Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 stycznia 2009, 12:36

autor: Filip Grabski

Triumfalny pochód Second Life

Wirtualny odpowiednik prawdziwego życia (jeśli można o czymś takim mówić) autorstwa Linden Labs – Second Life – odnosi coraz większe sukcesy. Twórcy postanowili pochwalić się atrakcyjnymi statystykami.

Wirtualny odpowiednik prawdziwego życia (jeśli można o czymś takim mówić) autorstwa Linden LabsSecond Life – odnosi coraz większe sukcesy. Twórcy postanowili pochwalić się atrakcyjnymi statystykami.

Sieciowy fenomen sprzed kilku lat nie przestaje zasługiwać na to miano, choć o Second Life mówi się teraz jakby mniej niż w 2007 roku, kiedy tytuł ten przeżywał w mediach prawdziwy festiwal popularności. Nie zmienia to jednak faktu, że mnóstwo ludzi wciąż korzysta z Drugiego Życia, a gra (program?) rośnie w siłę. Linden Labs ujawniło właśnie wyniki popularności SL.

W czwartym kwartale 2008 roku użytkownicy spędzili przy SL 112 milionów godzin, co jest wzrostem o 47% w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim (wówczas suma godzin wyniosła 76 milionów). Jeśli brać pod uwagę cały rok 2008 – internauci poświęcili SL w sumie niemal 400 milionów godzin (wzrost o 61% w stosunku do całego roku 2007). Maksymalna liczba osób przebywających w świecie gry w tym samym czasie wzrosła o 31 % (z 58 do 77 tysięcy), ilość posiadanej wirtualnej ziemi aż o 81% (z niecałego miliarda metrów kwadratowych w Q4 2007 do niemal 1,8 miliarda w Q4 2008), a transakcje między użytkownikami zanotowały wzrost o 54%. Dopiero ta ostatnia liczba daje jako-takie pojęcie o wartości całego Second Life – owe 54% wzrostu to skok z transakcji o wartości 65 milionów dolarów do 101 milionów dolarów. Co prawda szczyt w tym zakresie przypadał na kwartały: drugi w 2007 i trzeci w 2008 roku (102 miliony $), ale wynik taki z pewnością nie może przyprawiać prezesa Linden Labs o ból głowy.

Twórcy oczywiście są bardzo zadowoleni z tych liczb i twierdzą, że znajdują się w doskonałej pozycji do dalszego inwestowania w Second Life. Najwyraźniej niektórych kryzys nie dotyczy. Pełne zestawienie znajduje się pod tym adresem.

Triumfalny pochód Second Life - ilustracja #1

Jak się ma taki wykres, to minusy nie mogą przesłonić plusów…

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej