Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 sierpnia 2002, 10:13

autor: Maciej Hajnrich

Iron Storm - zapowiedź - Strona 2

Iron Storm to trójwymiarowa gra akcji (shooter) z widokiem z perspektywy pierwszej lub trzeciej osoby. Akcja osadzona została w alternatywnej przeszłości. Jak zapewne wszyscy wiemy I Wojna Światowa rozpoczęła się w roku 1914 i skończyła w 1918...

Przeczytaj recenzję Iron Storm - recenzja gry

W Iron Storm wykażemy się zręcznością, która jednak nie będzie ograniczona jedynie do szybkiego strzelania oraz unikania pocisków. Część z misji wymagać będzie defensywnych działań, w tym przenikanie w głąb terenów zajmowanych przez wroga tak, aby ten nie dowiedział się o obecności intruza. Zmiana pukawki jest płynna i wymaga kilku nieraz bardzo cennych ułamków sekund o czym warto pamiętać podczas walki.

Misje umiejscowione będą w kilku lokacjach, w tym między innymi na froncie zachodnim – linia Friedricha; na froncie rosyjsko-mongolskim (linia Antona Denikina); w uzbrojonym pociągu „Tzar Ivan”; w okupowanym mieście Wolfenburg; w Reichstagu w Berlinie; w fabryce Mad Barona. Po przeglądnięciu galerii zdjęć z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że każda z przedstawionych lokacji prezentuje się jak najbardziej interesująco. Do tego dochodzi przygotowany na tegoroczne targi E3 trailer pokazujący jak program zachowuje się w „biegu” – w tym wszystkim trochę razi fakt, iż niewiele wiadomo na temat interaktywności z otoczeniem. No, już na pewno nie możemy spodziewać się rozwiązań podobnych do silnika Red Faction.

Cały czas ubolewam nad brakiem jakiejkolwiek skali, według której można by ocenić poziom sztucznej inteligencji. Bo określenie „wysoki” nie jest miarodajne. Tym bardziej, że coraz częściej mówi się nie o AI przeciwników, a kompanów towarzyszących graczowi. Tak też jest w przypadku Iron Storm, chociaż wiadomo, iż pomoc komputera będzie wydajniejsza niż to miało miejsce w MOH – żołnierze będą aktywnie uczestniczyć w walce. Niestety niewiadomo mi nic na temat botów do gry multiplayer. A skoro mowa o rozgrywce sieciowej. W wersji ostatecznej zaimplementowanych będzie kilka popularnych trybów: deathmatch, team deathmatch, capture the flag oraz escort-assasination. Zabawa w sieci LAN oraz Internet możliwa będzie dla max. 16 graczy jednocześnie. Perspektywa trzeciej osoby nie wpłynie na przebieg gry, a co najwyżej na jej styl. Programistom pozostaje więc ukończenie prac nad grafiką, poziomami i efektami dźwiękowymi (zapowiadana jest duża różnorodność odgłosów np. w zależności od tego w jaki materiał trafi pocisk). Ja z niecierpliwością wyczekuję Iron Storm bo ma duże szanse zdobyć tytuł gry roku.

Maciej „Valpurgius” Hajnrich

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.