Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 24 stycznia 2003, 15:11

autor: Maciej Hajnrich

One Must Fall: Battlegrounds - zapowiedź - Strona 2

Gra przenosi nas w odległą przyszłość, gdzie najpopularniejszym sportem są walki potężnych dziesięciometrowych robotów. Gracz otrzymuje możliwość kierowania jedną z tych monstrualnych maszyn w walce o dominację nad obcą planetą.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Areny będą charakteryzować się specyficznym wyglądem oraz dodatkowymi atrybutami, w rodzaju wysokiego napięcia czy nalotów, a w „strategicznych” miejscach ulokowane zostaną bomby, wyrzutnie rakiet, działka. Rozgrywka urozmaicona będzie wszelakimi ciosami specjalnymi, z combosami włącznie. Opanowanie klawiszy poruszania się oraz sześciu atakujących to klucz w Battlegrounds. Ogromne roboty będą mieć własne ciosy specjalne oraz szereg ruchów defensywnych i ofensywnych. W ostatecznej wersji możemy spodziewać się kilku trybów rozgrywki, w tym także zespołowej z Team Deathmatch i Capture The Flag na czele. Niewykluczone, że w przyszłości pojawią się modyfikacje udostępniające jeszcze więcej trybów zespołowych nawiązujących do popularnych sportów, jak np. hokej bądź piłka nożna (z zagraniami wykraczającymi poza granice fair-play). Oczywiście nie zabraknie oprogramowania ułatwiającego wyszukiwanie graczy z innych części globu.

Wszystkie człony wchodzące w skład szeroko pojętej grafiki prezentują się i zapowiadają w samym superlatywach. O ile niemożliwym okazało się przeniesienie wszystkich starych robotów w pełne 3D, o tyle wszystkie występujące w grze postaci powstają z dużą dbałością o szczegóły. Także te, których nie widać na statycznych obrazkach, czyli o szczegóły w animacji. Jednak wydane trailery i relacje z beta testów nie pozwalają weń wątpić. Od kilku miesięcy producent niemalże regularnie publikuje nowe zrzuty z gry, które dowodzą, że kwestii wysokiego poziomu pracy grafików nie można zbyt wiele zarzucić. Lokacje różnią się od siebie drastycznie, na każdej panuje inna atmosfera. Tekstury oraz właściwości obiektów będą wiernie naśladować rzeczywistość, jak np. błyszczący i odbijający promienie świetlne metal, bądź dym z rakiet.

Wszystko wskazuje na to, że obietnice autorów wobec gry będą mogły zaspokoić pokładane w niej nadzieje. Oczywiście o tym przekonamy się dopiero po premierze, która, mam nadzieję, nie zostanie zbyt opóźniona. Z całą pewnością idea przyświecająca powstaniu Battlegrounds godna jest pochwały, o przyznaniu której zadecyduje samo wykonanie. Ciekawostką będzie system punktacji zastępujący zabijanie przeciwnika i naliczający punkty w „nagrodę” za dobrze wykonane ciosy – wygrywa ten, kto ma ich najwięcej. Co wy na to?

Maciek „Valpurgius” Hajnrich

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.