Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Quantum Break Przed premierą

Przed premierą 9 sierpnia 2015, 15:51

autor: DM

Strzelam i jeżdżę – wirtualnie i w realu. Później o tym piszę – krytycznie lub z zachwytem.

Widzieliśmy Quantum Break - graj w to, co oglądasz, oglądaj to, w co grasz

Znamy datę premiery Quantum Break, prawdopodobnie najważniejszego tytułu na platformę Xbox One! Połączenie gry akcji z serialem telewizyjnym, w którym zobaczymy paru popularnych aktorów, wydaje się na tyle interesującym pomysłem.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Quantum Break - dlaczego nie po polsku, Microsofcie?

Artykuł powstał na bazie wersji XONE.

Po wielkim sukcesie Maxa Payne’a Finowie z Remedy stworzyli swe następne dzieło, które miało stać się znaną i kontynuowaną marką – mowa o Alanie Wake’u. Wydana początkowo tylko na Xboksa 360 opowieść o pisarzu, który częściej niż maszyny do pisania używał latarki, nie zrobiła jednak tak dużego szumu jak się spodziewano, więc Microsoft, zamiast drugiej odsłony cyklu, zażyczył sobie czegoś bardziej złożonego – narracji z wyborami i wieloma drogami, jakimi może podążyć fabuła. Jak najłatwiej zobrazować konsekwencje różnych decyzji? Podróżami w czasie, manipulowaniem nim. Tak narodziło się Quantum Break, historia trzech ludzi, którzy po źle przeprowadzonym na uniwersytecie Riverport eksperymencie związanym z przemieszczaniem się w czasie zyskali zdolność manipulowania właśnie czasoprzestrzenią. Sytuacja jest o tyle poważna, że w wyniku owych doświadczeń czas dosłownie się kończy, a świat powoli i stopniowo... rozpada. Dwójka naszych bohaterów, Jack Joyce i Beth Wilder, wierzy, że wszystko można jeszcze naprawić, natomiast stojący na czele korporacji Monarch Paul Serene przekonany jest o nieuchronności katastrofy i pragnie wykorzystać uszkodzenie w czasoprzestrzeni oraz zdolności Jacka do własnych celów.

To interaktywny serial!

Tak rozpoczyna się jeden z największych – nomen omen – eksperymentów w historii wirtualnej rozrywki – połączenie dynamicznej gry akcji TPP z odcinkami serialu telewizyjnego, w którym zobaczymy kilku dość znanych aktorów, jak np. Aidana Gillena (lord Baelish z Gry o tron) czy Dominica Monaghana (Meriadok z Władcy Pierścieni). W Quantum Break pojawią się łącznie cztery epizody z prawdziwymi aktorami, każdy trwający około dwudziestu minut. Filmy będą przeplatać się z pięcioma rozdziałami samej gry, tworząc jedną, integralną całość, którą dostaniemy na dysku. Trzeba przyznać, że graficzne postacie wirtualnych aktorów zostały przygotowane dość starannie i bez problemu rozpoznamy w nich ich prawdziwe odpowiedniki. Jeśli zerkniemy na pierwsze ujawnione materiały z Quantum Break, przekonamy się, że twarz głównego bohatera – Jacka – trochę się zmieniła, by teraz wyglądał on jak odtwarzający go Shawn Ashmore.

Filmowe sceny prezentują się naprawdę nieźle. - 2015-08-09
Filmowe sceny prezentują się naprawdę nieźle.

Istotną różnicą pomiędzy grą a serialem ma być to, że w tej pierwszej zawsze będziemy obserwować wydarzenia dotyczące tych raczej pozytywnych postaci, podczas gdy film skupi się całkowicie na naszym antagoniście Paulu i korporacji Monarch. Ma to pozwolić graczom poznać całą historię z dwóch różnych perspektyw. Nie wiemy jeszcze, jak często, ale zarówno w trakcie rozgrywki, jak i oglądania będziemy dokonywać wyborów, a fabuła ma z czasem zaserwować cztery, pięć różnych możliwości, z których każda przyniesie w przyszłości inny rezultat. Decyzje podejmowane w trakcie rozgrywki będą mieć wpływ na to, co zobaczymy w filmie, i na odwrót, dlatego przerywanie scenek filmowych nie jest rekomendowane, choć autorzy nam na to pozwolą. Na moje pytanie, ile będzie zakończeń w grze, nie chciano odpowiedzieć, ale ostatecznie potwierdzono, że na pewno „więcej niż jedno”. Podczas małej prezentacji twórcy pokazali coś, czego nie doświadczymy, grając – zobaczyliśmy dwa fragmenty serialu obrazujące oba możliwe wybory: przesłuchiwana osoba raz została zastrzelona, a gdy zgodziła się współpracować, pozostała przy życiu. Interesująco wyglądała również scena, w której dwie mierzące do siebie z pistoletów postacie nagle wyciągały przed siebie puste ręce. Po chwili przeszliśmy już do właściwej gry i jako Jack mogliśmy zobaczyć, jak do tego doszło. Główny bohater zamknięty w furgonetce zatrzymał czas, wydostał się z wozu i odchodząc, zabrał broń obydwu delikwentom. Cała scena trwała ponad minutę, w serialu był to zaledwie niezauważalny moment.

Widzieliśmy Quantum Break - graj w to, co oglądasz, oglądaj to, w co grasz - ilustracja #3

To gra akcji!

Oglądanie i dokonywanie wyborów to jedno, ale graczy z pewnością interesuje równie mocno sam gameplay. W trakcie pokazu ujrzeliśmy kolejny fragment z Jackiem w roli głównej, dziejący się prawdopodobnie na terenie stoczni. Quantum Break to prezentowana z perspektywy trzeciej osoby gra akcji, dlatego oprócz strzelania równie istotne będzie przemierzanie poziomów, które zwykle okaże się podobnie wciągającym wyzwaniem. Z powodu „uszkodzenia” czasu otoczenie wokół gracza ma się stale zmieniać, pojawiać będą się różne anomalie, sprawiające, że przedmioty, konstrukcje czy budynki znikają, przesuwają się bądź rozpadają, w związku z czym będziemy musieli mocno kombinować, jak dostać się z punktu A do punktu B. Wszystko wskazuje też na to, że nie otrzymamy możliwości wyboru własnej drogi, a gra okaże się po prostu mocno oskryptowaną korytarzówką.

Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka
Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka

Przed premierą

Scorn studia Ebb Software to gra, którą mógłby wymyślić Hans R. Giger, twórca ksenomorfa z filmu Obcy: Ósmy Pasażer Nostromo. Zapowiada się horror straszny i... mięsisty (dosłownie!).

Steam na kolanach – jak Playerunknown’s Battlegrounds skradło serca pecetowych graczy
Steam na kolanach – jak Playerunknown’s Battlegrounds skradło serca pecetowych graczy

Przed premierą

Ponad cztery miliony sprzedanych kopii w ciągu trzech miesięcy, setki tysięcy grających każdego dnia i ogromne emocje przy każdej rozgrywce. Playerunknown’s Battlegrounds to zdecydowanie jedna z najważniejszych gier tego roku – dlaczego?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Komentarze Czytelników (28)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
09.08.2015 23:17
odpowiedz
kaszanka9
83
Delbralstroperslerartor

Irek22 [6]

Ale to nie jest osobny serial, który musisz śledzić, to wszystko jest na płytce jako cześć fabuły gry.

Co do tego modelu, ktoś z remedy na forum się wypowiedział, że po prostu zrobienie kompletnego modelu działającego w grze nie jest takie proste i na pierwszych prezentacjach użyli tą postać którą już mieli zrobioną, ten model nadal jest w grze tylko jako ktoś inny.

09.08.2015 16:20
Lord .
36
Generał

To że wyjdzie na PC to było przecież oczywiste ;] Teraz chyba poczekam na wersję na piece będzie ładniej i płynniej :D

09.08.2015 16:59
odpowiedz
Adams9422
38
Pretorianin

Faktyczne Ms lubi exy :)

09.08.2015 18:50
odpowiedz
Evil islands
43
Centurion

Żałuję ze nie kontynuują Alan Wake. To była jedna z najlepszych gier ostatnich lat, szkoda że tak bardzo niedoceniona.

09.08.2015 18:54
odpowiedz
DM
135
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Nie no, tłumaczenie było takie, że dopiero co wyrwali ten fragment kodu programistom i na szybko zrobili z niego prezentacje i jeszcze nie zdązyli go przenieść na xboksa, gra wywaliła sie nawet do pulpitu, pokazując windowsa w swojej naturalnej postaci - okienka w stylu win98 :)
Ale nawet jak gra wyjdzie na pc to pewnie 2 - 3 lata po premierze

09.08.2015 19:20
odpowiedz
sebogothic
102
Senator

@Evil islands - Niedoceniona? Wg mnie Alan Wake jest zdecydowanie przereklamowany.

09.08.2015 19:30
👎
odpowiedz
Irek22
83
Grzeczny już byłem

Nie podoba mi się powiązanie tej gry z serialem. Nie znoszę takich zagrań - zniechęcają mnie do danej gry. I do Quantum Break zniechęciłem się przez to tak skutecznie, jak chyba nigdy wcześniej.

09.08.2015 23:17
odpowiedz
kaszanka9
83
Delbralstroperslerartor

Irek22 [6]

Ale to nie jest osobny serial, który musisz śledzić, to wszystko jest na płytce jako cześć fabuły gry.

Co do tego modelu, ktoś z remedy na forum się wypowiedział, że po prostu zrobienie kompletnego modelu działającego w grze nie jest takie proste i na pierwszych prezentacjach użyli tą postać którą już mieli zrobioną, ten model nadal jest w grze tylko jako ktoś inny.

09.08.2015 23:25
odpowiedz
adasko887
39
Chorąży

Nikt inny nie pisze, że pokazywali na PC tylko GOL. Powód jest prosty: gra nie była pokazywana na PC tylko albo była na niego streamowana za pomocą połączenia z Win 10 albo gra była na dev kitach XO, które wyglądają jak PC.
Taka informacja, że wychodzi na PC byłaby podana dawno oficjalnie, a nie jest.

09.08.2015 23:28
odpowiedz
Powder
41
Pretorianin

Xklocek zawsze mnie odpychał, a ta gra na prawdę zachęca mnie do zakupu konsoli co jest mega osiągnięciem ;d Powiązanie z serialem super sprawa, jeszcze tego nie było i to na taką skalę. W dodatku lubię styl tego studia. Max i Alan obie gry mi podeszły, tutaj szykuję się podobny styl w kreacji świata, więc może być dobrze. Ostatnio coraz mniej gier mnie jara, ta jest jedną z nielicznych.

09.08.2015 23:52
odpowiedz
DM
135
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Adasko - widzę, że wiesz lepiej niż sam dev, który mówił - "pokażemy wam to z pc" :)
Zdanie, ze wyjdzie na pc jest w tekście gdybaniem, być może tak będzie, być może nie

10.08.2015 00:15
odpowiedz
NewGravedigger
111
spokooj grabarza

Jeśli wyjdzie na pieca zagram, konsoli z pewnością nie kupię. Zresztą po strasznie słabym AW podchodzę z dystansem

10.08.2015 01:26
odpowiedz
Wonder_Boy
30
Konsul

Jeśli wyjdzie na pieca ściągnę z torrentów i zagram, konsoli z pewnością nie kupię. Zresztą po strasznie słabym AW podchodzę z dystansem

10.08.2015 01:32
odpowiedz
FanGta
92
Generał

Ale wprowadzacie w błąd, już myślałem że jest zapowiedziana wersja na PC

10.08.2015 09:21
odpowiedz
Irek22
83
Grzeczny już byłem

kaszanka9 [7]
Ale to nie jest osobny serial, który musisz śledzić, to wszystko jest na płytce jako cześć fabuły gry.

Co innego, gdy akcja książki/komiksu/filmu/serialu rozgrywa się niezależnie od gry. Tutaj natomiast "filmy będą przeplatać się z pięcioma rozdziałami samej gry, tworząc jedną, integralną całość". Więc żeby poznać wszystkie niuanse fabularne "musiałbym" ten serial śledzić. Nie cierpię takich zagrywek. Po prostu nie trawię. Jest to dla mnie nie do zaakceptowania. Wolałbym mieć to wszystko przedstawione jako grę, choćby miały być to tylko cut-scenki na silniku gry.

I choćby z tego powodu QB już teraz jest u mnie skreślone.

Tak swoją drogą, to w ogóle nie znoszę, gdy żywi aktorzy czy sceny nakręcone kamerą są wykorzystywane w grach, jak np. w Command & Conquer, Enslaved czy "bliskiemu" Quantum Break Alan Wake's American Nightmare.

10.08.2015 13:45
odpowiedz
Ghost2P
86
Still Alive

Nawet jak wyjdzie na pc to nieprędko ;/ IMHO jak gra się sprzeda tak słabo jak AW to na pewno wyjdzie na PC.

10.08.2015 18:24
odpowiedz
Sir Xan
77
Senator

@FanGta -> [13] Stara sztuczka, żeby więcej osób czytało ten artykuł. ;P

10.08.2015 21:20
odpowiedz
dj_sasek
79
Freelancer

Microsoft ma zarówno PC i konsolę. Większość na PC używa windowsa w przyszłości pewnie wiele osób przejdzie na Win10, czyli ich system. Nie widzę żadnych przeciwwskazań aby wydawali na te 2 platformy, tym bardziej, że Microsoft coraz częściej gada o współpracy Win10 z XBOne. Jeżeli nawet ich gry docierałyby z opóźnieniem na PC to byłby to dla mnie argument za przejściem na Win10. Bo obecnie nie widzę sensu ani na Win10 ani na zakup XBona.

11.08.2015 00:28
odpowiedz
Psychosocial
67
SlipknoT

doborze że w ogóle gra wyjdzie na pieca

11.08.2015 06:16
odpowiedz
Ghost2P
86
Still Alive

Akurat tego pewnym być nie można..

11.08.2015 09:45
odpowiedz
Henrar
78
Generał Whiskas

@dj_sasek: Microsoft ze sprzedaży gier na PC nie ma żadnego zysku, ze sprzedaży każdej jednej gry (jakiejkolwiek) na XBO już taki zysk ma. Dlatego tak preferuje sprzedaż gier na konsolę a nie na PC.

PS. Pierwsze Uncharted miało PCtowego builda (odpalali to na GF7800). Jakoś nie widziałem tej gry na PC. Developerskie buildy nie oznaczają wcale, że gra na komputerach zostanie wydana.

11.08.2015 10:27
odpowiedz
hydzior
20
Legionista

Wszystkie gry są robione na PC. Wszystkie z nich na nich chodzą podczas produkcji. Szoku nie ma bo jest tak z każdą grą. Build na PC dużo łatwiej i szybciej się przygotowuje i czasami z braku czasu to one są pokazywane światu.

11.08.2015 12:14
😱
odpowiedz
Irek22
83
Grzeczny już byłem

hydzior [21]
Wszystkie gry są robione na PC.

"czyli gry na konsole nie som robione na konsolach za pomocom pada???????"

11.08.2015 13:46
odpowiedz
Siwyak
34
Centurion

@Henrar

Microsoft może mieć bez problemu zysk z gier sprzedawanych na PC, wystarczy wrzucić je do ich sklepu. Tak będzie przecież z nowym Tomb Raiderem, czy Gearsami. Z exami to w ogóle nie ma jakichkolwiek przeciwwskazań.

11.08.2015 14:45
odpowiedz
legolas93
39
Konsul

Tak tak tak redakcjo, wy zawsze wszystko wiedzie, tak samo o Falloucie wypowiadacie się, że jaki to nie będzie słaby i beznadziejny, o la boga a od wielu zagranicznych portali min IGN dostał nagrodę gra targów Gamescom, teraz powiecie, że tamci redaktorzy są ślepi a wy jesteście nieomylni i spece nad specami?. Schodzicie na psy i działacie jak pudełek a umiejętności nie macie żadnych. Jeśli gadacie o takich rewelkach to dajcie choć jeden dowód, nie macie? To przestańcie pier..... . A o Quantum Break na pececie można sobie tylko pomarzyć, sytuacja jest całkiem inna jak za czasów Alan Wake, tam właścicielem było Remedy więc mogło robić co chciało tutaj jest wyłącznie MS, a jeśli chcą sprzedawać konsole to w życiu nie pozbędą się potencjalnego hitu na rzecz PC.

11.08.2015 16:19
odpowiedz
TRX
121
Forumowy Cień

Co prawda, to prawda - dla mnie strzelaniny na dwóch pokazanych gameplayach Quantum prezentują się jako bardzo wyprane z emocji i nie posiadają odpowiedniego dla shooterów feelingu.

11.08.2015 16:31
odpowiedz
planeswalker
27
Senator

A o Quantum Break na pececie można sobie tylko pomarzyć

Tak samo mówiłeś o nowym TR.

11.08.2015 16:50
odpowiedz
DM
135
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Nikt nic nie ogłasza ani nie potwierdza, jest tylko wzmianka ciekawostka o prezentacji na PC, co było tłumaczone wyrwaniem kodu devom w ostatniej chwili przed targami, co nie przeszkodziło później powiedzieć, że gra jest grywalna do końca i w zasadzie gotowa - to wszystko

osobiście myślę, że bardzo prawdopodobne jest, że równocześnie powstają dwie wersje, ale pc pójdzie na półkę w odstawkę i zostanie wydane tylko w przypadku słabszych recenzji czy też kiepskiej sprzedaży QB po jakimś czasie...

24.08.2015 01:07
odpowiedz
Nolifer
100
The Highest

Myślę, że tak jak w przypadku Alana Wake'a QB w końcu prędzej czy później wyjdzie na PC.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze