Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 26 marca 2013, 11:08

CryEngine 3 i Unreal Engine 4 – nowości wprost z GDC

Firma Crytek podczas odbywającego się obecnie Game Developers Conference, zaprezentowała zwiastun gier tworzonych przy wykorzystaniu jej najnowszego silnika – CryEngine 3. Podobnie postąpili deweloperzy z Epic Studios, upubliczniając teaser silnika Unreal Engine 4.

Trwa właśnie Game Developers Conference w San Francisco. Okazję tę postanowili wykorzystać dwaj producenci popularnych i nowoczesnych silnikówgier video - studia Crytek i Epic Studios. Opublikowali oni najnowsze informacje na temat stworzonych przez siebie engine’ów - CryEngine 3 oraz Unreal Engine 4.

CryEngine 3

Firma Crytek postanowiła uraczyć nas ponad czterominutowym filmikiem prezentującym możliwości graficzne gier, wykorzystujących jej technologię. Na bazie silnika CryEngine 3 działa lub jeszcze powstaje kilkanaście całkiem odmiennych od siebie produkcji. Wśród nich znajdziemy takie tytuły jak:

  • Star Citizen
  • Big Red Button
  • Giants: Battlefield of Honor
  • Datex
  • Enodo Studios’ project
  • Golfzon
  • Forged By Chaos
  • Sniper 2
  • Real Time Immersive
  • Lichdom
  • Warhorse

Unreal Engine 4

W porównaniu do twórców Crysisa, Epic Games uraczyło nas zaledwie 11-sekundowym teaserem, który ma przedstawiać potencjał Unreal Engine 4. Na jego podstawie ciężko wywnioskować, na jakim etapie znajdują się obecnie prace nad silnikiem, który planowo ma trafić na rynek w przyszłym roku. Nie jest znana także nazwa zademonstrowanej w nim gry. Zapowiedziano jednak, że w ten piątek, czyli w ostatnim dniu GDC, otrzymamy pełny zwiastun, a także szereg kolejnych szczegółów dotyczących Unreal Engine 4 i gier tworzonych na jego bazie.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej