Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 sierpnia 2013, 15:14

autor: Łukasz Szliselman

Betrayer – pierwszoosobowy horror twórców F.E.A.R.

Kilkuosobowy zespół utworzony z byłych członków studia Monolith (F.E.A.R., No One Lives Forever) pracuje nad Betrayer – FPS-em osadzonym w konwencji horroru. Grę przede wszystkim wyróżniać ma czarno-biała grafika i gęsty klimat

Twórcy F.E.A.R.-a porzucili studio Monolith, by zająć się własnym projektem - Betrayer – pierwszoosobowy horror twórców F.E.A.R. - wiadomość - 2013-08-06
Twórcy F.E.A.R.-a porzucili studio Monolith, by zająć się własnym projektem

Betrayer to nowy FPS tworzony przez byłych członków studia Monolith – dewelopera odpowiedzialnego m.in. za F.E.A.R. i No One Lives Forever. Sześcioosobowy zespół Blackpowder Games ujawnił swój projekt serwisowi PC Gamer.

Betrayer w skrócie
  • FPS twórców F.E.A.R. i No One Lives Forever utrzymany w konwencji horroru
  • Gracze zbadają tajemnicę zniknięcia mieszkańców brytyjskiej osady w kolonialnej Ameryce
  • Charakterystyczna czarno-biała kolorystyka
  • Brak oczywistych podpowiedzi
  • Wczesny dostęp na Steamie od 14 sierpnia 2013 roku

Betrayer zostanie osadzone w surrealistycznej wersji kolonialnej Ameryki, w stanie Wirginia. Zadaniem gracza ma być zbadanie losów opuszczonej brytyjskiej osady. Inspiracją dla twórców stała się historia kolonii Ronaoke, której mieszkańcy zaginęli bez wieści w XVI wieku. Fabuła nie zostanie nam podana na talerzu – zamiast tego mroczną tajemnicę odkryjemy czytając inskrypcje na nagrobkach, znajdując porozrzucane tu i ówdzie notatki itp. Grę wyróżniać ma ponury klimat i nietypowa oprawa graficzna – z czarno-białego otoczenia wyłamywać się będą jedynie krwawoczerwone akcenty. Szkarłatem oznaczeni zostaną wrogowie i interesujące przedmioty. Twórcy są zdania, że taka kolorystyka znakomicie buduje pożądane napięcie.

Na celowniku gracza znajdą się różnej maści upiory i nieumarli konkwistadorzy. Ich liczba i rozmieszczenie ma być losowe, co z pewnością pozytywnie wpłynie na nastrój niepokoju. W walce z nimi wykorzystamy broń palną oraz łuki, kusze i tomahawki. Nowy ekwipunek nabędziemy za zdobywane w grze pieniądze.

Konkwistadorzy dadzą się nam we znaki nawet po śmierci - Betrayer – pierwszoosobowy horror twórców F.E.A.R. - wiadomość - 2013-08-06
Konkwistadorzy dadzą się nam we znaki nawet po śmierci

Autorzy zdecydowali się ograniczyć podpowiedzi – element, do którego zdążyły przyzwyczaić nas różnej maści produkcje AAA. Jedyną pomocą będzie mapa, której użyjemy do szybkiej podróży pomiędzy odkrytymi punktami, oraz komunikat o tym, że na danym obszarze znaleźliśmy już wszystkie wskazówki. Zamiast tradycyjnej strzałki na mini-mapie, do celu pokieruje nas dźwięk. Po wciśnięciu odpowiedniego przycisku usłyszymy charakterystyczny szum biały, tym głośniejszy, im bliżej znajduje się ważna wskazówka.

Betrayer jako produkcja niezależna trafi wyłącznie na PC. Tytuł zostanie udostępniony na Steamie w ramach wczesnego dostępu 14 sierpnia 2013 roku. Poniżej znajdziecie kilka obrazków z gry: