autor: Andrzej Jerzyk
Hegemonia: Żelazne Legiony - przed premierą - Strona 3
Haegemonia: Legions of Iron to najnowsza kosmiczna strategia czasu rzeczywistego 3D stworzona przez węgierski zespół Digital Reality, odpowiedzialny między innymi za powstanie Imperium Galactica II: Alliances.
Przeczytaj recenzję Hegemonia: Żelazne Legiony - recenzja gry
Jak przystało na dobrego RTS’a, Hegemonia zapewnia nam także zabawę w trybie multiplayer. Jak twierdzą autorzy, multiplayer będzie potraktowany bardzo poważnie, będzie nowatorski i odkryje wiele aspektów gry wieloosobowej, dotychczas pomijanych przez programistów. Nieco buńczucznie brzmią słowa „the ideas we have could change the strategy multiplayer gaming forever” (nasze pomysły mogą zmienić na zawsze multiplayer’a w grach strategicznych). Ale brzmi nieźle. Znany z innych gier skirmish ma być poszerzony o bardzo wiele nowych ustawień i parametrów, co ma zapewnić niepowtarzalność każdej gry i maksymalne dostosowanie gry do potrzeb gracza. Dostępny będzie także tryb gry wieloosobowej w kampanii oraz multiplayer ze scenariuszem, w którym mamy do wykonania różnego rodzaju zadania w przygotowanych wcześniej konfliktach.
Trudno nie pokusić się o stwierdzenie, czy gra ta ma jakieś szanse by utkwić w pamięci graczy na dłuży czas. Poza znakomita oprawą, dobrze rokuje jej fakt, że jest ona tworzona przez tych samych ludzi, którzy spłodzili megahit Imperium Galactica. Tylko czy to wystarczy ? Wydanie kolejnej gry z tej samej serii, ale pod zmienionym tytułem, jest znanym zagraniem firm czujących spadające zainteresowanie swoim flagowym tytułem. Niedługo przekonamy się, czy ta niepewność jest uzasadniona. Gra trafi na półki sklepowe pod koniec tego roku. Ach, zapomniałbym - proszę wybaczyć, że wzorem wszystkich innych serwisów o grach nie podaję słownikowego objaśnienia terminu „hegemonia”. Po co obrażać Waszą inteligencję, a jeśli ktoś nie zna tego słowa, to niech sobie sam zajrzy do słowniczka :)
Andrzej „Jeż” Jeżyk