autor: Amadeusz Cyganek
American Truck Simulator - do premiery gry kręta droga - Strona 2
Pokaz grywalnej wersji American Truck Simulatora na targach gamescom wielu odebrało jako zapowiedź rychłej premiery gry – jak się jednak okazuje, ekipa SCS Software ma jeszcze trochę do zrobienia.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry American Truck Simulator - ETS 2 może przejść na emeryturę
Ciekawym z punktu widzenia gracza dodatkiem wprowadzającym urozmaicenie do zabawy mają stać się punkty służące do mierzenia wagi pojazdu wraz z przyczepą. Takich lokacji na mapie będzie kilkadziesiąt, ale pytanie, na jaki aspekt rozgrywki konkretnie wpłyną, nadal pozostaje bez odpowiedzi. Liczymy na to, że nie będą to tylko atrapy stojące przy stacjach benzynowych, na które mogliśmy wjeżdżać bez żadnych konsekwencji, tak jak chociażby w kultowym już dla miłośników tego gatunku Hard Truck: 18 Wheels of Steel.
Istotna dla fanów serii może okazać się też dość niejasna kwestia oficjalnego multiplayera – twórcy jednoznacznie twierdzą, że nie ma co się go spodziewać wraz z premierą pierwszej wersji gry. SCS Software nie mówi jednak „nie” w późniejszym czasie, choć rzecz jasna liczy na spore wsparcie fanów, którzy prawdopodobnie również nie odmówią pomocy. Trzeba przyznać, że opcja rozgrywki sieciowej w American Truck Simulatorze byłaby niewątpliwym atutem tego tytułu, ale zapewne pojawi się nieprędko, o ile w ogóle.
Pavel Sebor przyznał także, że bardzo opornie idzie pozyskiwanie licencji na ciężarówki, które docelowo znajdą się w grze. Na ten moment potwierdzona została obecność dwóch rdzennie amerykańskich marek – Kenwortha i Peterbilta, a negocjacje prowadzone są z trzema kolejnymi producentami. Szef SCS otwarcie wyznaje jednak, że do czasu premiery gry raczej niewiele się pod tym względem zmieni, a temat powinien ruszyć wraz z wydaniem ATS – podobnie jak w przypadku Euro Truck Simulatora 2 Czechom po prostu łatwiej rozmawiać, mając w ręku gotowy produkt.
Na sam koniec pozostawiono kwestię daty premiery, która jest nieustannie zmieniana i przekładana – ekipa twórców rzecz jasna w tym momencie w opracowywanie gry angażuje większość swoich sił roboczych, jednak autorzy zaznaczają, że studio nadal liczy zaledwie kilkanaście osób, których moce przerobowe są po prostu ograniczone. Pavel Sebor chciałby, by American Truck Simulator trafił do rąk graczy jeszcze w tym roku, ale raczej trudno w to uwierzyć – informacje o tej grze nadal otrzymujemy w bardzo małych dawkach, a SCS Software wydaje się mocno inspirować taktyką Blizzarda, zdając się mówić: „Wydamy grę wtedy, kiedy będzie gotowa”. Jednocześnie Czesi planują w przyszłości wykorzystanie narzędzia Steam Workshop, które pozwalałoby zgromadzić w jednym miejscu dodatki tworzone przez fanów tejże produkcji.
Jak sami widzicie, na co najmniej kilka miesięcy przed debiutem American Truck Simulator nadal generuje więcej pytań niż odpowiedzi. Na temat wielu elementów gry autorzy milczą jak grób, a pewnych informacji cały czas mamy jak na lekarstwo. Ale do takiej taktyki SCS Software zdążyliśmy się już przyzwyczaić i chyba nikogo nie zdziwi, gdy tytuł pojawi się w sprzedaży nagle i niespodziewanie. I oby jak najszybciej, czego życzę wszystkim miłośnikom symulatorów ciężarówek.
Amadeusz Cyganek | GRYOnline.pl