Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 stycznia 2012, 18:26

autor: Krzysztof Rudek

Przewodnik po modyfikacjach

Modyfikacje pozwalają na ulepszanie dostępnego sprzętu. Poniżej znajdziecie przydatne porady na temat co, jak i czym modować.

Przewodnik po modyfikacjach - ilustracja #1

Pewna część przedmiotów, które możemy zdobyć w grze The Old Republic posiada możliwość zmodyfikowania ich poprzez dodanie dodatkowych elementów. Przedmioty takie charakteryzują się nazwą w złoto-pomarańczowym kolorze (lub fioletowym, jeżeli przedmiot jest jednocześnie artefaktem).

Gdy klikniemy na przedmiocie CTRL+Prawy klawisz, otwieramy go i możemy zobaczyć, jakie modyfikacje możemy w nim umieścić. Korzystając z tego okna, możemy też wyjmować (płacąc pewną sumę kredytów) i wkładać nowe modyfikacje. Każdy rodzaj moda ma specyficzny dla siebie port.

W tekście można znaleźć angielskie nazwy cech podstawowych i drugorzędnych. Wprowadzono je ze względu na wygodę użytkowników Torpedii.

Przewodnik po modyfikacjach - ilustracja #2

Jak możemy klasyfikować mody?

Typy modyfikacji:

  1. Armoring (Opancerzenie) – podstawowy mod tylko dla pancerzy (choć na różnych lokacjach).
  2. Barrel (Szczerbinka) – podstawowy mod do wszelkiego rodzaju blasterów.
  3. Color Crystal (Kolorowe Kryształy) – kryształy kolorów, stosowane w każdym rodzaju broni. Kolory kryształów jakie można używać zależą od ilości punktów Ciemnej lub Jasnej Strony.
  4. Enchancement (Wzmocnienie) – ten mod obsługuje większość przedmiotów. Zazwyczaj wspomaga on Endurance (Wytrzymałość) i współczynniki drugorzędne.
  5. Hilt (Rękojeść) – podstawowy mod dla mieczy świetlnych.
  6. Mod (Modyfikacja) – uniwersalny mod stosowany w większości przedmiotów.
  7. Augment (Rozszerzenie) – najrzadszy z modów, pasujący tylko do nielicznych przedmiotów (głównie artefaktów), mogący zwiększać zarówno pierwszorzędne, jak i drugorzędne współczynniki.

Podział modyfikacji ze względu na współczynnik (w kolejności tego współczynnika, który jest wyższy):

  1. Commando (Komandos) – Endurance, Aim
  2. Force wielder (Użytkownik Mocy) – Endurance, Willpower
  3. Guardian (Strażnik) – Endurance, Strength
  4. Might (Potęga) – Strength, Endurance
  5. Patron (Protektor) – Endurance, Cunning
  6. Reflex (Refleks) – Aim, Endurance
  7. Resolve (Rozjemca) – Willpower, Endurance
  8. Skill (Umiejętność) – Cunning, Endurance
Przewodnik po modyfikacjach - ilustracja #3

Co jeszcze warto wiedzieć o modach?

Istnieją dwa rodzaje przedmiotów, które możemy modować. W przypadku jednych po wyjęciu wszystkich modów bonusy wynikające z samego przedmiotu będą równe zero. W przypadku drugich (najczęściej artefaktów) część współczynników pozostaje. Prawdopodobnie zerują się wszystkie przedmioty z nazwami złoto-pomarańczowymi.

W modach typu Barrel i Hilt znajduje się jeszcze współczynnik Weapon Damage/Power Rating wpływający na Tech/Force Power.

W modach typu Armoring można znaleźć dodatkowy współczynnik Armor Rating. Odpowiada on za wartość pancerza, jaką będzie miał dany przedmiot po zmodowaniu.

W niektóre przedmioty można wkładać tylko jeden mod. Jest on niejako uzupełnieniem bazowych statystyk przedmiotu.

Dodatkowo można zdobyć modyfikacje zawierające Expertise, czyli przydatne dla graczy PvP. Są to odpowiednio Shrouded (Willpower), Rage (Strength), Decisive (Aim), Beguiling (Cunning).

Swoje typy mają też modyfikacje typu Enchancement. Wzmacniają one Critical (Fervor, Critical), Absorption (Rigor, Absorption), Power (Rage, Power), Presence (Command) i Defense (Defense). Należy zauważyć, że modyfikacje występują na danym poziomie zaawansowania parami i różnią się proporcją cechy w stosunku do Endurance.