Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 sierpnia 2009, 11:00

autor: Marek Grochowski

Konami ujawnia plan wydawniczy, wyniki finansowe i ofertę na gamescom

Korporacja Konami opublikowała w sieci swoje wyniki finansowe za miniony kwartał fiskalny. Poza podaniem kilku liczb japoński wydawca ujawnił też listę tytułów, które zamierza wypuścić na rynek w najbliższych miesiącach, a także zapowiedział plany w związku ze zbliżającymi się targami gamescom w Kolonii.

Korporacja Konami opublikowała w sieci swoje wyniki finansowe za miniony kwartał fiskalny. Poza podaniem kilku liczb japoński wydawca ujawnił też listę tytułów, które zamierza wypuścić na rynek w najbliższych miesiącach, a także zapowiedział plany w związku ze zbliżającymi się targami gamescom w Kolonii.

Na imprezie, która rozpocznie się w Niemczech 19 sierpnia, Konami będzie promować najnowszą odsłonę PES-a, survival horror Silent Hill: Shattered Memories oraz muzyczne zręcznościówki spod znaku DanceDanceRevolution. Wszystkie produkcje będzie można zobaczyć i przetestować na tak przygotowanym stoisku:

Konami ujawnia plan wydawniczy, wyniki finansowe i ofertę na gamescom - ilustracja #1

Jeśli chodzi zaś o tytuły, które tokijska firma zamierza wydać w najbliższych kilkunastu miesiącach, szykuje się nam trzynaście różnorodnych produktów, spośród których jeden jest nawet dedykowany automatom. Oto zestawienie planowanych gier wraz z docelowymi platformami i przewidywanymi datami premier:

Firma w znacznym stopniu odczuła kryzys gospodarczy i w okresie kwiecień-czerwiec 2009 odnotowała przychody operacyjne o 14,8 mld jenów niższe niż w analogicznym czasie rok wcześniej, a jej zysk za ostatni kwartał zmalał z 11,6 do zaledwie 1 mld jenów. Nie powinno to zbytnio dziwić, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że w ubiegłym roku Konami mogło cieszyć się znakomitą sprzedażą czwartej odsłony Metal Gear Solid, podczas gdy w ostatnich miesiącach głównym tytułem napędzającym wyniki finansowe Japończyków był znacznie mniej popularny Pro Evolution Soccer 2009 (860 tys. sprzedanych egzemplarzy w zakończonym kwartale).

Łącznie od kwietnia do końca czerwca Konami sprzedało na całym świecie 2,96 mln gier (najwięcej w Japonii i Europie – odpowiednio: 1,2 mln i 1,16 mln), co jawi się jako dość skromny wynik w porównaniu do 7 mln egzemplarzy, jakie udało się upłynnić w takim samym okresie rok temu. Najdotkliwiej recesja dała się we znaki amerykańskiemu oddziałowi spółki, który osiągnął pułap ok. 500 tys. sprzedanych egzemplarzy, podczas gdy w 2008 r. mógł wykazać kwartalny wynik na poziomie 2,59 mln sztuk.

Konami ujawnia plan wydawniczy, wyniki finansowe i ofertę na gamescom - ilustracja #2

Ciekawie przedstawia się także widoczny na powyższym diagramie rozkład sprzedaży produktów na poszczególnych platformach. O ile jeszcze rok temu (głównie za sprawą wspomnianego MGS4) Konami sprzedało ponad połowę tytułów na PS3, w ostatnich miesiącach portfolio wydawcy wykazało znacznie większe zróżnicowanie: kosztem next-gena Sony wzrósł udział w sprzedaży wszystkich innych konsol. Na niezmiennym poziomie zachowały się natomiast wyniki osiągane przez PC. Komputery osobiste pozostają wciąż dla Japończyków marginalnym źródłem przychodów, którego udział w całkowitej sprzedaży nie przekracza 1%.