Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 października 2002, 11:58

autor: Krzysztof Żołyński

Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia - przed premierą - Strona 2

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring to już druga próba przeniesienia niezwykle rozbudowanego, fantastycznego świata, stworzonego przez J.R.R. Tolkiena w realia gier komputerowych...

O Gandalfie można powiedzieć, że jest odpowiednikiem Aragorna w dziedzinie magii. Jego moc i umiejętności skupią się na rzucaniu rozmaitych czarów i zaklęć, ale specjalnością tego maga będą rozliczne czary ofensywne, które odegrają ważną rolę w kluczowych momentach akcji, takich jak choćby bitwa z Balorem w kopalniach Morii.

Frodo, faktyczny bohater The Fellowship of the Ring, jest zbyt mały, aby parać się walką czy magią. Zrealizuje się raczej jako wytrawny złodziej. Oczywiście niekiedy będzie zmuszony komuś dołożyć, ale na pewno nie stanie do walki w otwartym polu. Jego broń to mały mieczyk odziedziczony po sławnym wujku Bilbo. Ponieważ nie ma szans w bezpośredniej walce, raczej będzie próbował wykorzystać zdolność podkradania się i atakowania z ukrycia. Tu na pewno przyda się pierścień, centralny artefakt historii, w której weźmiemy udział, który sprawi, że stanie się niewidzialny. Wszyscy wiemy, że częste używanie pierścienia zdradza miejsce pobytu Froda i informuje o nim Saurona, który tylko czeka, aby dopaść włochatego malca. Taka wpadka definitywnie zakończy przygodę.

Mimo, iż każda postać ma własne umiejętności, pewne cechy są dla nich wspólne. Mowa tu przede wszystkim o zdrowiu, zdolności używania „podrasowanych” przedmiotów i wykonywanie karkołomnych skoków. Ponadto każda postać ma mieć zdolność aktywnej obrony, dzięki której większość ciosów zostanie zablokowana. Twórcy gry bardzo wyraźnie podkreślają, że The Fellowship of the Ring to mieszanka dwóch konwencji-RPG i przygodówki. Stąd wynika pomysł, aby nie wprowadzać systemu zdobywania punktów doświadczenia, ani poziomów umiejętności. Zamiast tego każdy z trzech bohaterów rozpocznie z nadanymi charakterystykami, które mogą być poprawiane przez zdobywanie nowych przedmiotów i ekwipunku.

Do gry wprowadzono kilka rzeczy, które są niezbędne ze względu na specyfikę gameplayu, który będzie się starał wiernie odtwarzać historię wędrówki drużyny i przygód, jakie ją spotkały po drodze. W związku z tym przed nami wiele trudnych zadań, jak choćby bitwa w podziemiach Morii, gdzie Aragorn musi odpierać ataki tłoczących się przy wrotach potworów i bardzo szybko oraz celnie strzelać. Ta scena jest opisywana jako wielkie osiągnięcie i widać, że Surreal jest z niej dumny. Ma być wierną repliką tego, co znamy z kart książki i przyprawi wszystkich o dreszcze.

Od strony wizualnej gra zaprezentuje się znakomicie: tekstury w wysokich rozdzielczościach, imponujące efekty świetlne, każda postać to indywidualny wygląd, ubiór i animacje w czasie walki, przeciwnicy to przerażające stwory z krwi i kości. Gra poradzi sobie z przetworzeniem scen walki z udziałem wielu postaci. Podobno nie zauważymy przy tym spadku płynności. Zresztą namiastkę przyszłego wyglądu gry możecie zobaczyć już dziś. Wystarczy rzucić okiem na załączone screeny. Jak już gdzieś wspominałem do The Fellowship of the Ring zaprzęgnięto silnik wykorzystywany niegdyś przez Drakkan 2. Już wtedy bardzo mi się podobał, gdyż pokazał się z jak najlepszej strony. Można się spodziewać, że po modyfikacjach będzie tylko lepiej.

Reasumując powyższe można powiedzieć, że wszystkie znaki na niebie i ziemi, świadczą, iż The Fellowship of the Ring będzie bardzo atrakcyjną grą przygodową z wielkim udziałem czystej, dynamicznej akcji. Przed nami wiele przygód w niepowtarzalnym klimacie opowieści Tolkiena. Może rzeczywiście twórcom gry uda się do niej przemycić jak najwięcej elementów tego cudownego, baśniowego świata i jednocześnie uniknąć krytyki fanów. To bardzo trudna sztuka i jak pamiętacie filmowi się nie udała. Może dla gry będziemy trochę łaskawsi?

Krzysztof „Hitman” Żołyński

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.