Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 czerwca 2015, 10:00

autor: Michał Jodłowski

Fallout 4 w 1080p i 30 FPS-ach na każdej platformie [aktualizacja: blokada FPS-ów nie na PC]

Jak wynika z informacji udzielonych przez producenta wykonawczego Bethesdy, Fallout 4 będzie działał w rozdzielczości 1080p i 30 FPS-ach na wszystkich platformach.

Fallout 4 - Fallout 4 w rozdzielczości 1080p i 30 FPS-ach na każdej platformie [news zaktualizowany] - wiadomość - 2015-06-22
Fallout 4

Aktualizacja #2: Sprawę wyjaśnił nowy wpis na Twitterze firmy Bethesda Softworks, w którym zapewniono, że blokada 30 klatek na sekundę nie dotyczy wersji PC.

Aktualizacja #1: Wygląda na to, że sprawa limitów na pecetach jest nie do końca pewna (czyt. przejaskrawiona bądź zwyczajnie nieprawdziwa). Z tweetów Pete’a Hinesa (wiceprezesa działu PR i marketingu firmy Bethesda Softworks), jakie przytoczył serwis internetowy Forbes, wynika, że poniższa informacja może być efektem pomyłki ze strony Digital Spy bądź, jak zaznaczyliśmy w oryginalnej wieści, samego Todda Howarda. Ponadto w obecnej sytuacji nie ma również pewności, czy rzeczone ograniczenie (w takiej formie, tj. rozdzielczość oraz FPS-y) w ogóle dotyczy jednej bądź obu pozostałych platform. Pozostaje już tylko czekać, aż Bethesda oficjalnie i wyraźnie ustosunkuje się do tego doniesienia.

Todd Howard – producent wykonawczy Bethesda Game Studios – ujawnił za pośrednictwem serwisu Digital Spy, że nadchodzący Fallout 4 zaoferuje rozdzielczość ekranu w wysokości 1080p oraz płynność rozgrywki na poziomie 30 klatek na sekundę… na wszystkich platformach. Ta informacja może wydawać się dość zaskakująca, zwłaszcza wziąwszy pod uwagę fakt, że oprawa graficzna najnowszej odsłony kultowej serii Fallout nie należy do tych zapierających dech w piersiach, choć pojawiają się głosy, że taki stan rzeczy to efekt implementacji różnorodnych systemów, np. ulepszania broni czy pancerza wspomaganego. Tego typu argumentacja mogłaby jeszcze być do obronienia w przypadku konsol, których architektura jest zamknięta, natomiast zdecydowanie nie jeśli chodzi o komputery osobiste, gdzie odgórne ograniczanie liczby FPS-ów i rozdzielczości w grach brzmi co najmniej głupio (zainteresowani i tak zapewne bez trudu obejdą taki limit). Pozostaje mieć zatem nadzieję, że pan Howard użył niefortunnego skrótu myślowego i miał na myśli wyłącznie konsole PlayStation 4 i Xbox One bądź niskie wymagania sprzętowe pecetowego Fallouta 4.

Fallout 4 zadebiutuje 10 listopada na pecetach, PlayStation 4 i Xboksie One.