Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Recenzja gry 6 grudnia 2007, 12:42

autor: Fulko de Lorche

Belief & Betrayal: Medalion Judasza - recenzja gry

Miłośników klasycznych przygodówek wciąż nie brakuje. Naprzeciw ich wymaganiom wychodzi Artematica ze swoim nowym tytułem. Z jednej strony nowojorski dziennikarz, z drugiej – średniowieczne sekrety, artefakty, zakon Templariuszy i tajemnicza sekta.

Recenzja powstała na bazie wersji PC.

Cześć! Nazywam się Jonathan Danter i jestem dziennikarzem. Miał być to mój kolejny, rutynowy wywiad. Zapowiadało się naprawdę świetnie: wyjazd do Miami, szybka rozmowa z jakimś opętanym kardynałem, a potem już tylko dziewczyny w krótkich spódniczkach, drinki z parasolkami i gorące słońce na plaży. Niestety, klapa! Dziwny telefon z Londynu pokrzyżował moje plany. Zadzwonił jakiś inspektor ze Scotland Yardu. Wyobraź sobie: twierdzi on, że jestem w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Ma to ponoć jakiś związek z morderstwem mojego wuja Franka. Znaleziono właśnie jego ciało. Jezu, doznałem szoku! Według mojej wiedzy, drogi stryj zmarł dobre dziesięć lat temu…

Tak właśnie rozpoczyna się Belief & Betrayal: Medalion Judasza – nowa gra przygodowa studia Artematica. Włoska firma ma już pewne doświadczenie w produkcji tytułów z tego gatunku, ale jej poprzednie przygodówki są u nas prawie nieznane. Co innego Ducati World Championship – te motocyklowe wyścigi zasłynęły tak u nas, jak i w szerokim świecie - głównie z powodu słabiutkich ocen recenzentów i graczy. Podsumowując – Artematica jest na razie na dorobku i wciąż czeka na swoją pierwszą, przebojową grę. I trochę jeszcze poczeka, bowiem B&B: Medalion Judasza raczej hitem nie zostanie.

Niedojedzona pizza, walające się wszędzie puszki, stos książek – czas zainwestować w żonę, drogi Jonathanie.

Wstęp do gry sugerowałby, iż będziesz miał do czynienia z kryminałem w stylu Jacka Orlando, ale tak niestety nie jest. Na logikę biorąc, mord na bliskiej osobie powinien być dla bohatera najważniejszy, ale dość szybko okazuje się, że zagadkowa śmierć Franka jest mniej ważna niż średniowieczne tajemnice, sekretne znaki Templariuszy, tajemnicze obrzędy kafarów itd. Niby oba wątki – kryminalny i historyczny – przeplatają się z sobą, ale twoje wędrówki po zabytkach Chartres, Rzymu czy Wenecji mają głównie na celu odszukanie tytułowego medalionu, sprawę wujka i jego zgonu traktując drugorzędowo.

B&B: Medalion Judasza posiada klasyczny interfejs point-and-click, czyli kursor, który zmienia kształt w zależności od sytuacji. Autorzy poszli w stronę maksymalnych uproszczeń – po naciśnięciu spacji masz wskazane na ekranie wszystkie ważne miejsca. Sam bohater, oprócz łażenia, może wykonać trzy rzeczy: zbadać coś, wykonać na tym czymś akcję oraz pogadać z jakąś postacią (nie z każdą). Ułatwienia te sprawiają, że grę obsługuje się bardzo łatwo, wręcz komfortowo. Nie musisz przeczesywać planszy kawałek po kawałku w poszukiwaniu aktywnego zlepka pikseli, nie męczysz się z danym przedmiotem nie wiedząc, czy go otworzyć, zamknąć, zjeść czy polizać. Za wszystkie czynności odpowiada jedna akcja. Hmmm… Obawiam się, że nie wszystkim to się spodoba.

Recenzja gry The Medium - polski Silent Hill... z Polską w tle!
Recenzja gry The Medium - polski Silent Hill... z Polską w tle!

Recenzja gry

The Medium intrygowało od pierwszych zapowiedzi i w finalnej wersji nie zawodzi! To horror, który straszy nie tylko demonami, ale i mrocznymi kartami polskiej historii.

Wilkołak występuje w Puszczy - Recenzja gry Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest
Wilkołak występuje w Puszczy - Recenzja gry Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest

Recenzja gry

Powrót do świata żywych wilkołaków ze Świata Mroku okazuje się ambitniejszy niż mogliśmy przypuszczać – Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to bowiem ciekawa gra tekstowa, która spróbuje udowodnić, że czytelnictwo w Polsce nie jest w odwodzie.

Recenzja Tell Me Why – przerost treści nad formą
Recenzja Tell Me Why – przerost treści nad formą

Recenzja gry

Nowa Gra twórców Life is Strange zaskakuje delikatnością, z jaką przedstawia relacje między bohaterami oraz historią, która łapie za serce i co chwilę odkrywa przed graczem nowe niespodzianki.