Data wydania: 15 czerwca 2005
Great Invasions to gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która daje fanom historycznych zmagań możliwość pokierowania wybraną nacją na przestrzeni około 700 lat, począwszy od 375 roku naszej ery, a skończywszy na 1066.
Gracze
Great Invasions to gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która daje fanom historycznych zmagań możliwość pokierowania wybraną nacją na przestrzeni około 700 lat, począwszy od 375 roku naszej ery (pojawienie się Hunów), a skończywszy na 1066 (podbój Anglii przez Normanów). Dowodzić można nie tylko istniejącymi wówczas krajami, ale także barbarzyńskimi hordami, które z biegiem czasu po prostu wyginęły. W sumie autorzy oddali w ręce grających ponad 160 nacji (imperiów, królestw czy plemion). Poza główną kampanią, stanowiącą fundament tego produktu, znajdziemy w nim również ponad 10 historycznych scenariuszów dodatkowych oraz tryb wieloosobowy, pozwalający na toczenie potyczek do czterech osób równocześnie za pośrednictwem sieci lokalnej oraz Internetu.
Tytuł ten bez wątpienia inspirowany jest znaną strategiczną serią firmy Paradox Entertainment - Europa Universalis. Już na pierwszy rzut oka widać spore podobieństwo głównego ekranu rozgrywki Great Invasions oraz poszczególnych opcji, czy w końcu widoku globalnej mapy świata. Twórcy z zespołu Philippe Thibaut Studio starali się też, by ich produkt był równie realistyczny jak to miało miejsce w przypadku EU. Stąd też zaangażowanie w proces developingu historyków, którzy mieli duży wpływ na powstanie każdego ze 150 dziejowych wydarzeń występujących w grze oraz ponad 3700 postaci, jakie odegrały znaczące role w okresie 375-1066. Ich praca jest także gwarancją wiernego odtworzenia wszelkich oddziaływań i zależności politycznych, ekonomicznych, dyplomatycznych, religijnych oraz, rzecz jasna, militarnych, bo wszystkie one występują w Great Invasions. Możemy więc być pewni, że w poczet naszych problemów, wejdą nie tylko waśnie z sąsiadami, ale też takie komplikujące życie państwa wydarzenia, jak: wędrówki ludów i przemiany religijne (w GI występuje około 30 ideologii religijnych).
Dużym atutem Great Invasions jest możliwość rządzenia nie tylko jedną nacją, ale nawet dziesięcioma równocześnie, a nawet, pokierowania wszystkimi państwami wyznającymi tą samą religię (tj. jednym wielkim religijnym jestestwem).
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
Popularne pliki do pobrania do gry Great Invasions: Mroczne wieki.
Wymagania sprzętowe gry Great Invasions: Mroczne wieki:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium III 800 MHz, 512 MB RAM, Windows 2000/98/ME/XP.
Średnie Oceny:
Średnia z 47 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany214488 Legionista
Hmm, gra nie jest naśladowcą serii Europa Universalis ponieważ pan Philippe Thibaut stworzył planszowę grę Europa Universalis więc jest to po prostu przeniesienie jego dzieła ze stołu na ekran monitora.
Pejotl Senator
Czy ktoś to odpalił?
U mnie po poprawnym zainstalowaniu, gra nie chce się uruchomić, wylatuje jakiś "Protection Error"
Wyłączyłem antivira, wyłączyłem logo w grze (pisali że może kłócić się z GF7800 lub z DivXem) i nadal to samo.
Ponadto gra wkurzyła mnie od początku bo próbowała bez pytania łączyć się z netem (crl.microsoft coś tam) - nie lubię jak mi się soft szarogęsi :)
zanonimizowany204438 Legionista
Odsyłacz do oficjalnej strony gry jest nieprawidłowy, otwiera się jakiś handlarz domenami.
Prawidłowy adres strony www Inwazji to: http://www.great-invasions.fr/int-en/index.php?Location=Home
Moim zdaniem ta gra niestety nie spełniła nadziei które w niej pokładałem. Kilka pomysłów jest genialnych - kierowanie kilkoma państwami naraz, ewolucja od poziomu plemienia/hordy do imperium, "starzenie się" narodów, arcyciekawy okres historyczny, ale co z tego skoro gra jest po prostu niedopracowana. Interfejs, mimo podobieństw do serii EU, jest znacznie mniej wygodny (brak możliwości ustawienia pauzy dla konkretnego komunikatu, w rezultacie można dostać kilkanaście naraz wiadomości dyplomatycznych zanim włączy się ręcznie pauzę). Manual jest strasznie lakoniczny, szczególnie jeśli wziąć pod uwagę złożoność systemu gry. Generalnie P. Thibaut niezbyt udała się kolejna robiona osobiście gra, podobnie jak Pax Romana. Lepsze osiągnięcia ma gdy pracuje w zespole, vide Birth of America oraz American Civil War autorstwa AGEOD.
Polecam tylko największym miłośnikom poważnych gier strategiczno-historycznym o bardzo wysokim poziomie odporności na niedopracowany interfejs.