Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 marca 2016, 13:30

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS - Strona 3

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Zapowiadana premiera gry: jeszcze nie ogłoszona.

Udostępnione materiały prasowe z jednej strony imponują sugestywnym klimatem i wyjątkową jak na produkcję niezależną oprawą wizualną, z drugiej jednak dają się zauważyć niedopracowane animacje i mało dynamiczne starcia. Te pierwsze niemal na pewno ulegną poprawie, jest to zresztą jeden z głównych powodów, jakie zadecydowały o zwróceniu się o wsparcie do społeczności za pośrednictwem Kickstartera. Co zaś tyczy się starć, które wzbudzają aktualnie najwięcej wątpliwości, możemy liczyć przede wszystkim na bardziej agresywną w stosunku do tego, co widać w najnowszym zwiastunie, sztuczną inteligencję oponentów. Baletu wśród wrogich armii, niczym w Doomie czy Painkillerze, jednak raczej nie ma się co spodziewać – starcia mają wymagać zręczności, ale też planowania. Miejmy natomiast nadzieję, że poprawiony zostanie wygląd broni, gdyż nawet krótkie fragmenty rozgrywki wystarczają, by zauważyć, że w tej chwili pukawki bardziej przypominają niegroźne zabawki niż śmiercionośne narzędzia zagłady.

Wprawdzie Inner Chains to pierwsza gra Telepaths’ Tree, ale nie znaczy to, że ludzie z tego studia nie mają doświadczenia w branży. Tomasz Strzałkowski, dyrektor kreatywny i artystyczny, brał udział w pracach nad Painkillerem, pecetową wersją Gears of War oraz Bulletstormem. Piotr Chuchulski, nim zaczął tworzenie modeli do Inner Chains, był zatrudniony m.in. w Flying Wild Hog i Platige Image. Wśród członków studia znaleźć można też byłych pracowników CD Projekt RED, CreativeForge Games oraz Techlandu.

Prace nad Inner Chains trwają już od przeszło roku i aktualnie gra znajduje się na ich końcowym etapie. Stąd też zaskakująco niski próg zbiórki na Kickstarterze – Telepaths’ Tree prosi jedynie o 10 tysięcy dolarów, ułamek kwoty wymaganej do stworzenia takiej produkcji. Jak przekonuje nas jednak Tomek: – „Próg jest niski, ponieważ jest prawdziwy i wynikający z realnych potrzeb zespołu. Produkcja dobiega końca, potrzebujemy jeszcze trochę funduszy, by doszlifować nowe elementy, które dodaliśmy w późniejszej fazie, aby w momencie premiery były na satysfakcjonującym graczy i nas poziomie”. Stąd premiera w czerwcu jest jak najbardziej realna. O ile zespół dopracuje animacje, uczyni walkę bardziej interesującą niż w zaprezentowanych dotąd materiałach i wywiąże się z pozostałych obietnic, możemy liczyć na kolejne naprawdę udane niezależne dzieło rodem z kraju nad Wisłą.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.