Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Recenzja gry 11 maja 2007, 14:36

autor: Stranger

Spider-Man 3: The Game - recenzja gry

Jest okazja po temu, by uczestniczyć w kilku najciekawszych filmowych walkach, ale na tym powiązania się właściwie kończą. Najmocniejszym punktem Spider-Mana 3 jest niewątpliwie dowolna i fajnie zrealizowana eksploracja Manhattanu.

Recenzja powstała na bazie wersji PC.

Gorzej już być nie może – słowa te powtarzałem sobie niczym mantrę, mając w pamięci słabego Spider-Mana 2. Nie... nie słabego. KOSZMARNIE wykonanego, uproszczonego do granic możliwości Spider-Mana 2. Naprawdę mało obchodzi mnie to, czy producent uznał, że na PeCetach po tego typu zręcznościówki sięgają głównie dzieci, czy może nie znalazł nikogo, kto w wyznaczonym czasie byłby skłonny przygotować odpowiednio udaną konwersję. Złe wrażenie pozostało i sądzę, że upłynie jeszcze wiele lat, zanim PeCetowcy o tej horrendalnej wpadce Activision zapomną. Na całe szczęście Spider-Man 3 nie stara się o niej przypominać, gdyż jest to w miarę przyzwoicie wykonana konwersja. PeCetowy tytuł bazuje na wersji wyprodukowanej na konsolę Xbox 360 i choć wypada od niej nieco gorzej, to i tak końcowy efekt jest akceptowalny. No dobrze... konwersja swoją drogą... ale czy sama gra jest fajna? Niestety, jednym zdaniem nie da się na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć.

A wtedy Wielka Spacja pożarła część ekranu...

Terenem naszych działań jest Manhattan. Gdy po raz pierwszy znalazłem się na mapie gry, wydało mi się, że jest ona dosyć spora. Producent zadbał oczywiście o obecność największych dzielnic Manhattanu, między innymi Greenwich Village, SoHo czy wielu popularnych miejsc, jak chociażby Central Parku lub Times Square. Tak na dobrą sprawę jednak, teren ten mógłby zostać uznany za ogromny, ale tylko wtedy, gdyby był to jakiś klon GTA. Dla Spider-Mana pokonywanie większych dystansów nie stanowi problemu, przedostanie się z jednego końca wysepki na drugi zajmuje kilka minut. Na nudę nie można na szczęście narzekać, gdyż misje rozgrywają się zazwyczaj w różnych rejonach mapy, dając tym samym możliwość nacieszenia się okolicą. Producent chwali się też, że zadbał o rozbudowaną sieć metra. W tym jednak przypadku okrzyki zachwytu wydałyby się nie na miejscu. Tunele metra są bowiem wyjątkowo nudne. Nie pomaga nawet to, iż zostały sztucznie powiększone. Tak naprawdę jedyną atrakcją są tu wagoniki.

Po mieście przemieszczamy się korzystając z wystrzeliwanych pajęczyn. Nie można się tu właściwie do niczego przyczepić, a wiele rzeczy wypadałoby pochwalić, czy wręcz nagrodzić oklaskami. Wykonywanie skoków i używanie pajęczyn jest banalnie proste, a na dodatek sprawia dużą frajdę. W bardzo intuicyjny sposób można też ustalać, czy tytułowy pajączek ma się dłużej bujać, czy może powinien szybciej doczepiać kolejne pajęczyny. Żadnych problemów nie sprawia wykonywanie ostrych nawrotów, co jest szczególnie istotne wtedy, gdy trzeba szybko przedostać się w jakieś ściśle określone miejsce. Z czasem Spider-Man poznaje też nowe sztuczki, dzięki którym uczy się na przykład jednocześnie wystrzeliwać kilka pajęczyn, czy nawet wzorując się na najsłynniejszych akcjach Księcia z Persji, w bardzo efektowny sposób biegając po ścianach budynków.

Recenzja gry Darksiders Genesis – wygląda jak Diablo, a to wciąż Darksiders
Recenzja gry Darksiders Genesis – wygląda jak Diablo, a to wciąż Darksiders

Recenzja gry

Czy po trzech częściach serii jest jakiś sens w wydawaniu prequela, który w dodatku jest spin-offem i to izometrycznym? Wbrew pozorom, zdecydowanie tak. Szkoda tylko, że ta część nie wyszła jako pierwsza, bo mogłoby to pomóc całej marce.

Recenzja gry Sniper: Ghost Warrior Contracts – snajper trafia za czwartym razem
Recenzja gry Sniper: Ghost Warrior Contracts – snajper trafia za czwartym razem

Recenzja gry

Sniper: Ghost Warrior Contracts to w zasadzie Hitman, który zamiast przebrań, ma tylko karabin snajperski. I generalnie takie połączenie całkiem nieźle działa.

Recenzja gry Terminator: Resistance – Roboty ciosane z drewna mają swoją duszę!
Recenzja gry Terminator: Resistance – Roboty ciosane z drewna mają swoją duszę!

Recenzja gry

Nowy Terminator jest zaskakująco satysfakcjonujący. Nie chodzi jednak o przeciętny film Tima Millera, a świeżutką grę krakowskiego studia Teyon – dewelopera, który w branży gamingowej "zabłysnął" dzięki niechlubnemu Rambo: The Video Game.