Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Mount & Blade II: Bannerlord Przed premierą

Przed premierą 15 maja 2015, 17:03

autor: Pajdos

Spoglądam w lustro i wiem, że jestem bohaterem – w końcu uratowałem już setki wirtualnych światów...

Mount & Blade II: Bannerlord - jaki będzie następca Mount & Blade?

Mount & Blade i Mount & Blade: Warband - tych gier nie trzeba przedstawiać. Jaka będzie długo wyczekiwana kontynuacja gry produkcji studia TaleWorlds? Czy spełni ona wysokie wymagania fanów?

Zapowiadana premiera gry: jeszcze nie ogłoszona.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

MOUNT & BLADE II: BANNERLORD W SKRÓCIE:
  1. całkiem nowy system handlu;
  2. większa skala bitew i lepsza SI sojuszników i wrogów;
  3. mimika, animacje i zupełnie nowa grafika;
  4. edytor map dla moderów.

A.D. 2008. Swoją historię rozpoczęły wtedy takie kultowe serie jak Dead Space, Left 4 Dead czy Battlefield: Bad Company. Obok tych wielkich, komercyjnych hitów zadebiutowało też Mount & Blade – odważna propozycja tureckiego studia TaleWorlds. W krótkim czasie produkcja ta skupiła wokół siebie olbrzymią, aktywną do dzisiaj społeczność. Nie powinien dziwić fakt, że po wielu oficjalnych i fanowskich modyfikacjach części pierwszej przyszedł czas na pełnoprawną kontynuację – Mount & Blade II: Bannerlord.

TaleWorlds przyzwyczaiło nas do fabularnej sztampy. Założenie jest proste – rozbudowa armii i zjednoczenie królestwa. Akcja najnowszej części rozgrywać się ma na 200 lat przed wydarzeniami z Warbanda. Potężne mocarstwo w krainie Calradia przechodzi najcięższą od wielu lat próbę. Władca umarł, nie pozostawiając jakiegokolwiek dziedzica, który byłby w stanie zastąpić go na tronie. Na dodatek poszczególne królestwa ogłosiły niepodległość, a liczne grupy bandytów, koczowników i najemników rozzuchwaliły się na traktach. Wydaje się, że wieloletnie trudy budowania imperium mogą w jednej chwili zostać zaprzepaszczone przez szereg zdarzeń. Na horyzoncie, na szczęście lub nieszczęście zagrożonej upadkiem unii, pojawia się nasz protagonista. Czy odnajdzie się w zawiłej sytuacji politycznej i przebrnie przez meandry dworskich intryg, by ostatecznie zapanować nad krnąbrnymi domami szlacheckimi? A może przyłączy się do jednego z nowo powstałych państewek, by od podstaw tworzyć geopolityczną potęgę? Wybór stronnictwa to kwestia raczej kosmetyczna i zależeć ma głównie od preferencji taktyki w potyczkach – kosztem zepchniętej na drugi plan fabuły otrzymamy dopracowany i przemyślany gameplay.

W Bannerlordzie na ulicach miast napotkamy tłumy ludzi – koniec „miast duchów”. - 2015-05-15
W Bannerlordzie na ulicach miast napotkamy tłumy ludzi – koniec „miast duchów”.

Czyny i konsekwencje

Rozgrywka ponownie zostanie podzielona na dwie, różniące się od siebie zasadniczo, części – taktyczną i zręcznościową. Naszym zadaniem w pierwszej z nich będzie przemieszczanie miniaturowego rycerza, symbolizującego dowodzony przez nas oddział, po politycznej mapie wirtualnej krainy, której łączna powierzchnia wyniesie 230 kilometrów kwadratowych. W ten sposób ponownie w okolicznych karczmach najmiemy awanturników i wojaków, a we wsiach zakupimy jadło i napitek dla naszego oddziału. Handel wymienny z napotkanymi NPC ma łączyć funkcjonalność i prostotę w obsłudze. Po prawej stronie panelu kupieckiego ujrzymy listę przedmiotów, które możemy zaoferować do nabycia, natomiast po lewej wybierzemy rzeczy, które chcemy w zamian otrzymać. Nad całą transakcją czuwa wskaźnik satysfakcji ulokowany pośrodku ekranu, który przedstawia chęć akceptacji warunków wymiany przez drugą stronę. Warto pamiętać, że na stosunek NPC do naszego bohatera wpłynie chociażby przynależność do danej frakcji oraz lista ukończonych zadań. Na przykład po uwolnieniu przez nas więźnia nastawienie jego bliskich względem naszej postaci stanie się bardziej serdeczne, a tym samym wskaźnik satysfakcji każdego członka tej rodziny podczas transakcji pokaże wyższy poziom.

Pomyślność wymiany będzie zależeć od poziomu „satysfakcji” naszego kontrahenta. - 2015-05-15
Pomyślność wymiany będzie zależeć od poziomu „satysfakcji” naszego kontrahenta.

Sztuczna inteligencja również skorzysta z dobrodziejstw tego systemu. Kupcy i NPC podróżujący po mapie sami też poszukają opłacalnych wymian. Zadaniem karawan nie będzie już więc tylko bezmyślne przemieszczanie się z miasta do miasta z losowo generowanym towarem, który gracz mógł przechwycić. Zamiast tego otrzymamy prawdziwą symulację rynku – doda to realizmu, ale wymusi na nas różne strategie ekonomiczne i militarne.

Nie samym jednak handlem Mount & Blade stoi. W trybie strategicznym zadbamy również o morale wojska, ale najważniejsza będzie troska o stosunki dyplomatyczne z poszczególnymi frakcjami. Stronnictw, do których bohater może się przyłączyć, ma być w Bannerlordzie sześć: Imperium Calradii, Vlandianie, Sturgianie, Aseraiowie, Khuzaici i Battanianie, a charaktery ich przywódców, według zapewnień twórców, będą się między sobą znacząco różnić – oznacza to koniec ery tych samych linii dialogowych w ustach różnych bohaterów. Każda z armii wyspecjalizuje się w konkretnym typie uzbrojenia i taktyki wojennej – dla przykładu Khuzaici znani będą z konnych łuczników, Sturgianie to piechota zakochana w toporach, a Battanianie zabawią się w leśną partyzantkę, do mistrzostwa opanowawszy sztukę zastawiania pułapek i zasadzek. Oprócz fikcyjnych wojsk wymyślonych przez twórców w grze pojawią się historyczne smaczki pokroju Jomsvikings – legendarnej grupy najemnych wikingów.

Od teraz normą będą zapierające dech w piersiach widoki. - 2015-05-15
Od teraz normą będą zapierające dech w piersiach widoki.
Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki
Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki

Przed premierą

Targi E3 stały się kolejną okazją, by pograć w Mount & Blade II, a dokładniej by zasmakować ulepszonego systemu walki – jako dowódca i jako podkomendny króla w bitwie. Krótka prezentacja zostawiła nas z apetytem na znacznie, znacznie więcej.

Mount & Blade II: Bannerlord na targach E3 – oblężenia, realizm i wierność pierwotnej idei
Mount & Blade II: Bannerlord na targach E3 – oblężenia, realizm i wierność pierwotnej idei

Przed premierą

Studio TaleWorlds pokazało system zdobywania fortec w Mount & Blade II: Bannerlord. Gra wprowadzi wiele nowości, ale zachowa dobrze znaną formułę.

Widzieliśmy Mount & Blade II: Bannerlord – wymarzona kontynuacja?
Widzieliśmy Mount & Blade II: Bannerlord – wymarzona kontynuacja?

Przed premierą

Twórcy powstającego od pięciu lat Mount & Blade II: Bannerlord pokazali w końcu niewielkie fragmenty gry w akcji. Całość zdecydowanie wypiękniała, a największe wrażenie robią oblężenia zamków oraz niesłychanie łatwy w użyciu kreator terenu.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
15.05.2015 17:24
Invader01
95
Konsul

Martwi mnie tylko to wcześniejsze ogłoszenie, że w dużej mierze nastawiają się na konsole. Mechanikę pod pada można jeszcze przystosować, ale jeśli ich priorytetem będą konsole, to stracą na tym bardzo dużo.

15.05.2015 17:45
odpowiedz
MrocznyWędrowiec
43
aka Hegenox

Nie sądzę aby były one "priorytetem" - przecież wyraźnie pisze, że będzie edytor dla modderów - rzecz PC only - a co jak co, ale fenomen M&B to w równej mierze sama gra, co i mody do niej.

15.05.2015 18:32
odpowiedz
Adams9422
38
Pretorianin

Wyczekuje juz od pierwszych dni zapowiedzi :) czekam bardziej niż na wieska :P.W tej grze grafika jest nie ważna ważna mechanika walka bitwy mody i wiele innych a grafa na końcu.

15.05.2015 19:04
odpowiedz
kain_pl
54
Generał

To jest moja jedna z top 10 najlepszych gier,ktore mnie wciagnely na cale noce. Mimo ograniczen fabularnych ,a nawet pokusilbym sie o jej brak gra dawala wiele frajdy. Te potyczki rycerskie i zmiana akcji... przykladowo twoje wojsko spokojnie by wygralo walke ,ale postac jaka sie gralo dostala strzala ,,headshota'' i spowodowalo przegrana potyczke. Wiec zdolnosci gracza mialy fundamentalne znaczenie podczas potyczek. Czekam na 2 czesc tego symulatora bitew sredniowiecznych.

15.05.2015 19:31
odpowiedz
Nerka
84
Generał
9.0

Jaram się jak Rzym za Nerona

15.05.2015 19:53
odpowiedz
Morgoth*
52
Generał

No nareszcie jakiś news. Po GTA V tylko na tą grę czekam.

16.05.2015 01:13
odpowiedz
SqueaaK
2
Junior

Niemogę sie doczekać premiery :D. Moja Top 1 RTS :D

16.05.2015 07:52
odpowiedz
StoogeR
131
Generał

No licze na ten tytul dosc mocno. Wszystko w tym roku zawodzi jak na razie i tylko M&B2 moze mnie uratowac przed zasypianiem z nudow przy "grach na 9/10".

16.05.2015 08:43
odpowiedz
Bezi2598
78
Legend

Również czekam, ale pewnie minie trochę czasu zanim zagramy. Premiera nie wiadomo kiedy, a i na premierę raczej nie ma sensu grać. Lepiej poczekać parę miesięcy, bo pewnie znając życie gra będzie strasznie zbugowana na premierę. No i po paru miesiącach jakieś wczesne wersje modów już pewnie będą.

16.05.2015 08:45
odpowiedz
.:Jj:.
100
     Frank Sinatra     
9.0

Gra nie jest imponująca graficznie, ale między MB1 a 2 jest przepaść. Jak modderzy nie zawiodą to będzie MOC!

16.05.2015 14:10
odpowiedz
Flyby
161
Outsider

[10] Jak to .:Jj:. napisał? "Jak modderzy nie zawiodą to będzie MOC!"
Grałem i mam chyba wszystkie części poprzednich "Mount & Blade" - próbowałem też modów. Jeżeli twórcy "Bannerlorda" zauważyli jaką to "MOC" daje moderskie wsparcie także w grafice (Skyrim) i w nowej odsłonie gry rzeczywiście postarali się o silnik i mechanizmy ułatwiające moderom pracę - to są na dobrej drodze do sukcesu ;)
Uważam że nieustannie (dzięki moderom i nie tylko) "ewoluujące gry", to w ogóle przyszłość gier wiodących. Wciąż jednak pozostają pytania. Na ile mogą się do tego procesu, przyłożyć sami twórcy gier i jak formę może przybierać współpraca między twórcami i moderami ;) Bo chętnych graczy (jako takich) na pewno nie zabraknie ;)

16.05.2015 16:24
odpowiedz
Kriksos
23
Centurion

grafika podobno do wiedźmina 3

17.05.2015 17:47
odpowiedz
MrKam55
37
Chorąży
9.0

ciekawe jakie wymagania

19.05.2015 22:35
odpowiedz
TheMirror
10
Legionista

Ciężko jest to określić. Na pewno zauważalny przeskok w sferze grafiki będzie powodował większą zasobożerność produkcji, ale nie wydaje mi się, by niezbędna była maszyna obsługująca wiedźmina 3 na ultra z uberpróbkowaniem ;)

21.05.2015 13:10
odpowiedz
TheCerbis
20
Wilk

@TheMirror, nie byłym taki pewien. Warband i następne potrafiły mocno przygrzać PC gdy pojawiało się dużo wojska.

Co do zapowiedzi, mam nadzieję że nie będzie to Warband 2.0 tylko faktycznie prócz grafiki sporo zmienią.

21.05.2015 17:34
odpowiedz
typical hater
25
Aedan Cousland
8.0

Gra prezentuje się bajecznie na screenach, a modele postaci wreszcie będą wyglądać realistycznie. Nareszcie native nie będzie odrzucał topornością postaci.Wsparcie dla modów, mam taką nadzieję, będzie jeszcze większe niż w warbandzie i liczę, że powstanie równie dużo modyfikacji, co do poprzednich części. Duża liczba modów przeniosła warbanda chyba we wszystkie możliwe epoki historyczne i uniwersa, jego zakup to praktycznie kupno kilku gier w jednej. Poza tym chciałbym większej różnorodności zadań pobocznych oraz poprawienia małych, trochę denerwujących niedoróbek.

29.05.2015 17:50
odpowiedz
Nolifer
101
The Highest

Cisza jest albo spowodowana tym, że coś nie tak jest z cyklem produkcyjnym albo rzeczywiście będziemy mieli do czynienia z czymś genialnym.

31.05.2015 00:00
odpowiedz
TheMirror
10
Legionista

@TheCerbis - to nie trzeba ściągać moda i ładować podczas jednego starcia tysiąc jednostek po jednej stronie walczących :P Takie mody skalujące rozmiary bitew istnieją, a na silniejszych maszynach wygląda to fenomenalnie.
@Nolifer - nie kracz, nie kracz, bo wykraczesz coś złego. Ja liczę w głębi duszy na petardę :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze