Wyszukiwarka gier
Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord

PCPlayStationXbox

Mount and Blade 2: Bannerlord, M&B: Bannerlord

po premierze

Data wydania: 25 października 2022

RPG, TPP, Średniowiecze, Sandbox, Elementy strategiczne, Xbox Game Pass Ultimate, PS Plus Premium, PS Plus Extra, Multiplayer, Singleplayer, Internet, Xbox Game Pass Premium, PC Game Pass

Druga pełnoprawna odsłona popularnej sandboksowej serii Mount & Blade, która łączy elementy strategii i gier RPG w quasi-średniowiecznej otoczce. Miejscem akcji Bannerlord jest potężne mocarstwo, którego władca zmarł, nie pozostawiając po sobie dziedzica. Zadaniem bohatera jest odnaleźć się w tej skomplikowanej sytuacji politycznej, którą pogarszają panoszące się po traktach grupy najemników i rzezimieszków.

6.7

GRYOnline

7.7

Gracze

8.8

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Mount & Blade II: Bannerlord to druga pełnoprawna odsłona popularnej serii, łączącej w sobie elementy gier akcji, strategii oraz RPG. Za stworzenie tytułu odpowiadają autorzy pierwowzoru oraz jego licznych dodatków – tureckie studio TaleWorlds.

Fabuła

Fabuła gry osadzona została 200 lat przed wydarzeniami ukazanymi w Mount & Blade: Warband. Miejscem akcji jest kraina o nazwie Calradia, której władca zmarł, nie pozostawiając po sobie dziedzica. Na ziemiach zapanowało bezkrólewie, a na traktach handlowych pojawiły się liczne grupy bandytów, koczowników i najemników.

Na szczęście w zagrożonym upadkiem kraju pojawia się nasz protagonista. Jego zadaniem jest odnaleźć się w skomplikowanej sytuacji politycznej i zapanować nad krnąbrnymi dworami szlacheckimi, przywracając krainie dawną świetność jako przywódca jednej z wielu dostępnych – lub zupełnie nowej – frakcji.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsPolskie napisy

PlayStation 5

PlayStation 5Polskie napisy

PlayStation 4

PlayStation 4Polskie napisy

Xbox Series X/S

Xbox Series X/SPolskie napisy

Xbox One

Xbox OnePolskie napisy

Wczesny dostęp:30 marca 2020

Producent: TaleWorlds

Wydawca: TaleWorlds

Polski wydawca: Plaion Polska / Koch Media Poland

Gry z serii

Mount & Blade II: Bannerlord
Mount & Blade II: Bannerlord
Mount & Blade II: Bannerlord

5GIER

Gry z serii Mount & Blade

Seria produkcji z pogranicza RPG-ów i gier strategicznych. Marka została wykreowana przez tureckie studio TaleWorlds, które od początku czuwa nad jej rozwojem. Niemniej oprócz niego na kartach jej historii zapisały się również inne ekipy, jak rosyjskie Snowberry Connection i ukraińskie Sich Studio. Jako wydawcy cyklu wystąpiły natomiast firmy Paradox Interactive, CD Projekt oraz samo TaleWorlds.

Gry z serii Mount & Blade

Publicystyka

8.0
bardzo dobra

Recenzja GRYOnline

Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade 2: Bannerlord to tytuł potrafiący pochłonąć bez reszty i sprawić, iż gracz zapomni o wszystkich niedociągnięciach. Taki już bowiem urok tej serii, że gdy szarżuje się na wrogą armię, nie myśli się o niezbyt ładnych twarzach postaci, kulejącym systemie dyplomacji czy ułomnej SI.

Recenzja gry Bannerlord - lepsza piaskownica niż RPG
Recenzujący:
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
25 października 2022
Mount and Blade 2 Bannerlord - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 30 marca 2020

Mount and Blade 2 Bannerlord - poradnik do gry

Poradnik do Mount and Blade 2 Bannerlord to kompendium wiedzy na temat tej produkcji, łączącej elementy RPG, gry akcji i strategii. Dowiesz się tutaj, jak wykreować i rozwinąć swoją postać oraz jak walczyć. Nie zabrakło również zestawu najlepszych porad.

Mount and Blade 2 Bannerlord - poradnik do gry
Opinie

11 kwietnia 2023

Najlepsze mody do Mount and Blade 2 Bannerlord

Mount and Blade nigdy nie byłby tak popularną grą, gdyby nie mody. Bannerlord idzie tą samą drogą i już teraz można znaleźć w sieci trochę ciekawych modów. Oto ich przegląd.

Najlepsze mody do Mount and Blade 2 Bannerlord
Najlepsze mody do Mount and Blade 2 Bannerlord
Opinie

1 października 2022

Gry października 2022 - miesiąc bez kasztanów

Jesień już za oknem, jakoś tak zimno i smutno się zrobiło. Dlatego pora zabunkrować się przed komputerem lub konsolą, aby przetrwać ten szarobury czas przed dobrą grą. Październik pod tym względem nie zawiedzie - na brak premier nie ponarzekacie!

Gry października 2022 - miesiąc bez kasztanów
Gry października 2022 - miesiąc bez kasztanów
Opinie

8 kwietnia 2021

5 mitów o średniowieczu, które utrwalają gry komputerowe

W poznawaniu historii możemy liczyć jedynie na źródła, ale korzystanie z nich bywa trudne. Często więc wiedzę czerpiemy z gier i filmów. A tam często roi się od mitów i nieścisłości. Oto te najbardziej powszechne o czasach średniowiecza.

5 mitów o średniowieczu, które utrwalają gry komputerowe
5 mitów o średniowieczu, które utrwalają gry komputerowe
Opinie

20 grudnia 2020

Gry 2020 roku - lista najlepszych produkcji bieżącego roku

Oto zestawienie najlepszych gier 2020 roku, jakie zdążyły ukazać się do tej pory. Artykuł był na bieżąco aktualizowany w miarę pojawiania się kolejnych tytułów wartych uwagi - teraz zakończyliśmy prace nad nim.

Gry 2020 roku - lista najlepszych produkcji bieżącego roku
Gry 2020 roku - lista najlepszych produkcji bieżącego roku
Opinie

7 kwietnia 2020

8 rzeczy, których brakuje mi w Mount and Blade 2 Bannerlord

Po 10 latach czekania Bannerlord w końcu jest. To świetna gra, w której jednak brakuje nowej zawartości tak bardzo, że w zasadzie wygląda jak ładniejszy Warband. Zamiast narzekać, dziś będziemy podsuwali pomysły.

8 rzeczy, których brakuje mi w Mount and Blade 2 Bannerlord
8 rzeczy, których brakuje mi w Mount and Blade 2 Bannerlord

Wiadomości

Mount and Blade 2: War Sails puści graczy z torbami, bo największe statki będą bardzo drogie. Twórcy podali szczegóły premiery

Mount and Blade 2: War Sails puści graczy z torbami, bo największe statki będą bardzo drogie. Twórcy podali szczegóły premiery

Twórcy Mount & Blade 2: Bannerlord podzielili się kolejnymi szczegółami odnośnie do nadchodzącego dodatku. W War Sails będzie można tworzyć niestandardowe bitwy morskie.

gry

Zuzanna Domeradzka

13 listopada 2025 20:20

Mount and Blade 2: War Sails puści graczy z torbami, bo największe statki będą bardzo drogie. Twórcy podali szczegóły premiery
Dodatek do Bannerlorda na długich gameplayach, prezentujących bitwy morskie. War Sails ma bliską datę premiery

Dodatek do Bannerlorda na długich gameplayach, prezentujących bitwy morskie. War Sails ma bliską datę premiery

Studio TaleWorlds pokazało gameplaye z dodatku War Sails do Mount & Blade 2: Bannerlord. Rozszerzenie, które wprowadzi do gry bitwy morskie i nowe frakcje, zadebiutuje pod koniec listopada.

gry

Kamil Kleszyk

19 listopada 2025 10:40

Dodatek do Bannerlorda na długich gameplayach, prezentujących bitwy morskie. War Sails ma bliską datę premiery
Wielki pokaz Mount and Blade 2: War Sails już dziś. Zobaczymy zarządzanie flotą i walkę wikingów na morzu

Wielki pokaz Mount and Blade 2: War Sails już dziś. Zobaczymy zarządzanie flotą i walkę wikingów na morzu

Do Mount & Blade 2: Bannelord zmierza nowe stronnictwo oraz bitwy morskie, a nowości te zobaczymy w ramach dzisiejszego pokazu.

gry

Jakub Błażewicz

30 października 2025 08:36

Wielki pokaz Mount and Blade 2: War Sails już dziś. Zobaczymy zarządzanie flotą i walkę wikingów na morzu
Nowy handel, sojusze i lepsze skradanie. Beta Bannerlord testuje nowości z aktualizacji 1.3.0

Nowy handel, sojusze i lepsze skradanie. Beta Bannerlord testuje nowości z aktualizacji 1.3.0

Do Bannerlord zawitała ogromna łatka 1.3.0 w wersji beta. Lista zmian jest bardzo długa i zawiera m.in. systemy sojuszy i traktatów handlowych oraz nowy rodzaj broni.

gry

Marcin Bukowski

16 września 2025 12:31

Nowy handel, sojusze i lepsze skradanie. Beta Bannerlord testuje nowości z aktualizacji 1.3.0
Olbrzymia mapa Bannerlorda została powiększona i mocno zmieniona na potrzeby nowego DLC. W War Sails porażka w bitwie morskiej skończy się bardzo źle

Olbrzymia mapa Bannerlorda została powiększona i mocno zmieniona na potrzeby nowego DLC. W War Sails porażka w bitwie morskiej skończy się bardzo źle

Studio TaleWorlds ujawniło szczegóły dotyczące pierwszego rozszerzenia do Mount & Blade 2: Bannerlord.

gry

Kamil Kleszyk

3 lipca 2025 19:52

Olbrzymia mapa Bannerlorda została powiększona i mocno zmieniona na potrzeby nowego DLC. W War Sails porażka w bitwie morskiej skończy się bardzo źle
Ambitny projekt łączący Crusader Kings 3 z Bannerlordem wykończyła zakulisowa afera. Nie zabrakło nawet gróźb śmierci

Ambitny projekt łączący Crusader Kings 3 z Bannerlordem wykończyła zakulisowa afera. Nie zabrakło nawet gróźb śmierci

Obiecujący mod Crusader Blade został porzucony. Powodem jest zakulisowa drama, obejmująca fałszywe informacje o postępach w pracach, doxxing, a nawet groźby śmierci.

gry

Adrian Werner

11 czerwca 2025 14:46

Ambitny projekt łączący Crusader Kings 3 z Bannerlordem wykończyła zakulisowa afera. Nie zabrakło nawet gróźb śmierci
Ogromne rozszerzenie do Bannerlorda zostało opóźnione. Frakcja inspirowana Wikingami nie dopłynie na czas

Ogromne rozszerzenie do Bannerlorda zostało opóźnione. Frakcja inspirowana Wikingami nie dopłynie na czas

Fani Mount & Blade II: Bannerlord muszą uzbroić się w cierpliwość. Dodatek War Sails zaliczył bowiem spore opóźnienie.

gry

Adrian Werner

30 maja 2025 10:00

Ogromne rozszerzenie do Bannerlorda zostało opóźnione. Frakcja inspirowana Wikingami nie dopłynie na czas
Zostań samurajem w Bannerlord. Wiemy, kiedy zadebiutuje Shokuho, czyli totalna konwersja w klimacie Sengoku jidai

Zostań samurajem w Bannerlord. Wiemy, kiedy zadebiutuje Shokuho, czyli totalna konwersja w klimacie Sengoku jidai

Poznaliśmy datę premiery ambitnego moda Shokuho, który przeniesie Mount & Blade II: Bannerlord do Japonii z okresu Sengoku. Mamy też ciekawe wieści o Mount & Blade: Warband.

gry

Adrian Werner

26 maja 2025 14:13

Zostań samurajem w Bannerlord. Wiemy, kiedy zadebiutuje Shokuho, czyli totalna konwersja w klimacie Sengoku jidai
Bannerlord dostanie ogromne rozszerzenie z frakcją inspirowaną Wikingami. Gra osiągnęła ważny kamień milowy

Bannerlord dostanie ogromne rozszerzenie z frakcją inspirowaną Wikingami. Gra osiągnęła ważny kamień milowy

Mount & Blade II: Bannerlord otrzyma w połowie roku duże rozszerzenie. Do gry wprowadzone zostaną bitwy morskie oraz wikingowie.

gry

Marcin Bukowski

20 marca 2025 22:02

Bannerlord dostanie ogromne rozszerzenie z frakcją inspirowaną Wikingami. Gra osiągnęła ważny kamień milowy
Średniowieczna Europa w Bannerlord teraz z Lapończykami

Średniowieczna Europa w Bannerlord teraz z Lapończykami

Wielki mod Europe Campaign Map do Mount & Blade II: Bannerlord otrzymał dużą aktualizację. Dodała ona m.in. królestwo Lapończyków z unikalną kulturą.

Pliki do gier

Adrian Werner

10 stycznia 2024 13:42

Średniowieczna Europa w Bannerlord teraz z Lapończykami
Wszystkie wiadomości

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Mount & Blade II: Bannerlord.

Wszystkie pliki do pobrania

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Mount & Blade II: Bannerlord:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-8100 3.6 GHz / AMD Ryzen 3 1200 3.1 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 / Radeon HD 7850 lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 7 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-9600K 3.7 GHz / AMD Ryzen 5 3600X 3.8 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 1060 / 4 GB Radeon RX 580 lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Dodatki

Lista dodatków do gry Mount & Blade II: Bannerlord:

Mount & Blade II: Bannerlord - War Sails

Mount & Blade II: Bannerlord - War Sails

PCPlayStationXbox

Dodatek

26 listopada 2025

RPG

Pierwsze rozszerzenie do hybrydy sandboksowej gry RPG i strategii od studia TaleWorlds. Mount & Blade II: Bannerlord - War Sails wprowadza statki oraz mechanikę żeglugi i toczenia bitew morskich, a także nową frakcję i terytorium – Nordów zamieszkujących Północne Królestwo.

Mount & Blade II: Bannerlord - War Sails

Oceny gry

Średnie Oceny:

6.7

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.7

Ocena Graczy

Średnia z 697 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.8

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 274344 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
7.6

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 34 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

8.0
Hubert Śledziewski
PC

Hubert Śledziewski

Recenzent GRYOnline.pl

2022.10.25

Gra Mount & Blade 2: Bannerlord opuściła Early Access, lecz Early Access nie całkiem opuścił dzieło studia TaleWorlds Entertainment. Naprawiono multum rzeczy, a w grze można spędzić setki godzin, ale pełen potencjał tej produkcji pokażą dopiero mody.

5.0
PC

stud3nciq

Ekspert

2025.10.28

Razem z Warbandem - gry jedyne w swoim rodzaju. RPG w którym możesz rozwijać własną postać i prowadzić armie, poruszać się swobodnie po olbrzymiej mapie i rozgrywać naprawdę wielkie bitwy (do tysiąca postaci, z modami nawet więcej).Pomysł na pierwszy rzut oka - znakomity. Tworzymy swoją postać, wybieramy rodowód i ruszamy do boju. Mamy do dyspozycji bardzo bogaty arsenał broni, pancerzy, koni i wszelakiego dobra. Można udać się dokąd tylko chcemy i robić co tylko chcemy. Chcesz zostać najemnikiem? Proszę bardzo. Chcesz handlować? Droga wolna. Chcesz być przemysłowcem i po prostu kupować i rozwijać warsztaty w całym kraju? Jak najbardziej. Oczywiście tylko pozornie, bo tutaj wszystko kręci się wokół zostania lordem, toczenia bitew - a potem może założysz własne królestwo? System walki jest dość prosty, wymaga sporo praktyki i ćwiczeń - ale finalnie jest satysfakcjonujący i daje sporą frajdę przez pierwsze kilkadziesiąt godzin. Podobnie bitwy: pierwsze potyczki i starcia są niesamowite, w dalszej fazie również dają sporo radości. Potem niestety to wszystko siada i zaczyna nużyć.Spędziłem w tej grze wiele dziesiątek godzin, ale tylko i wyłącznie z powodu którego wymieniłem w pierwszym akapicie: nie ma innej gry tego rodzaju. Być może nadchodzący Chronicles: Medieval coś zmieni, ale na razie prawie nic o nim nie wiadomo. M&B ma bowiem bardzo wiele wad przez które już dawno bym tę serię zarzucił - gdyby na rynku było cokolwiek innego w tym rodzaju. Na szczęście mamy do dyspozycji sporo modów które chociaż odrobinę pudrują smutną rzeczywistość.- fabuła jest ekstremalnie słaba. Podobnie zadania które nam gra przydziela - to jest prosty generator losowy, przynieś, podaj, pozamiataj (a czasem zabij). To zdecydowanie nie jest najmocniejszy element tej produkcji, traktować ją należy jako samouczek, a później nie zawracałem sobie nawet głowy.- tu nie ma prawie żadnej dyplomacji ani głębi społecznej. Wypowiedz wojnę, zawrzyj pokój i... no, i tyle. Żadnych rozejmów, sojuszy, aliansów, współpracy przeciwko wspólnemu wrogowi... NIC. Religia nie odgrywa żadnej roli więc nie będzie żadnych pogan ani innowierców. Nie ma buntów w oddziale, chorób, epidemii etc., etc.Szczególnie mocno kłuje to w modach które przenoszą grę w rzeczywistość europejską (AD 1100, Anno Domini 1259). Polska która była wtedy porozbijana na księstwa zachowuje się jako jedno państwo i drze koty ze wszystkimi dookoła, chrześcijaństwo i islam to ciekawostki, papież nie odgrywa żadnej roli - płaskość straszliwa, bo po prostu gra takich skomplikowanych rzeczy nie przewiduje.- fatalny interfejs sterowania w bitwie wymagający długiego treningu i praktyki. Jeśli stosujemy prostą taktykę "PASZLIM!!!" to jeszcze pół biedy, ale bardziej skomplikowane manewry są piekielnie trudne do przeprowadzenia. Np. zmiana ustawienia - kolory są tak dobrane, że nie widać tych przeklętych chorągiewek na zielonym gruncie i trudno określić jak wyjdzie. Oddziały nie są ponumerowane i zaznaczam je klikając w losowe klawisze. Wydawanie rozkazów jest tak nieintuicyjne, że przypadkowo wciśnięty klawisz F1 kilka razy rozwalił mi wypracowane z trudem ustawienie pod zasadzkę :/ Jeśli ktoś się przyzwyczaił do wygodnego i fajnego sterowania z serii Total War - to tutaj może o tym spokojnie zapomnieć.- idiotyczne ograniczenie liczby jednostek które możemy mieć w swoim oddziale. Nie ograniczają nas finanse ani dostępność rekruta (tak jak to było w rzeczywistości) - a tylko ten kretyński limit. A to z kolei wymusza konkretny styl rozgrywki. Nie możemy robić normalnej armii złożonej z dużej liczby zwykłych żołnierzy niższych rang, łuczników i garstki elity lub kawalerii (to w realu było najbardziej efektywne w przeliczeniu na koszty). Przeklęty limit zmusza nas do pójścia w jakość, nie w ilość. Przez to gram wyłącznie ciężkozbrojną kawalerią, jak najszybciej rozwijaną do najwyższego poziomu.- kretyńska SI, zarówno własnych żołnierzy jak i wroga. Ot, taki przykład: żołnierz kawalerii który straci konia automatycznie staje się "piechotą", automatycznie wliczaną do stojącego pół kilometra dalej oddziału. Przez to moje wojska które rozbiły wrogą kawalerię i dostały rozkaz ataku na piechotę - rozłażą się po całej mapie. Często jest ogromny problem ze znajdowaniem ścieżki do celu - z tego powodu nienawidzę walk w wioskach.Na mapie strategicznej panuje całkowite szaleństwo pozbawione zasad. Moje państwo i wasale wypowiadają wojny na zasadzie zupełnego przypadku, często w głupi sposób - walczymy z jednym przeciwnikiem, a oni ot tak z niczego wypowiadają wojnę komuś 2x silniejszemu, po drugiej stronie :/ Zdobywanie miast i zamków już dawno sobie odpuściłem, bo nie ma sensu: napracujesz się przy oblężeniu i zdobywaniu bo potrzebujesz źródła dochodu, a ta banda niewdzięcznych kretynów przydzieli miasto komuś, kto ma 50 innych, a ciebie nawet nie wezmą do ankiety i nie masz szansy na wykorzystanie wpływów :/- monotonia i nuda w dalszych etapach, gdy już zbudujemy klan i staniemy się czyimś wasalem. Nieskończone wojny i bitwy rozgrywane w zasadzie na jedno kopyto.- system rozwoju miast. Tu prawie żadnego nie ma, możesz co najwyżej postawić jakąś budowlę. Do tego dochodzi przeklęty współczynnik niezgodności kulturalnej który szybko prowadzi do buntu. Można to załagodzić siedząc w mieście - ale wtedy nie powalczysz na wojnie :/- wiele niedostatków w interfejsie. Sprzedając łup trzeba bardzo mocno się pilnować żeby:a) nie sprzedać przypadkiem cennego przedmiotu który trzymasz na podmianę albo dla towarzyszab) nie sprzedać więcej niż może kupić handlarz bo stracimy kupę forsyCzasem bardzo trudno jest trafić kursorem w miasto/zamek/wioskę żeby zobaczyć co tam się dzieje. Wyszukiwanie ścieżki kuleje - czasem z niewiadomych powodów nasza grupa wybiera drogę okrężną zamiast iść skrótem i trzeba go pojedynczo wyklikać.- rozwijanie niektórych umiejętności to mordęga. Np. kowalstwo. Z drugiej strony - niektóre "robią się" same. Gdy zacząłem odstawiać pokonanych lordów do najbliższego zamku bo nie chciałem ich tachać ze sobą - Urok leciał jak zwariowany. Szkoda tylko że to jest jedna z mniej przydatnych umiejętności.Do tego dochodzi idiotyczny system punktów skupienia i atrybutów - tych punktów jest cały czas za mało i cały czas musiałem się zmagać z blokadą rozwoju umiejętności z powodu zbyt niskich mnożników. A im dalej w las - tym wolniej awansujemy.- umiejscowienie akcji. Gra "siedzi" w fikcyjnym uniwersum. Tymczasem cała masa ludzi wolałaby rzeczywistą średniowieczną Europę - dla mnie obojętne czy to okres Karolingów czy schyłek, ale większość pewnie wolałaby rycerzy w zbrojach płytowych - czyli co najmniej XIV wiek. Stąd tak wielka popularność modów które zmieniają mapę. Ale tutaj ujawnia się kolejna wada, czyli- silnik który jest podatny na modowanie, ale nie do końca sobie z tym radzi. Zapodanie mapy średniowiecznej Europy i większej ilości państw powoduje bardzo długie wczytywanie i przycięcia, a liczba elementów możliwych do zmodowania jest ograniczona. Nie da się np. wprowadzić państwa książęcego ani systemu religii.Z modami jest też ten problem, że każdy patch do gry to w zasadzie gwarancja wywalenia się modyfikacji. Dlatego wielu ludzi miesiącami tkwiło na starszych wersjach aby nie utracić możliwości grania.- grafika. Wiem, że to nie jest najważniejszy element gry, dlatego wymieniłem ją na ostatnim miejscu. Ale wymienić trzeba, ponieważ jest po prostu słaba, a miejscami wygląda gorzej niż w pierwszym Wiedźminie z 2007.

7.0
Bigos-86
PC

Bigos-86

Ekspert

2023.03.30

Albo się tę serię lubi, albo nie. Chyba, ze ma sie tak jak ja - tak trochę lubie ;) Warband grałem dużo i bylo spoczko. Ogniem i Mieczem był jak dla mnie po prostu slaby. W Bannerlord zacząłem grać bez większych oczekiwań, spędziłem w niej jakies 20-25h. I chyba mi wystarczy. Gra nie jest zła, ale mam wrażenie, że mniej grywalna od Warband, choć nie jestem w stanie powiedzieć, co na to wpływa. Poniżej parę plusów które znalazłem w grze. I trochę minusów w sumie też ;)Plusy- Emocjonujące bitwy (te duże)- Satysfakcjonujące walki "wręcz"- Fajne wrażenie dowodzeniem dużym oddziałem zbrojnym- Możliwość stworzenia własnego Państwa...- ...albo bycia wasalem i posiadania własnych zamków, miast czy wiosek- urozmaicenie w postaci kowalstwa, tworzenia karawan czy posiadania warsztatów- Sporo różnego wyposażenia- Całkiem udany (jak na tak dość prosty konstrukcyjnie tytuł) rozwój postaci- Klimat "od 0 do bohatera"Minusy- Czasami nie za bardzo jest co robić i potrafi zawiewać nudą- Całkowicie pretekstowa fabuła, która równie dobrze mogłaby nie istnieć- Wolno się rozkręca a na samym początku wielu rzeczy trzeba się domyślać, bo niezbyt tu wytłumaczono co i jak- Słaba grafika, słabe animacje, słabe i niepełne dźwięki- Koszmarne dialogi- Losowe i bardzo powtarzalne zadania poboczne- Możliwość ataku na kryjówki przestępców tylko w nocy - czasem mało co widaćGeneralnie gra ma sporo minusów i w przypadku "poważniejszego" tytułu ocena byłaby znacznie niższa. Ale nikt się chyba po Bannerlord nie spodziewał, że będzie to tytuł AAA. Mimo wielu wad gra daje to, do czego gry zostały stworzone, a więc sporo frajdy, przynajmniej przez pewien czas. To jednak wystarczy, żebym nie wykluczał, że jeszcze kiedyś do niej wrócę. Trochę naciągane 7/10.

Ocena STEAM

8.8

Bardzo pozytywne (274 344)

[title]

Główne zalety gry

  • Podstawowe mechaniki rozgrywki: System walki jest chwalony za swoją głębię i satysfakcję, pozwalając graczom na uczestnictwo w dużych bitwach i efektywne dowodzenie armiami.
  • Wolność w świecie i postaciach: Gracze doceniają wolność wyboru swojej drogi, czy to jako żołnierz, lord, kupiec, czy bandyta, oraz możliwość tworzenia własnych historii w grze.
  • Ulepszenia graficzne: Gra oferuje poprawioną grafikę i bardziej szczegółowe środowiska w porównaniu do swojego poprzednika, Warband.
  • Społeczność modderska: Aktywna społeczność modderska znacząco wzbogaca grę, dodając nową zawartość i poprawiając doświadczenia z rozgrywki.
  • Regrywalność: Sandboxowa natura gry pozwala na wysoką regrywalność, z różnymi stylami gry i strategiami dostępnymi dla graczy.

Główne wady gry

  • Niedokończone funkcje: Wiele osób uważa, że gra brakuje głębi w kluczowych obszarach, takich jak dyplomacja, interakcje postaci i zawartość na końcu gry, co sprawia, że wydaje się niedokończona.
  • Problemy z AI: AI często jest krytykowane za słabe zaprojektowanie, co prowadzi do frustrujących doświadczeń w bitwach i zarządzaniu kampanią.
  • Męcząca końcówka gry: Gracze zgłaszają, że doświadczenie w późnej fazie gry staje się powtarzalne i nużące, z brakiem angażującej zawartości i znaczącego postępu.
  • Błędy i problemy z wydajnością: Niektórzy użytkownicy doświadczyli błędów i awarii, szczególnie w związku z ustawieniami graficznymi i kompatybilnością modów, co prowadzi do frustrującego doświadczenia.
  • Brak wsparcia od deweloperów: Są skargi na wolne tempo deweloperów w wydawaniu znaczących aktualizacji i zawartości, a wielu graczy czuje się porzuconych po początkowej premierze.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Tryb kampanii kooperacyjnej: Wiele osób wyraziło chęć posiadania trybu kampanii kooperacyjnej, aby wzbogacić doświadczenia wieloosobowe.
  • Ulepszone AI: Użytkownicy pragną lepszego zachowania AI zarówno w taktyce bitewnej, jak i podejmowaniu decyzji, aby gra była bardziej strategiczna i mniej frustrująca.
  • Rozszerzona dyplomacja i polityka: Gracze szukają bardziej szczegółowych opcji dyplomatycznych, intryg politycznych i znaczących interakcji z NPC.
  • Zawartość na końcu gry: Wzywa się do większej liczby angażujących treści i systemów w późnej fazie gry, które zapewniają poczucie postępu i osiągnięcia.
  • Ulepszenia jakości życia: Funkcje takie jak lepsze narzędzia zarządzania miastami i armiami, ulepszone samouczki i uproszczone mechaniki rozgrywki są często wymieniane jako niezbędne ulepszenia.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż Mount & Blade II: Bannerlord ma solidne podstawy i oferuje przyjemną rozgrywkę, wielu graczy czuje, że nie w pełni wykorzystał swój potencjał z powodu braku głębi, niedokończonych funkcji i niewystarczającego wsparcia ze strony deweloperów. Społeczność modderska odgrywa kluczową rolę w wzbogacaniu gry, ale poleganie na modach w celu wypełnienia luk w podstawowej grze jest postrzegane jako istotna wada.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

7.6

67% rekomendacji (34)

Opecritic
8 / 10

PC Invasion

Martynas Klimas

PC Invasion
4,5 / 5

Digitally Downloaded

Matt Sainsbury

Digitally Downloaded
85 / 100

Gamers Heroes

Blaine Smith

Gamers Heroes
5,5 / 10

GameGrin

GameGrin
9 / 10

PlayStation Universe

John-Paul Jones

PlayStation Universe

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl