Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 sierpnia 2015, 11:00

Widzieliśmy grę Mafia III, czyli GTA: Nowy Orlean - Strona 3

Kierunek w którym zmierza Mafia III niekoniecznie musi przypaść do gustu ortodoksyjnym fanom pierwszej części. Za to miłośnicy sandboksów w stylu GTA powinni czuć się w debiutanckiej grze studia Hangar 13 jak ryba w wodzie.

No właśnie, lusterko. To interesująca nowość, która znając życie, będzie mieć zarówno swoich przeciwników, jak i zwolenników. Podczas jazdy samochodem, w górnej części ekranu pojawia się wspomniany gadżet, za pomocą którego możemy obserwować to, co dzieje się z tyłu pojazdu. Pomysł jest naprawdę niezły, bo wyklucza konieczność zmiany widoku kamery, ale z drugiej strony, lusterko zajmuje dość dużo miejsca i na pierwszy rzut oka komplikuje samo prowadzenie pojazdu. Być może to kwestia przyzwyczajenia, ale koncentrowanie się raz to na jednym, raz to na drugim fragmencie ekranu wydaje się nieco irytujące. Z innych rozwiązań, których nie uświadczyliśmy w drugiej Mafii, jest możliwość prowadzenia ostrzału zza kółka. Jest ona bardzo pomocna podczas pościgów, bo gdy odbijemy wspomniane wcześniej dzielnice, zawsze znajdzie się grupa gangsterów, która spróbuje dokonać kontruderzenia. Tutaj w ruch przychodzi właśnie wspomniana umiejętność – wrogie auta eliminuje się łatwiej, kiedy można je dziurawić, pędząc jednocześnie przed siebie na złamanie karku.

Widzieliśmy grę Mafia III, czyli GTA: Nowy Orlean - ilustracja #1

Walka w nowej Mafii to połączenie wszystkich liczących się rozwiązań stosowanych we współczesnych grach akcji. Strzelanie po przyklejeniu się do osłony? Jest. Możliwość szybkiej zmiany barykady podczas wymiany ognia? Obecna. Brutalne finiszery, wykonywane nie tylko podczas bezpośredniego spotkania twarzą w twarz z wrogiem, ale również w sytuacji, gdy zbliżamy się do nieświadomego naszej obecności niemilca? Zaliczone. Skradanie się? Również obecne. Do tego dorzućcie sporo różnorodnych środków zagłady, od krótkiej broni palnej począwszy, poprzez pistolety maszynowe i strzelby, na granatnikach skończywszy, a dostaniecie pełen obraz wirtualnej jatki, która czeka Was, jeśli zdecydujecie się wcielić w rolę Frank… tfu! Lincolna. Dodajmy od razu, że całkiem efektownej jatki, bo gra prezentuje się bardzo ładnie.

Widzieliśmy grę Mafia III, czyli GTA: Nowy Orlean - ilustracja #2

Mafia III w odświeżonej formie podoba mi się bardzo, mimo, że w niewielkim stopniu przypomina ona produkt, który w 2002 roku tak bardzo mnie zauroczył. To już nie jest subtelna opowieść w starannie zaprojektowanych odcinkach, która pokazywała wzlot i upadek dającego się lubić gangstera, ale bezkompromisowa jazda zrealizowana w formie klasycznej piaskownicy, gdzie to my decydujemy, po które zabawki sięgnąć w pierwszej kolejności. „Dwójka” jedynie wsadziła nogę w drzwi z napisem „sandboks”, jakby jej twórcy nie mogli zdecydować się, czy pójść na całość, czy nie. Deweloperzy „trójki” takiego problemu nie mają, drzwi już nie ma, bo wypadły z futryny po efektownym uderzeniu z buta. Jeśli gamescomowa prezentacja miała mnie przekonać do tego, że granice pomiędzy Mafią, a GTA ostatecznie zostały zatarte, to mogę uznać ten pokaz za udany. Bo wiecie co? Wcale nie czuję z tego tytułu zawodu.

Krystian Smoszna | GRYOnline.pl

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.