Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 lutego 2015, 15:10

PayDay 2: Crimewave Edition trafi na konsole XONE i PS4 w czerwcu

Almir Listo ze studia Overkill w rozmowie z serwisem Eurogamer zdradził garść informacji na temat planów firmy. Oprócz dwóch nowych tytułów doczekamy się PayDay 2: Crimewave Edition, czyli nowej wersji sieciowego shootera, przeznaczonej na XONE i PS4.

Ekipa Payday 2 zdołała rozkochać w sobie ponad 9 milionów graczy. - PayDay 2: Crimewave Edition na konsole Xbox One i PlayStation 4 w czerwcu - wiadomość - 2015-02-26
Ekipa Payday 2 zdołała rozkochać w sobie ponad 9 milionów graczy.

Serwis Eurogamer ujawnił garść informacji dotyczących planów studia Overkill, znanego przede wszystkim z udanego sieciowego shootera PayDay 2, który do listopada 2014 roku sprzedał się w nakładzie ponad 9 milionów egzemplarzy. Jak informuje pracujący w studiu Almir Listo, w czerwcu ma ukazać się PayDay 2: Crimewave Edition, przeznaczona na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One. Już teraz można złożyć preorder z rabatem 25% oraz zestawem mniej lub bardziej unikalnych przedmiotów o nazwie Hard Loot Item Bag. Oprócz podstawowej wersji gry Crimewave Edition ma uwzględniać wszystkie dodatki, jak ukazały się dla wersji pecetowej, zarówno darmowe, jak i płatne. Nie obejdzie się również bez poprawionej grafiki (z 720p na 1080p), choć Listo szczerze stwierdził, że wciąż są w fazie testów i nie mogą zagwarantować stałych 60 klatek na sekundę.

PayDay 2 w skrócie:
  • Producent: OVERKILL Software
  • Wydawca: 505 Games
  • Gatunek: sieciowy FPS
  • Platformy: PC, Xbox 360, PlayStation 3, Xbox One, PlayStation 4
  • Data wydania: 13 sierpnia 2013 roku (PC, Xbox 360, PlayStation 3), czerwiec 2015 (Xbox One, PlayStation 4)

Posiadacze PayDay 2 na konsole poprzedniej generacji mogą poczuć się nieco zawiedzeni brakiem możliwości przeniesienia plików zapisu z Xboksa 360 i PlayStation 3 na ich nowsze odpowiedniki. Twórcy rozważają zniżki lub bonusową zawartość w grze dla osób przesiadających się na nextgenową wersję, ale jak dotąd nic jeszcze nie zostało postanowione w tej sprawie. Samo Crimewave Edition ma być aktualizowane na równi z wydaniem pecetowym: „Obiecaliśmy zawartość dla PC do 2016 roku i później. To samo dotyczy Crimewave Edition. Wraz z nowymi konsolami jest nam znacznie łatwiej dodać nową zawartość do gry”. Listo zapewnił też, że nie ma co liczyć w najbliższym czasie na PayDay 3, jako że, jego zdaniem, nie przysłużyłoby się to społeczności gry:

”Moglibyśmy [zrobić PayDay 3 – przypisek autora]. Ale w końcu to by się na nas zemściło. Chcemy stworzyć długoterminową relację ze społecznością. Pięć lat temu zaledwie istnieliśmy. Zawsze szanowaliśmy ją oraz jej oddanie uniwersum Payday”.

„Why so serious?” - PayDay 2: Crimewave Edition na konsole Xbox One i PlayStation 4 w czerwcu - wiadomość - 2015-02-26
„Why so serious?”

Prócz tego producent wspomniał o dwóch nadchodzących produkcjach studia: zapowiedzianym na 2016 rok FPS-ie w uniwersum Żywych trupów, tworzonym we współpracy z Robertem Kirkmanem, twórcą oryginalnych komiksów The Walking Dead, oraz tajemniczym tytule o nazwie Storm. „Storm to FPS w klimatach sci-fi – PayDay w kosmosie. Kiedy goście stworzyli Obcego, ich hasłem było: „To Szczęki w kosmosie”. Mamy zamiar dokonać tego samego”

Patrząc na sukces PayDay 2 oraz plany twórców trudno oprzeć się wrażeniu, że Overkill – od poprzedniego roku będące częścią Starbreeze Studios – zaczyna wchodzić na najwyższe obroty. „Jest nas teraz 50-60 deweloperów”, mówił Almir Listo, „nie jesteśmy największym zespołem, musimy więc pracować za dwóch by, zrobić to wszystko. Dlatego jesteśmy nazywani Overkill, ponieważ zawsze staramy się dostarczyć więcej”.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej