Data wydania: 16 kwietnia 2009
Beltion: Beyond Ritual to z pozoru kolejny, zwyczajny przedstawiciel gatunku cRPG. Jeśli jednak przyjrzeć się dokładniej, bez problemu da się zauważyć, że programiści z ukraińskiego studia Rostok Games zadali sobie sporo trudu, by uczynić swe dzieło niesztampowym.
Gracze
Beltion: Beyond Ritual to z pozoru kolejny, zwyczajny przedstawiciel gatunku cRPG. Jeśli jednak przyjrzeć się dokładniej, bez problemu da się zauważyć, że programiści z ukraińskiego studia Rostok Games zadali sobie sporo trudu, by uczynić swe dzieło niesztampowym.
Pierwsza niespodzianka to postać głównego bohatera gry. Odgrywamy rolę kapłana–nekromanty, a więc osobnika który wielbicielom RPG kojarzy się raczej negatywnie. Nasz Nekromanta, po wielu latach służby i nauki w Świątyni, jest wreszcie gotów dowieść swej wartości. Najwyższy Kapłan rozkazuje mu więc wyruszyć z bardzo ważną misją, do odległego miasta Orków. Jak łatwo się domyśleć, z pozoru proste zadanie zamienia się w epicką opowieść, pełną niespodziewanych zwrotów akcji, wątków pobocznych i przeciwników do pokonania.
Rozgrywka jest nieliniowa, nie jesteśmy zmuszeni do szybkiego wykonywania głównej misji, możemy więc sobie pozwolić na oddawanie się czynnościom właściwym bohaterom fantasy. Na eksplorację czeka niemały świat zaludniony przez ludzi, humanoidy, nieumarłych, zwierzęta i wszelkiej maści potwory. Spotkane postaci różnią się od siebie nie tylko charakterem ale także statusem społecznym, mającym niebagatelny wpływ na przebieg interakcji. Dotyczy to również handlowania całą masą przedmiotów trafiających różnymi sposobami w nasze ręce (broń, zbroje, magiczne przedmioty, mikstury itd.).
Bardzo istotnym elementem rozgrywki jest walka. Twórcom gry udało się stworzyć dość unikalny system rozgrywania potyczek, będący połączeniem ataków bronią, czarami, a także wykorzystującym elementy skradania się. Te ostatnie, poprawnie wykonane, umożliwiają zabicie jednym ciosem słabszych przeciwników, lub poważne zranienie tych silniejszych.
Warto kilka słów poświęcić systemowi rozwoju bohatera. Tu również mamy do czynienia z nowościami. Obok standardowych statystyk (sił, kondycja, zręczność itp.), występują jeszcze typy osobowości – sangwinik, choleryk, melancholik i flegmatyk. Dodawanie punktów tym cechom także wpływa na przebieg gry.
Nasz bohater jest Nekromantą więc wiele czasu spędzamy wykonując obowiązki kapłana. Jesteśmy właścicielami Nekropolis (świątyni Nekromantów), gdzie możemy studiować sztukę przywoływania nieumarłych, rozwijać umiejętności i odprawiać rytuały ku czci Boga Śmierci, którego jesteśmy sługą. W nagrodę otrzymujemy bardzo przydatne zdolności, na przykład eteryczny wzrok, pozwalający zauważać bezcielesne byty (np. dusze). Niezwykle ważną umiejętnością jest przechwytywanie dusz pokonanych przeciwników. Służą one do leczenia, opracowywania nowych czarów, a także zwiększania swoich cech osobowych. Niejednokrotnie zależne od nich są postępy w grze - niektóre istotne informacje możemy zdobyć tylko zadając duszy pytania.
Przeciętnemu graczowi ukończenie rozgrywki zajmie około sześćdziesięciu godzin.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: Rostok Games
Wydawca: Noviy Disk
Ograniczenia wiekowe: 12+
Wymagania sprzętowe gry Beltion: Beyond Ritual:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 4 GB HDD, Windows XP SP2/Vista.
Średnie Oceny:
Średnia z 37 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
.kNOT Generał
W tym właśnie problem, że Beltion w najmniejszym nawet stopniu nie jest podobny do Gothica. W dodatku w Sarmontazarze nie ma żadnych orków, ani nie odgrywamy roli kapłana–nekromanty, nie posiadamy więc Nekropolis, nie występują typy osobowości, praktycznie nie ma zadań pobocznych, sprzedawców jest jak na lekarstwo, a nauczycieli tylko dwóch...
zanonimizowany455950 Chorąży
Haha! Gra na poziomie sprzed 6 lat. Animacja postaci jak jakiegos ludka z gumy jak podskoczy to rece sie wyginaja smiesznie. Walka polega na klikaniu 1 przycisku myszy i odbijaniu broni przeciwnika(bloku nie ma). Dno i wodorosty, nie spotkalem jeszcze dobrej gry wyprodukowanej przez ruskow czy innych tam ruskopodobnych.
Alex211 Legionista
Co to za gra??? Grafa jak z jakiejś starej gierki.
zanonimizowany648808 Centurion
ktoś wie skąd to można pobrać ?!?!?!