Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 9 stycznia 2022, 12:35

To mogło być tak mroczne Diablo. Kiedyś to było - przegląd starych newsów

W nowym autorskim przeglądzie wyruszymy w przeszłość, by przypomnieć sobie, czym żyli gracze w minionych dekadach. Zatrzymamy się przy ciekawych wydarzeniach oraz newsach, spoglądając z dystansu na pędzącą na złamanie karku branżę gier.

To mogło być tak mroczne Diablo

Zbliżając się do mety pierwszego przeglądu, powróćmy do Blizzarda. Aż trudno w to uwierzyć, ale w tym roku czeka nas kilka ciekawych celebracji, bo dwudziestopięciolecia obchodzą m.in. Final Fantasy VII, Gran Turismo i Diablo. Zatrzymajmy się przy tym ostatnim, robiąc przystanek przy kontrowersjach wywoływanych przez zapowiedzi Diablo 3. Pamiętacie te długie dyskusje dotyczące zbyt kolorowej oprawy „trójki”?

Autorzy zaprezentowali swoją wizję gry, a ta została błyskawicznie zbombardowana przez rozczarowanych fanów. Powstała nawet petycja, w ramach której co bardziej kreatywni miłośnicy marki stworzyli własne kontrpropozycje screenshotów, wskazując oczekiwany przez siebie kierunek dla stylistyki tego świata.

Twórcy nie zamierzali potulnie przytaknąć i stanęli w obronie kolorowej oprawy, o czym informowaliśmy przy paru okazjach w wakacje 2008 roku. Keith Lee wyjaśniał, że odejście od mrocznej konwencji jest niezbędne, by zaoferować dużo bardziej zróżnicowane obszary:

W Diablo I zasadniczo przez cały czas poruszacie się po lochach – w odróżnieniu od Diablo III, gdzie będziecie eksplorować tereny na powietrzu, pod ziemią, a także nabierać doświadczeń w wielu innych miejscach. Zamierzamy wprowadzić tyle różnorodności, ile tylko będziemy mogli, abyście odkrywając nowe środowisko, czuli się podekscytowani. Nie chcemy, żeby wszystko wyglądało tak samo.

Dużo bardziej konkretnie do kontrpropozycji fanów odniósł się główny projekt Jay Wilson, który w rozmowie z redakcją MTV Multiplayer Blog analizował i komentował poszczególne dodane do wniosku screenshoty. Jego opinie przybliżyliśmy w newsie:

Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Norbert Szamota

Norbert Szamota

Norbert Szamota

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Tam też obronił pracę dyplomową poświęconą miesięcznikom o grach konsolowych, wydawanym na przełomie XX i XXI wieku. W GRYOnline.pl działa od 2009 roku. Początkowo jako newsman i autor felietonów, później twórca wpisów encyklopedycznych i bloger na gameplay.pl, a od kilkudziesięciu miesięcy jako członek działu Publicystyki. Zaczynał dwa lata wcześniej, tworząc dla serwisu GamePress jedne z pierwszych wideorecenzji gier w polskim Internecie i publikując je na raczkującym wówczas YouTube. Gra we wszystko i na wszystkim, ciągle szukając ciekawych historii, intrygujących mechanik oraz zachwycających obrazów i dźwięków. Uwielbia tropić dawne opowieści z branży, a w wolnym czasie tworzyć też własne growe opowiadania na blogu Gralingrad.pl.

więcej

Stare, ale jare - najlepsze stare gry, które wciąż goszczą na dyskach redakcji
Stare, ale jare - najlepsze stare gry, które wciąż goszczą na dyskach redakcji

Wracacie czasem do staroci? Powrót do starej gry może być ciekawym doświadczeniem. Zapytaliśmy członków redakcji, do których dawnych, około dwudziestoletnich gier wracają w przerwach między premierami.

Dokładnie 20 lat temu wystartował GOL!
Dokładnie 20 lat temu wystartował GOL!

Trudno w to uwierzyć, ale właśnie dziś – 1 stycznia 2021 roku – nasz serwis skończył 20 lat! Okrągłe urodziny to zawsze dobra okazja do hucznego świętowania, więc zamierzamy robić to przez kolejne dwanaście miesięcy.