Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 czerwca 2011, 10:41

autor: Adrian Werner

Capcom usunie restrykcyjne DRM z Super Street Fighter IV: Arcade Edition

W zeszłym tygodniu Capcom ogłosił, że w pecetowej wersji Super Street Fighter IV: Arcade Edition zastosowane zostaną restrykcyjne zabezpieczenia antypirackie. Do cieszenia się całą zawartością gry miało być wymagane stałe połączenie z serwerami wydawcy. Na szczęście reakcja na te wieści była tak negatywna, że japońska firma postanowiła porzucić ten pomysł.

W zeszłym tygodniu Capcom ogłosił, że w pecetowej wersji Super Street Fighter IV: Arcade Edition zastosowane zostaną restrykcyjne zabezpieczenia antypirackie. Do cieszenia się całą zawartością gry miało być wymagane stałe połączenie z serwerami wydawcy. Na szczęście reakcja na te wieści była tak negatywna, że japońska firma postanowiła porzucić ten pomysł.

Capcom usunie restrykcyjne DRM z Super Street Fighter IV: Arcade Edition - ilustracja #1

Przypomnijmy na czym polegało pierwotne rozwiązanie. Arcade Edition korzysta z Games for Windows Live. By otrzymać dostęp do wszystkiego co oferuje gra konieczne miało być ciągłe pozostawanie zalogowanym w tej usłudze. Jeśli ktoś nie spełniłby tego wymogu, to dostępna dla niego liczba postaci uległaby okrojeniu z 39 do marnych 15.

Oczywiście fani szybko dali głośny wyraz swojemu niezadowoleniu. Zrobili to na tyle skutecznie, że Capcom w końcu ugiął się i obiecał, że wkrótce po premierze gry wypuszczona zostanie aktualizacja usuwająca wspomniany system. Przedstawiciel wydawcy wytłumaczył, że najbardziej trafił do niego argument, że piraci mieliby mniej kłopotów z grą niż ludzie, którzy kupili ją legalnie.

Wersja pecetowa Super Street Fighter IV: Arcade Edition trafi do sprzedaży na początku lipca. Nieco wcześniej, bo 28 czerwca, odbędzie się w Stanach Zjednoczonych premiera edycji na PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Posiadacze Super Street Fighter IV zamiast kupować całą grę będą mogli nabyć rozszerzenie za pośrednictwem cyfrowej dystrybucji.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej