bardziej realistycznej fizyki oraz zachowania flory i fauny farmerskiego świata.

Twórcy chwalą się zwłaszcza zaawansowanym systemem oświetlenia – cienie rzucane przez poszczególne budynki będą wyglądać po prostu wiarygodnie, co stanie się także za sprawą dopracowanego systemu zmiany pór dnia. Gracze zaobserwują zarówno wyraźny wschód słońca, jak i zachód skąpany w charakterystycznej czerwieni, nie zabraknie też proceduralnie generowanych chmur przesłaniających promienie słoneczne, a ustawienie cieni będzie zależne od kąta ich padania. Przy okazji deweloperzy pochwalili się ciekawym efektem graficznym – po dłuższej chwili wpatrywania się w palące słońce otoczenie wyda się nieco ciemniejsze do momentu, w którym nasze oczy przyzwyczają się do zmniejszonego światła – zupełnie tak jak w rzeczywistości.

Producenci obiecują również bardziej realistyczne efekty pogodowe, chodzi tu zwłaszcza o deszcz oraz wiatr, których siłę odczujemy, patrząc chociażby na nasze uprawy. Z ciekawostek graficznych warto wspomnieć także o detalach odnoszących się do wyglądu maszyn – na metalowych elementach będą widoczne zarysowania, zauważymy też spore różnice między matowym a metalicznym lakierem, a poszczególne materiały, z których stworzone są pojazdy czy budynki, mają charakteryzować się innymi właściwościami, jeśli chodzi o odbijanie światła i refleksy. Ekipa studia Giants Software obiecuje też, że solidnie przyłoży się do lepszego odwzorowania dźwięków – zwłaszcza w przypadku pojazdów, jak również poruszania się naszej postaci czy reakcji zwierząt. Poprawione zostaną ponadto animacje, co jest naturalnym następstwem zastosowania przemodelowanego silnika graficznego.

Nowe mapy, nowe zwierzęta, nowe uprawy...

W Farming Simulatorze 19 znajdziemy trzy mapy, na których rozpoczniemy rozwój naszego farmerskiego imperium – jedną z nich doskonale znacie. Mowa o Estancia Lapacho, która trafiła do Platynowej Edycji odsłony z numerkiem 17 – tę lokację twórcy postanowili pozostawić, dorzucając do gry dwie zupełnie nowe. Jedna z nich zostanie umieszczona w Europie, druga natomiast zaprezentuje klimat Ameryki Północnej. Twórcy obiecują, że będą to zdecydowanie największe plansze w historii całej serii, co niejako podtrzymałoby bardzo chlubną tradycję stopniowego zwiększania terenów w każdej kolejnej iteracji tej farmerskiej sagi.

Pierwsze informacje o Farming Simulator 19 - ładniej, więcej, lepiej - ilustracja #2

Wprowadzenie kolejnych map niesie ze sobą także nowości w kontekście dobrodziejstwa inwentarza, jakim będziemy zajmować się w naszym wirtualnym gospodarstwie. Do zestawu zwierząt, na który składają się już m.in kury, krowy czy owce, dołączą także konie. Trudno powiedzieć, jaką rolę odegrają na naszej farmie – z pewnością pożądana byłaby możliwość wykorzystania ich w pracach polowych, ale prawdopodobnie ich funkcja okaże się głównie dekoracyjna. W grze znajdą się też dwie nowe uprawy – twórcy niestety nie powiedzieli, jakimi roślinami zajmiemy się w trakcie zabawy, ale mają one zostać powiązane ze specyfiką premierowych map. Co ważne, deweloperzy nie wykluczają także pojawienia się w Farming Simulatorze 19 dodatkowych gatunków zwierząt, ale na razie jest zbyt wcześnie, by o tym mówić (o ile w ogóle to nastąpi).

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.

Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?
Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?

Przed premierą

Star Citizen to bardzo obiecujący projekt - zebrał w końcu w formie crowdfundingu 95 milionów dolarów. Na jakim etapie są prace? Czy zawirowania wokół tytułu odbiją się na jakości gry?

Star Citizen -  spełnienie marzeń fanów kosmicznych symulatorów?
Star Citizen - spełnienie marzeń fanów kosmicznych symulatorów?

Przed premierą

Chris Roberts ma prawie 30 milionów dolarów na wprowadzenie w życie nowoczesnej mieszanki Wing Commandera, Privateera i Freelancera. Rozmach Star Citizena jest ogromny, ale równie wielkie są oczekiwania fanów.