Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 grudnia 2015, 12:05

autor: Kamil Zwijacz

Oculus Rift ukaże się w pierwszym kwartale 2016 roku; wkrótce ruszą pre-ordery

Palmer Luckey, założyciel firmy Oculus VR, potwierdził, że okulary wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift ukażą się w pierwszym kwartale 2016 roku, a wkrótce będziemy mogli zacząć składać zamówienia przedpremierowe.

Oculus Rift ukaże się w pierwszym kwartale 2016 roku; wkrótce ruszą pre-ordery - ilustracja #1

W maju bieżącego roku dowiedzieliśmy się, że premiera komercyjnej wersji okularów wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift jest planowana na pierwszy kwartał 2016 roku. Palmer Luckey, założyciel firmy Oculus VR, potwierdził ostatnio (dzięki, The Inquirer), że termin ten jest nadal aktualny, a przyjmowanie zamówień przedpremierowych rozpocznie się na początku przyszłego roku. Niestety w dalszym ciągu nie zdradzono ceny urządzenia, ale koszt jego zakupu nie będzie mały. Od kilku miesięcy wiemy bowiem, że finalna wersja sprzętu wyceniona zostanie na więcej niż 350 dolarów, podobnie zresztą jak konkurencyjne PlayStation VR, które ma kosztować tyle, co nowa platforma do grania. Pewnym pocieszeniem może być fakt, że w pudełku z okularami znajdziemy także pad z Xboksa One.

Oculus Rift w skrócie:
  • Okulary wirtualnej rzeczywistości
  • Komercyjna wersja zadebiutuje w pierwszym kwartale 2016 roku
  • Ostateczna cena nie jest znana, ale ma być ona wyższa niż 350 dolarów

Tak czy siak powoli zbliżamy się premiery powstającego od kilku lat urządzenia. Sprzęt został bowiem ujawniony w 2012 roku, kiedy to ruszyła zbiórka pieniędzy na Kickstarterze. Twórcom udało się zebrać blisko 2,5 miliona dolarów, ale to nic w porównaniu do głośnej transakcji z 2014 roku, kiedy to w firmę i technologię zainwestował Facebook, przejmując ją za 2 miliardy dolarów.

Na Oculus Rifta zmierza szereg rozmaitych produkcji. Wsparcie dla okularów oferować mają m.in. takie tytuły jak The Forest, Star Citizen czy też EVE: Valkyrie, aczkolwiek w przyszłości urządzenie rozwijane będzie z myślą nie tylko o graczach.