Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 marca 2018, 11:00

Kingdom Come Deliverance otrzymało wielkanocną aktualizację 1.4

Studio Warhorse wypuściło aktualizację 1.4 dla pecetowego wydania gry Kingdom Come: Deliverance (użytkownicy PS4 i XOne muszą poczekać do przyszłego tygodnia). Nowa łatka skupia się na dodaniu zawartości związanej ze Świętami Wielkanocnymi oraz naprawieniu różnorakich błędów dręczących produkcję. Przy okazji udostępniono darmowe DLC, dodające wyższej jakości tekstury oraz oprawę dźwiękową.

Gracze PC otrzymali możliwość upiększenia oprawy audiowizualnej. - Kingdom Come Deliverance otrzymało wielkanocną aktualizację - wiadomość - 2018-03-30
Gracze PC otrzymali możliwość upiększenia oprawy audiowizualnej.

Gracze Kingdom Come: Deliverance spędzili ostatnie kilka dni w oczekiwaniu na aktualizację 1.4, która miała zadebiutować na PC wcześniej w tym tygodniu. Jednak choć prace nad łatką ukończono już 24 marca, jej premiera została opóźniona (vide Twitter) za sprawą dziwacznego błędu w trakcie walki, który okazał się wyjątkowo trudny do usunięcia. Na szczęście studiu Warhorse udało się w końcu rozwiązać tę kwestię i patch trafił dziś w nocy na Steama oraz GOG.com, a w przyszłym tygodniu ukaże się na konsolach Xbox One oraz PlayStation 4. Wersja 1.4 wymaga 26 GB miejsca na dysku i jest pobierana automatycznie po uruchomieniu platformy Valve.

Przed premierą łatki twórcy wspominali o prawdopodobnych poprawkach wydajności pecetowego wydania gry. Dlatego też pewnym zawodem może być fakt, że udostępniona lista zmian nie wspomina o tym ani słowem, co może wskazywać, że nie udało się nic zrobić w tej kwestii. Dotychczasowe komentarze graczy (m.in. na Steamie oraz w serwisie Reddit) nie dają jasnego obrazu sytuacji. Część osób narzeka na gorsze działanie gry, inni odnotowali wyraźną poprawę, a nie brakuje też takich, którzy nie zauważyli żadnej różnicy.

Bitwa twórców z nietypowym błędem trwała niemal tydzień. - Kingdom Come Deliverance otrzymało wielkanocną aktualizację - wiadomość - 2018-03-30
Bitwa twórców z nietypowym błędem trwała niemal tydzień.

Co więc wprowadza aktualizacja 1.4? Przede wszystkim usuwa ponad 200 błędów z poprzedniej wersji KC:D, w tym z zadaniami „Potężniejsze niż miecz” i „Dom Boży”. Niestety, nie wszystkie usterki zostały całkowicie naprawione (niektórzy wciąż odnotowali np. problemy z trzęsącą się kamerą), a ponadto pojawiają się doniesienia o nowych dodatkach do katalogu bugów (w tym przenoszeniu przedmiotów na wszystkie stany zapisu gry, co pozwala nawet na ich pomnażanie). Oprócz tego Warhorse dodało nowe rodzaje fryzur i bród oraz – jak czytamy – powiązane z nimi „nowe mechaniki”, cokolwiek to oznacza. Doszło też kolejne tzw. mercy kill, czyli dobicie rannego przeciwnika, tym razem z wykorzystaniem nie broni, a „subtelnego” nadepnięcia.

Jednakże główną atrakcją łatki jest nawiązanie do zbliżających się Świąt Wielkanocnych. Z tej okazji część postaci, które zginęły przez „błędy fizyki”, została wskrzeszona, a do gry trafiły easter eggi. Nie, nie chodzi o popularne w grach nawiązania do popkultury, a rzeczywiste pisanki (w tym złote jajko), na które gracze mogą zapolować zgodnie z jedną z wielkanocnych tradycji. Dochodzi do tego Pomlázka, czyli tradycyjna czeska „broń” w postaci bicza, kojarzonego ze świętem o tej samej nazwie i obchodzonego w poniedziałek wielkanocny (a więc będącego odpowiednikiem polskiego śmigusa-dyngusa).

Warhorse postanowiło potraktować kwestię easter eggów bardzo dosłownie. - Kingdom Come Deliverance otrzymało wielkanocną aktualizację - wiadomość - 2018-03-30
Warhorse postanowiło potraktować kwestię easter eggów bardzo dosłownie.

Oprócz atrakcji, które w przyszłym tygodniu trafią też na konsole, Warhorse przygotowało prezent przeznaczony tylko dla pecetowców. Jest nim darmowe rozszerzenie HD Texture and Audio Pack, zgodnie z nazwą dodające wyższej jakości tekstury oraz dźwięki dla wszystkich pełnych wersji językowych (angielskiej, francuskiej oraz niemieckiej). Pakiet nie stanowi części aktualizacji 1.4 i wymaga pobrania dodatkowych 5,7GB (w przypadku tekstur) i około 3,7 GB danych (dla każdej wersji językowej) jako DLC.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej