Wyszukiwarka gier
Gran Turismo 3: A-Spec

Gran Turismo 3: A-Spec

PlayStation
po premierze

Data wydania: 9 lipca 2001

Wyścigi, Samochodowe, Podzielony/wspólny ekran, Tytuły ekskluzywne PlayStation, Multiplayer, Singleplayer

Trzecia odsłona popularnej serii wyścigowej studia Polyphony Digital, zapoczątkowanej w 1997 roku na konsoli PS One. Motorem Gran Turismo 3: A-Spec jest oczywiście tytułowy tryb zabawy, gdzie, uczestnicząc w kolejnych wyścigowych zmaganiach, zdobywamy odpowiednie licencje oraz gotówkę, którą możemy przeznaczyć na zakup nowych samochodów oraz części.

8.8

Gracze

OCEŃ
Oceny

Gran Turismo 3: A-Spec jest grą wyścigową autorstwa japońskiej firmy Polyphony Digital, na której czele stał Kazunori Yamauchi, projektant znany z dwóch wcześniejszych odsłon serii dostępnych na pierwszą konsolę PlayStation. Produkcja skierowana jest zarówno do fanów gatunku jak i osób interesujących się motoryzacją, dla których rywalizacja jest tylko dodatkiem do innych interesujących treści. Program początkowo nosił nazwę Gran Turismo 2000 i to właśnie pod nią został po raz pierwszy zaprezentowany na targach E3 w 2001 roku. Potem jednak twórcy zdecydowali się na zmianę w tytule, aby utrzymać ciągłość iteracji z wcześniej wydanymi odsłonami.

Mechanika

Na potrzeby gry Polyphony Digital przygotowało ponad sto pięćdziesiąt precyzyjnie wymodelowanych - jak na ówczesne możliwości konsoli PlayStation 2- samochodów. Był to znacznie zawężony wybór w stosunku do części drugiej, w której można było wybierać spomiędzy ponad sześciuset pojazdów. Niemniej jednak to właśnie część trzecia ustanawiała na początku millenium standardy, którymi starali się kierować także pozostali deweloperzy zajmujący się grami z gatunku wyścigów. Z myślą o "trójce" zaprojektowano ponad trzydzieści tras, z których część już wcześniej pojawiła się w poprzedniczkach. Poza znanymi i lubianymi wcześniej odcinkami, wprowadzono także zupełnie nowe, umiejscowione zarówno poza miastami, jak i w nich samych. Ponadto gracze mogli spróbować swoich sił na bardzo popularnej, amerykańskiej trasie Mazda Laguna Seca, której rzeczywisty odpowiednik znajduje się w stanie Kalifornia. Nowością w tej odsłonie serii są odcinki szutrowe, przeznaczone dla aut rajdowych.

Czytaj więcej

Gry z serii

Gran Turismo 3: A-Spec
Gran Turismo 3: A-Spec
Gran Turismo 3: A-Spec

13GRY

Gry z serii Gran Turismo

Ciesząca się dużą popularnością seria symulacji wyścigów samochodowych, przeznaczona wyłącznie na konsole marki PlayStation (zarówno stacjonarne, jak i przenośne). Cykl zalicza się do najważniejszych marek w portfolio wydawniczym firmy Sony Computer Entertainment.

Gry z serii Gran Turismo

Publicystyka

Wiadomości

Seria Gran Turismo sprzedała się w ponad 75 mln egzemplarzy

Studio Polyphony Digital poinformowało, że sprzedaż cyklu Gran Turismo przekroczyła 75 mln sztuk. Największym przebojem w historii marki pozostaje Gran Turismo 3 A-spec.

gry

Adrian Werner

18 grudnia 2015 11:22

Seria Gran Turismo sprzedała się w ponad 75 mln egzemplarzy

Najważniejsze wydarzenia z życia PlayStation 2

Od momentu japońskiej premiery konsoli Sony PlayStation 2 minęło już 10 lat. 5 marca 2000 roku okazał się początkiem wspaniałej przygody, której efekty przerosły najśmielsze oczekiwania miłośników elektronicznej rozrywki. Redakcja serwisu Kotaku postanowiła uczcić dziesiątą rocznicę powstania platformy wybierając z jej historii szereg najistotniejszych wydarzeń.

Tech

Piotr Doroń

7 marca 2010 12:30

Najważniejsze wydarzenia z życia PlayStation 2

Jak sprzedają się gry z serii Gran Turismo?

Jakkolwiek niedawne doniesienia o przesunięciu premiery Gran Turismo 5 mogą wydawać się niepokojące, to seria wyścigów Polyphony Digital nawet bez „piątki” radzi sobie doskonale. Autorzy serii ujawnili właśnie wyniki sprzedaży swojego cyklu, nie ukrywając przy tym, że wyglądają one bardzo optymistycznie.

gry

Marek Grochowski

6 lutego 2010 11:52

Jak sprzedają się gry z serii Gran Turismo?

50 milionów Gran Turismo

Jak podaje serwis Dengeki Online (a tłumaczy na angielski MCV) – gry z serii Gran Turismo sprzedały się na świecie w ilości 50 milionów egzemplarzy.

gry

Maciej Makuła

9 maja 2008 13:22

50 milionów Gran Turismo

Gran Turismo ma szansę ukazać się na PC - mówi Kazunori Yamauchi

W wywiadzie udzielonym austriackiemu dziennikowi DerStandard, twórca serii Gran Turismo, Kazunori Yamauchi powiedział, że gra z cyklu Gran Turismo ma szansę zawitać na komputery PC.

gry

Przemysław Zamęcki

14 kwietnia 2008 11:36

Gran Turismo ma szansę ukazać się na PC - mówi Kazunori Yamauchi

Produkcja Gran Turismo Mobile anulowana?

W momencie rynkowego startu konsolki PlayStation Portable, jedną z najbardziej oczekiwanych na nią gier z całą pewnością była Gran Turismo Moblie, kieszonkowa wersja wyścigów od Polyphony Digital. Od tego momentu minęły już przeszło dwa lata, w trakcie których wielokrotnie zapewniano nas, że gra przez cały czas znajduje się w produkcji.

gry

Przemysław Zamęcki

12 stycznia 2008 15:59

Produkcja Gran Turismo Mobile anulowana?

Gran Turismo Portable nie wcześniej niż w 2009 roku

Jednym z potencjalnych system-sellerów, które podniosłyby sprzedaż debiutującej na przełomie 2004 i 2005 roku konsoli przenośnej PSP, była gra Gran Turismo Portable. Niestety minęły już dwa lata, a tytuł nie ukazał się na rynku i słuch o nim zaginął. Czy oznacza to, że możemy zapomnieć o przenośnej wersji tych najpopularniejszych wyścigów na konsole Sony?

gry

Artur Falkowski

20 grudnia 2007 07:18

Gran Turismo Portable nie wcześniej niż w 2009 roku

Dziesięć tysięcy aut w Gran Turismo 5 - plotka zdementowana

Przedstawiciele europejskiego oddziału koncernu Sony Computer Entertainment, Inc. potwierdzili, że imponująca lista samochodów z gry Gran Turismo 5, którą zaprezentował na swoich łamach serwis Gran Turismo Center, jest fałszywa.

gry

Krystian Smoszna

2 sierpnia 2007 09:13

Dziesięć tysięcy aut w Gran Turismo 5 - plotka zdementowana

Dziesięć tysięcy samochodów w Gran Turismo 5?

Użytkownicy gry Gran Turismo 5, która opracowywana jest z myślą o konsoli PlayStation 3, nie będą narzekać na brak samochodów do jazdy. Z opublikowanej przez serwis Gran Turismo Center listy wynika, że studio Polyphony Digital, Inc. przygotuje ponad dziesięć tysięcy aut!

gry

Krystian Smoszna

1 sierpnia 2007 08:16

Dziesięć tysięcy samochodów w Gran Turismo 5?

Nowe screenshoty z Gran Turismo 5: Prologue

Firma Sony Computer Entertainment Inc. wypuściła dzisiaj do sieci pokaźną porcję screenshotów, ukazujących nieprzeciętną oprawę wizualną najnowszego dziecka studia Polyphony Digital, wyścigów Gran Turismo 5: Prologue. Wszystkie obrazki zaserwowane zostały w jakości 1080p i stanowią uzupełnienie dla opublikowanych wczoraj, nowych informacji o grze.

gry

Marek Grochowski

27 lipca 2007 15:35

Nowe screenshoty z Gran Turismo 5: Prologue
Wszystkie wiadomości

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Gran Turismo 3: A-Spec:

Sony PlayStation 2

PlayStation 2

Wspiera:
karta pamięci 8 MB, kierownica, link-kabel additionally (PS2): link-kabel

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.8

Ocena Graczy

Średnia z 776 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

10
PC

game _hunter

Ekspert

2019.09.11

Polyphony świetnie weszło w nową generację konsol z tym tytułem. Po dwóch poprzednich arcydziełach wyścigowych Gran Turismo i Gran Turismo 2 dostaliśmy świetnego spadkobiercę ich osiągnięć. Zalety:+ grafika (gra po 18 latach nadal prezentuje się świetnie. Oprawie wizualnej nie można niczego zarzucić - trasa jest dobrze widoczna, elementy wokół trasy są czytelne, żadnej "sieczki pikseli", samochody wyglądają świetnie)+ tryb kariery (zdobywanie Licencji, kupno pierwszego samochodu, powolne dochodzenie do wyższych kategorii oraz odsłanianie trudniejszych wyścigów)+ opcje tuningu (bardzo realistycznie odwzorowane zmienianie ustawień samochodu oraz wyposażanie go w nowe części. Brakuje tylko w opcji tuningu wizualnego Racing Modification)+ długość rozgrywki (to nie jest gra na 8-10 godzin. Można spędzić z tą grą nawet pare miesięcy i dalej są wyścigi do wygrywania i samochody to zdobycia)Wady:- brak deszczu (mówię o tym tylko z tego powodu, gdyż w zaliczaniu Licencji są zadania w deszczu. Dlaczego twórcy nie stworzyli wyścigów z uwzględnieniem tej opcji? Szkoda, bo niewiele pracy więcej a znacznie poprawiłoby to poziom rozgrywki)

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl