Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Recenzje najlepszych gier strategicznych 15

Recenzje i oceny najważniejszych i najpopularniejszych gier

Recenzje gier z kategorii: Strategiczne. Znajdziesz tu ponad 570 tekstów spełniających te kryteria.

Codename: Panzers - Zimna Wojna - recenzja gry

Codename: Panzers - Zimna Wojna - recenzja gry

7.0 12 marca 2009

Trzecia część uznanej serii Codename: Panzers przenosi nas do alternatywnej rzeczywistości. Jak ten nowy RTS wypada na tle swoich najpoważniejszych konkurentów, z Company of Heroes na czele?

Codename: Panzers - Zimna Wojna - recenzja gry
Recenzja gry Phantom Doctrine – polski XCOM ze szpiegami

Recenzja gry Phantom Doctrine – polski XCOM ze szpiegami

7.0 16 sierpnia 2018

Tajemnicza gra wywiadów, akcje szpiegowskie i analiza tajnych dokumentów podlane sosem taktycznej rozgrywki wzorowanej na mistrzach gatunku. Phantom Doctrine przenosi nas w czasy zimnej wojny i stawia na czele siatki bezwzględnych agentów.

Recenzja gry Phantom Doctrine – polski XCOM ze szpiegami
Warhammer: Mark of Chaos - recenzja gry

Warhammer: Mark of Chaos - recenzja gry

7.0 20 grudnia 2006

Wielki plus należy się za różnorodność jednostek i zgrabne odwzorowanie zasad WFB, zaś minus za optymalizację kodu i możliwość zrobienia z bohatera one-man-army.

Warhammer: Mark of Chaos - recenzja gry
Recenzja gry Endzone: A World Apart - radioaktywny city-builder

Recenzja gry Endzone: A World Apart - radioaktywny city-builder

7.0 18 marca 2021

Survivalowy city builder w wykonaniu studia Gentlymad to tytuł ze wszech miar godny uwagi, aczkolwiek pod pewnymi warunkami. Jakimi? Dowiecie się z naszej recenzji.

Recenzja gry Endzone: A World Apart - radioaktywny city-builder

Traffic Giant - recenzja gry

7.0 16 sierpnia 2001

Traffic Giant to kolejna gra z serii Giant, nawiązująca do znanego tytułu Industry Giant. Trafic Giant oferuje unikalną możliwość zarządzania systemem publicznego transportu między różnymi miastami.

Traffic Giant - recenzja gry

Age of Wonders: Magia Cienia - recenzja gry

7.0 9 lutego 2004

Age of Wonders: Shadow Magic to trzecia odsłona popularnego cyklu turowych gier strategicznych z elementami RPG, zapoczątkowanego w 1999 roku dzięki zespołowi developerskiemu Triumph Studios.

Age of Wonders: Magia Cienia - recenzja gry

RollerCoaster Tycoon - recenzja gry

7.0 22 grudnia 2000

RCT to produkt udany. Jeśli szukasz ciekawej strategii z elementami ekonomii, lubisz projektować i budować i masz dużo wolnego czasu to gra ta z pewnością jest dla ciebie.

RollerCoaster Tycoon - recenzja gry

Heroes of Might & Magic III: Armageddon's Blade - recenzja gry

7.0 30 stycznia 2001

Jako kontynuacja wspaniałej serii Heroes of Might and Magic, Armageddon’s Blade przedstawia sobą sporą wartość dla gracza, lecz jeżeli popatrzeć na grę pod kątem - co nowego w świecie naszych Bohaterów - to niestety raczej zawodzi.

Heroes of Might & Magic III: Armageddon's Blade - recenzja gry
Recenzja gry Legends of Eisenwald - Heroes of Might and Magic w średniowiecznym wydaniu

Recenzja gry Legends of Eisenwald - Heroes of Might and Magic w średniowiecznym wydaniu

7.0 10 lipca 2015

Białoruskie studio Aterdux Entertainment serwuje mały powrót do lat 90. w osadzonym w wyjątkowym świecie low-fantasy, przypominającym trochę HoMM i King’s Bounty – Legends of Eisenwald.

Recenzja gry Legends of Eisenwald - Heroes of Might and Magic w średniowiecznym wydaniu

Supreme Commander 2 - recenzja gry

7.0 25 marca 2010

Pierwszy Supreme Commander podobał się wielu fanom RTS-ów, spragnionym powiewu świeżości. Czy część druga jest równie wciągająca?

Supreme Commander 2 - recenzja gry

World War III: Black Gold - recenzja gry

7.0 7 listopada 2001

World War III to gra z gatunku RTS, opowiadająca historię wojny o wyczerpujące się złoża ropy naftowej rozpoczętą w 2001 roku. Gracz może dowodzić siłami każdej ze stron konfliktu, którymi są Stany Zjednoczone, Rosja, Irak.

World War III: Black Gold - recenzja gry

Railroad Tycoon II - recenzja gry

7.0 14 września 2001

RailRoad Tycoon 2 jest kontynuacją Sid Meier's RailRoad Tycoon wydanej przez MicroProse. Gracz wciela się w rolę przedsiębiorcy kolejowego, którego celem jest zostanie tytułowym magnatem kolejowym.

Railroad Tycoon II - recenzja gry

Król Artur - recenzja gry

7.0 14 grudnia 2009

Solidna, choć nie pozbawiona błędów i niedociągnięć gra strategiczna, dzięki której poczujesz się jak prawdziwy władca Brytanii. Taki właśnie jest Król Artur.

Król Artur - recenzja gry
Europa Universalis: Rzym - recenzja gry

Europa Universalis: Rzym - recenzja gry

7.0 9 lipca 2008

Szukacie klimatu EU w nieco odświeżonej oprawie i w innych realiach historycznych? Europa Universalis: Rzym ma to wszystko – aż tyle i... tylko tyle.

Europa Universalis: Rzym - recenzja gry

Oil Tycoon - recenzja gry

7.0 17 grudnia 2001

Oil Tycoon to gra strategiczno-ekonomiczna stworzona z myślą o zagorzałych ekonomistach, pragnących zakosztować wielkiej władzy i naprawdę dużych pieniędzy, które jak wiemy z naszej historii, najlepiej i najszybciej jest zarabiać na handlu ropą naftową.

Oil Tycoon - recenzja gry

Sudden Strike 2 - recenzja gry

7.0 1 września 2003

Sequel strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike. Akcja Sudden Strike 2 nadal toczy się w czasie II Wojny Światowej lecz tym razem zarówno w Europie (Niemcy kontra Alianci) jak i na Pacyfiku oraz w Azji (Japonia kontra Alianci).

Sudden Strike 2 - recenzja gry
Jagged Alliance bez tur. Czy to mogło się udać? - recenzja gry Jagged Alliance: Back in Action

Jagged Alliance bez tur. Czy to mogło się udać? - recenzja gry Jagged Alliance: Back in Action

7.0 9 lutego 2012

Remake drugiej części legendarnej serii z kilkoma istotnymi zmianami w znanej formule. Czy fani poprzednich odsłon mają czego szukać w Jagged Alliance: Back in Action? Na to pytanie odpowie nasza recenzja.

Jagged Alliance bez tur. Czy to mogło się udać? - recenzja gry Jagged Alliance: Back in Action
Recenzja gry Act of Aggression - klasyczny RTS wyraźnie słabszy od Act of War

Recenzja gry Act of Aggression - klasyczny RTS wyraźnie słabszy od Act of War

7.0 3 września 2015

Act of Aggression to z jednej strony dość udana próba powrotu do oldskulowych RTS-ów w stylu gry Command & Conquer. Z drugiej – to duchowy następca liczącego sobie 10 lat Act of War i tu akurat poprzednik wypada znacznie lepiej.

Recenzja gry Act of Aggression - klasyczny RTS wyraźnie słabszy od Act of War
Company of Heroes: Chwała Bohaterom - recenzja gry

Company of Heroes: Chwała Bohaterom - recenzja gry

7.0 21 kwietnia 2009

Czy społeczność graczy w CoH będzie miała powody do zadowolenia, sięgając po najnowsze rozszerzenie? A może krok w stronę hack’n’slasha, jakim jest Tales of Valor okaże się dla producenta strzałem w stopę? W recenzji próbujemy odpowiedzieć na te pytania.

Company of Heroes: Chwała Bohaterom - recenzja gry

RollerCoaster Tycoon II - recenzja gry

7.0 8 maja 2003

Sequel jednej z najlepiej sprzedających się strategii ekonomicznych w historii - RollerCoaster Tycoon. Grę stworzył ten sam zespół developerski (pod przewodnictwem Chrisa Sawyera) co część pierwszą, wprowadzając wiele modyfikacji i usprawnień.

RollerCoaster Tycoon II - recenzja gry
Recenzja Divinity: Dragon Commander - strategii z elementami gry akcji i RPG

Recenzja Divinity: Dragon Commander - strategii z elementami gry akcji i RPG

7.0 5 sierpnia 2013

Deweloperzy z Larian Studios mieli spore ambicje, ale musieli poskromić je ze względu na ograniczone możliwości. Stworzyli więc przyjemną strategię, która nie jest tak rewolucyjna, jak zapowiadano.

Recenzja Divinity: Dragon Commander - strategii z elementami gry akcji i RPG
Recenzja gry R.U.S.E. - czy II wojnę światową można wygrać z padem w ręku?

Recenzja gry R.U.S.E. - czy II wojnę światową można wygrać z padem w ręku?

7.0 7 września 2010

Czy II wojnę światową można wygrać za pomocą konsolowego pada? Na to oraz inne pytania odpowiadamy w recenzji gry R.U.S.E. w wersji na Xboksa 360.

Recenzja gry R.U.S.E. - czy II wojnę światową można wygrać z padem w ręku?

Full Spectrum Warrior - recenzja gry

7.0 16 czerwca 2005

Nasza władza ogranicza się do kierowania poczynaniami ośmioosobowej grupy szturmowej. Pierwsze zaskoczenie – prawie nigdy nie sterujemy jednym bohaterem. Tak więc, co ja tutaj robię? Ano, wydaję rozkazy.

Full Spectrum Warrior - recenzja gry

Ś.W.I.N.I.A. - recenzja gry

7.0 11 marca 2002

S.W.I.N.E. to zabawna strategia czasu rzeczywistego, której tematem jest wojna pomiędzy dwoma państwami: świń i królików. 3 sierpnia świńska armia pod przywództwem SteelFang’a przekroczyła granicę marchewkowego państwa i zaatakowała jego mieszkańców.

Ś.W.I.N.I.A. - recenzja gry