Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 grudnia 2016, 15:18

Lineage Eternal – godny rywal Lost Ark w walce o tron po Diablo III - Strona 2

Lineage Eternal to kolejna gra MMORPG, która sięga po formułę hack’n’slasha. Firma NCsoft ma w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów (np. kierowanie czterema postaciami zamiast jedną), ale starcie z Lost Ark może okazać się bardzo trudne.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Na ryby i na wojnę

Niektórzy weterani serii Lineage narzekają, że w Eternal jest za mało „grindu” – rozwój postaci następuje jakoby zbyt szybko. [Źródło: kadr z filmu użytkownika Steparu.com na YouTubie] - 2016-12-12
Niektórzy weterani serii Lineage narzekają, że w Eternal jest za mało „grindu” – rozwój postaci następuje jakoby zbyt szybko. [Źródło: kadr z filmu użytkownika Steparu.com na YouTubie]

Jak przystało na MMORPG, Lineage Eternal zaoferuje wielki otwarty świat do zwiedzania. Miłośnicy mocniejszych wrażeń natrafią w nim oczywiście na niebezpieczne, pełne skarbów lochy (w tym losowo generowane podziemia), a także raidy, w których wezmą udział grupy liczące 20 i więcej osób. Wyjątkowych wyzwań nie zabraknie też na powierzchni, w obrębie „zwykłego” świata – możemy spodziewać się zarówno dynamicznych wydarzeń, jak i „światowych” bossów. Natomiast w chwilach wytchnienia gracze zajmą się standardowymi dla dzieł tego typu czynnościami, takimi jak zbieranie surowców rzemieślniczych, wytwarzanie i ulepszanie (zaklinanie) przedmiotów czy łowienie ryb.

Bodaj największa różnica między Lineage Eternal a Lost Ark tkwi w znacznie silniejszym nacisku kładzionym przez tę pierwszą pozycję na rozgrywkę PvP. Nic nie stanie na przeszkodzie, by uśmiercić jakiegokolwiek innego gracza w dowolnym (prawie) miejscu – choć bezpiecznie będzie atakować przede wszystkim tych uczestników zabawy, którzy odpowiednim statusem zadeklarują otwartość na tego typu praktyki lub zostaną oznaczeni jako „PK” po paru zabójstwach. W innym wypadku nie ma co liczyć na łupy po zabitym bohaterze, natomiast można narazić się na rozmaite tymczasowe nieprzyjemności z tego powodu.

Więcej walki

Oprócz tego nie zabraknie sztandarowego elementu tego typu zmagań w serii Lineage, jakim jest tworzenie i dołączanie do klanów... a także toczenie wojen między ich członkami. Wszystkie niuanse tego systemu w Eternal na razie nie są znane – nie wiadomo zwłaszcza, czy powróci zakładanie i urządzanie siedzib klanów (zamków) oraz prowadzenie ich oblężeń. Pewne jest natomiast udostępnienie walk graczy na arenach. Co ciekawe, oprócz tego w kuluarach mówi się o przyszłym zaimplementowaniu atrakcji PvP, które miałyby przypominać rozwiązania stosowane w gatunku MOBA.

Lineage Eternal nie zmusza gracza do spędzania w miastach zbyt wiele czasu. [Źródło: kadr z filmu użytkownika Steparu.com na YouTubie] - 2016-12-12
Lineage Eternal nie zmusza gracza do spędzania w miastach zbyt wiele czasu. [Źródło: kadr z filmu użytkownika Steparu.com na YouTubie]

Zabawę zaprojektowano w taki sposób, by nie zmuszać nadmiernie gracza do biegania i nie odrywać zanadto jego uwagi od tego, co najciekawsze, czyli eksploracji oraz walki. Podróżowanie po świecie ułatwia sieć teleportów, a wykonane zadania można zdać automatycznie (w „terenie”), bez wracania do zleceniodawcy. To ostatnie rozwiązanie sugeruje, że warstwa fabularna w Lineage Eternal zostanie zepchnięta na drugi (jeśli nie trzeci) plan, zwłaszcza że dialogi są krótkie i nieinteraktywne, a na nagraniach z rozgrywką testerów próżno szukać cut-scenek. Ale może to być jedynie jeden z licznych braków wersji beta.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?