Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 lutego 2015, 14:15

Testujemy grę Magicka 2 - kooperacyjna demolka czaruje po raz drugi - Strona 2

Magicka od studia Paradox pokazała, jak bawić może pomysłowy, choć nieco chaotyczny tryb kooperacji. W Magicka 2 wróci znany system czarów i humor, ale możemy spodziewać się też kilku nowości.

Ostatnią sporą nowością są artefakty. Wbrew pozorom nie są to żadne tajemne przedmioty, których będziemy używać w grze, a bardziej zestaw wbudowanych modów, którymi swobodnie zarządzamy z poziomu opcji. Odblokowywane kolejno podczas rozgrywki potrafią całkowicie zmienić oblicze zabawy. Miłośnicy hardkorowych wyzwań ustawią dużo większą wytrzymałość przeciwników, wolniejszą regenerację swojego zdrowia, tryb hardcore, przy którym nasi towarzysze padną już od jednego, chybionego zaklęcia i wiele, wiele innych. Działa to również w drugą stronę - można zwiększyć naszą wytrzymałość, szybkość leczenia, ilość zadawanych obrażeń. Jeden z artefaktów przyspieszy bieganie czarodziejów o 200, 300% - nasz wybór. Deweloperzy szczególnie dumni są z „sitcom mode”! Podczas grania, nasze poczynania na ekranie będą nagradzane włączającym się w tle śmiechem publiczności lub karane gromkim „buuuu”. Jednocześnie włączymy na raz sześć takich artefaktów, możemy zdać się na domyślne tryby różnych kombinacji, definiujące poziom trudności (najtrudniejszy oznaczony jest słowem… „BANANA”!) lub samemu wybrać odpowiedni zestaw.

Tryb „Challanges” – odpieranie kolejnych fal przeciwników - 2015-02-20
Tryb „Challanges” – odpieranie kolejnych fal przeciwników

W grze napotkamy oczywiście mnóstwo znajdziek - nowych szat dla naszych magików czy różnego rodzaju broń. Możemy liczyć na mnóstwo dobrego humoru, np. zabawne nawiązania do „Gry o Tron”. Oprócz kampanii fabularnej znajdziemy dwa inne tryby: wyzwań i prób. W grze nie będzie opcji PvP, znanej z Magicka: Wizard Wars, zabraknie też na razie rzeczy znanych z poprzednich dodatków, jak stylistyka wojny wietnamskiej - ale niewątpliwie wysyp różnych DLC do Magicka 2 to tylko kwestia czasu. Grafika w rozdzielczości 1080p doczekała się pewnego wygładzenia, nadal jest to ten sam poziom - uproszczona, kolorowa, ale całkiem miła dla oka. W podobnym stylu pozostała również ścieżka dźwiękowa. W momencie premiery możemy być pewni obecności polskiej wersji językowej.

Czarodzieje polewają drewniane koło strumieniem wody, co odblokuje dalszą drogę - 2015-02-20
Czarodzieje polewają drewniane koło strumieniem wody, co odblokuje dalszą drogę

Czy Magicka 2 ma więc jakieś wady? To zależy - jej niedociągnięcia wydają się być celowo zamierzone. Wszechobecny na ekranie chaos, duże tempo akcji, przypadkowe uśmiercanie towarzyszy, błędy w wyborze czarów, zły kierunek ich rzucania - o wszystkich tych elementach deweloperzy mówią z dumą i uśmiechem na ustach. Nie znajdziemy tu ułatwień w stylu mapowania ulubionych kombinacji czarów do konkretnego klawisza. Gra może być łatwa na początkowych etapach, ale bycie w niej naprawdę dobrym wymaga sporego ogrania i zręczności. Błędy i pomyłki „najbardziej nieprofesjonalnych czarodziejów w dziejach” są wizytówką Magicki i z pewnością również za to przypadła ona do gustu tak wielu graczom. Czy tak samo będzie z drugą częścią - przekonamy się już latem.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.