Zwolnienia w branży gier. Aktualizowana lista studiów dotkniętych redukcjami w 2024 roku
Skala zwolnień w branży gier poraża. Ten regularnie aktualizowany artykuł pozwoli Wam się połapać w tym, jakie studia dotknęły redukcje w tym roku.
Ubiegły rok był jednym z najlepszych w historii dla graczy i jednocześnie jednym z najgorszych dla ludzi te gry tworzących. Dla deweloperów największym problemem okazały się masowe zwolnienia. W 2023 roku na bruk wyrzucono ponad 10 tysięcy osób, czyli o 22% więcej niż w 2022 r. Zamknięto również co najmniej 28 studiów deweloperskich, z których największym było Volition.
Ten rok nie zapowiada się wcale lepiej. Zwolnienia już się rozpoczęły i o kolejnych będziemy niestety najpewniej pisali tak często, że może być Wam trudno połapać się, jaka jest skala zwolnień w branży oraz kogo one dotknęły. Dlatego postanowiliśmy przygotować jeden artykuł, który będzie podsumowywał redukcje w tym roku. Będzie on przez następne dwanaście miesięcy regularnie aktualizowany.
Aktualizacja (18 marca 2024 r.)
Dodaliśmy informacje o zwolnieniach w pierwszej połowie marca. Dotknęły one następujące studia i firmy:
- Babaroga Games
- Deviation Games
- Digital Bros Group
- Eggnut Games
- FrogSong Studios
- Something Wicked Games
- Spearhead Games
- Torus Games
Są też jednak dobre wieści!
Studiu Saber Interactive udało się odłączyć od masowo zwalniającej pracowników grupy Embracer. Przejęła je firma Beacon Interactive, której dyrektorem jest Matthew Karch – współzałożyciel Saber Interactive.
Poza „głównym” zespołem Saber Interactive firma Beacon ma teraz także studia Mad Head Games, Nimble Giant, Slipgate/3D Realms, Fractured Byte oraz New World Interactive. Przez ograniczony czas będzie również mogła po ustalonej wcześniej kwocie nabyć zespoły Zen Studios oraz 4A Games.
Cała ta transakcja ma ocalić setki miejsc pracy.
Marzec 2024 r.
Babaroga Games
Specjalizujące się w pomaganiu innym zespołom studio Babaroga Games zwolniło cztery osoby.
Deviation Games
W ramach oszczędności firma Sony zakończyła współpracę ze studiem Deviation Games, które tworzyło nową markę dla konsoli PlayStation 5. W rezultacie całe studio zostało zamknięte.
Digital Bros Group
Duże zwolnienia przeprowadziła firma Digital Bros Group. Z pracą pożegnały się 124 osoby, czyli ok. 28% załogi.
Decyzję wytłumaczono tym, że po premierach Crime Boss: Rockay City oraz Puzzle Quest 3 firma chce się skoncentrować na rozwijaniu obu tytułów, a to nie wymaga tak licznej załogi, jak ich produkcja.
Eggnut Games
Studio Eggnut Games zakończyło działalność produkcyjną. Tym samym pracę straciło 15 osób. Zespół od dwóch lat pracował nad nowym projektem, ale nie udało mu się znaleźć inwestorów chętnych sfinansować resztę jego produkcji.
Firma nie przestanie istnieć. Jej założyciele obiecali, że będą oferowali wsparcie techniczne dla już wydanych gier Tails Noir: Prologue and Tails Noir. Natomiast nie będą prowadzone prace nad niczym nowym.
FrogSong Studios
Znane z D-Corp oraz Spellsworn studio FrogSong zwolniło ok 40 osób.
Something Wicked Games
Natomiast studio Something Wicked Games zwolniono ok. 40 osób. Zespół pracuje obecnie nad swoim debiutanckim projektem.
Spearhead Games
31 osób zwolniło niezależne studio Spearhead Games. Powodem jest porażka RPG-a Unforetold: Witchstone. Sprzedaż była tak zła, że po miesiącu od premiery we wczesnym dostępie zdecydowano się zawiesić dalszy rozwój gry.
Torus Games
Działające od prawie trzech dekad studio Torus Games zwolniło 8 osób. To był mały zespół i firma w praktyce zawiesiła swoją działalność. Przez ostatni rok próbowano znaleźć wydawców gotowych sfinansować jeden z kilku potencjalnych projektów, ale ostatecznie nic z tego nie wyszło.
Obecnie w firmie pozostał już tylko jej właściciel, Bill McIntosh, który zajmie się wsparciem technicznym dla już wydanych gier studia.
Luty 2024 roku
505 Games
Firma 505 Games zdecydowała się zamknąć swoje biura zlokalizowane w Niemczech, Francji oraz Hiszpanii. Te odziały zajmowały się głównie działalnością wydawniczą, więc w rzeczywistości skala redukcji jest niewielka – zwolniono ok. 10 osób.
91Act
Niezależne chińskie studio 91Act zwolniło ok. 15 osób.
Blackbird Interactive
Zwolnienia dotknęły także pracujące obecnie nad Earthless oraz Homeworld 3 studio Blackbird Interactive. Nie wiadomo dokładnie, ile osób pożegnało się z pracą.
Warto dodać, że to kolejna redukcja zatrudnienia w tym zespole. W zeszłym roku zwolniono tam 41 osób po tym jak kilka niezapowiedzianych projektów zostało skasowanych.
Build A Rocket Boy
Do zwolnień doszło także w Build A Rocket Boy, czyli studiu założonym przez weteranów Rockstar North. Skala redukcji zatrudnienia nie jest na razie znana. Zespół pracuje obecnie nad dwiema grami – Everywhere oraz Mindseye.
Chimera Entertainment
Redukcję zatrudnienia ogłosiło także specjalizujące się w grach mobilnych niemieckie studio Chimera Entertainment. Z pracą pożegna się 20 osób.
Cloud Imperium Games
Pracujące nad Star Citizen studio Cloud Imperium Games przeprowadziło restrukturyzację. Na razie nie wiadomo, ile osób straciło w jej wyniku pracę.
Crop Circle
Zwolnienia nastąpiły również w studiu Crop Circle. Na razie nie znamy ich skali. Zespół zarządzany jest przez Jeffa Straina, który wcześniej założył znane z serii State od Decay studio Undead Labs.
Daybreak Games
Również znane z Everquest, H1Z1 oraz Dungeons & Dragons Online studio Daybreak Games miało zwolnić część pracowników. Na razie nie wiemy dokładnie ilu.
Deck Nine Games
Natomiast znane z przygodówek Life is Strange: Before the Storm oraz Life is Strange: True Colors studio Deck Nine Games zdecydowało się zwolnić 20% załogi.
Die Gut Fabrik
Niezależne studio Die Gut Fabrik (autorzy m.in. Mutazione oraz Saltsea Chronicles) zostało zamknięte. Pracę straciło 10 osób. Zespół przez rok próbował znaleźć wydawcę dla swojego następnego projektu, ale poniósł porażkę, co wymusiło koniec firmy.
Disruptive Games
Zwolenia przeprowadzono również w niezależnym studio Disruptive Games, które pomagało przy Diablo II: Resurrected oraz Tony Hawk’s Pro Skater 1+2. Nie wiemy, ile osób straciło pracę.
Electronic Arts
Duże zwolnienia zarządziło szefostwo Electronic Arts. Z pracą pożegnało się ok. 670 osób. W ramach oszczędności skasowano grę FPS z Mandalorianinem, nad którą pracowało studio Respawn Entertainment. Zamknięto także studio Ridgeline Games, pracujące nad kampanią w Battlefieldzie 7.
ESL Faceit Group
Specjalizująca się w esporcie grupa firma ESL Faceit Group zwolni 15% wszystkich pracowników, czyli około 250-300 osób.
GameLoft
Redukcje przeprowadziło również studio GameLoft. Lwowski oddział stracił 38 pracowników.
Zwolnienia zorganizowano również w kanadyjskim oddziale, ale w tym wypadku nie wiemy dokładnie ile osób one objęły.
GameScience
Firma Prytania Media zdecydowała się zamknąć będące jej własnością studio GameScience. Nie wiadomo, ile osób straciło pracę. Zespół specjalizował się w pomaganiu innym deweloperom w kwestiach technicznych.
Genvid Technologies
Zatrudnienie zredukowało także specjalizujące się w tworzeniu narzędzi deweloperskich studio Genvid Technologies. Skala zwolnień nie jest znana.
Hidden Path Entertainment
Sporą redukcję zatrudnienia przeprowadziło Hidden Path Entertainment, czyli studio znane m.in. z serii Defense Grid. Z pracą pożegnało się 44 z 65 zatrudnionych deweloperów.
W zeszłym roku firma Wizards of the Coast zdecydowała się skasować projekt RPG z marki Dungeons & Dragons, nad którym pracowało Hidden Path Entertainment. Twórcy próbowali przez sześć miesięcy znaleźć nowego inwestora dla tej gry, ale ostatecznie nic z tego nie wyszło. W rezultacie duże zwolnienia okazały się konieczne do utrzymania studia przy życiu.
Keoken
Znane m.in. z Deliver Us Mars niezależne studio Keoken także musiało zredukować zatrudnienie. Z 19 zatrudnionych osób zwolniono 4.
Szefostwo studia długo próbowało tego uniknąć – od kilku miesięcy właściciele studia nie pobierają pensji, ale to nie wystarczyło.
Popcore
Nieujawnioną liczbę osób zwolniło specjalizujące się w grach casualowych studio Popcore, będące częścią grupy Zynga.
Radical Forge
Zwolnienia przeprowadzono także w studiu Radical Forge. Z pracą pożegnało się sześć osób. Zespół znany jest głównie z pomagania innym deweloperom. Brał udział m.in. przy produkcji Gang Beasts, Sea of Thieves, oraz Zombie Army 4.
Scopely
Firma Scopely zwolniła 15 osób. Są to głównie pracownicy, którzy zajmowali się sferą wydawniczą przy mobilnej grze Kingdom Maker. Wynika to z tego, że odpowiedzialna za ten tytuł firma Global Worldwide zakończyła współpracę ze Scopely.
W sumie dotkniętych tym zostało 38 stanowisk, ale w przypadku 23 pracowników firmie udało się znaleźć inne pozycje w ramach działalności.
Sony
Masowe zwolnienia przeprowadzi wkrótce firma Sony. Z pracą ma pożegnać się około 900 osób zatrudnionych w różnych studiach należących do tego koncernu, w tym Insomniac Games. Skasowano również nową odsłonę serii Twisted Metal, która miała być grą-usługą.
Starward Industries
Znane z Niezwyciężonego polskie studio Starward Industries zwolniło 15 osób. To prawie połowa zespołu, gdyż obecnie w firmie pozostało 19 pracowników.
Redukcję zatrudnienia wymusiła konieczność optymalizacji kosztów. Ponadto funkcję prezesa opuścił Marek Markuszewski. Obecna liczebność studia ma być wystarczająca do rozwijania Niezwyciężonego oraz równoległych prac nad drugim projektem studia.
SuperMassive Games
Z kolei w studiu SuperMassive Games (autorzy m.in. The Quarry oraz Until Dawn) z pracą pożegnało się 90 osób.
Threaks
Znane z Battle Planet niemieckie studio Threaks ogłosiło zakończenie działalności. Pracę straci 25 osób.
Threshold Games
Niezależny zespół Threshold Games zwolnił ok. 11 osób, czyli całą załogę. Studio zostało zamknięte, a jego debiutancki projekt nigdy nie został nawet zapowiedziany oficjalnie.
Visual Concepts Austin
Zwolnień nie uniknęło nawet studio Visual Concepts Austin, które co roku bije rekordy przychodów za sprawą kolejnych odsłon serii NBA2K. Skala redukcji nie jest na razie znana.
Warto dodać, że to nie pierwsze zwolnienia w studiu. Poprzednie przeprowadzono pół roku wcześniej.
Wildlife Studios
Wielkie zwolnienia przeprowadzono w specjalizującym się w grach mobilnych studiu Wildlife Studios. Z pracą pożegnało się 133 osób, czyli 21% załogi. To trzeci rok z rzędu, w którym firma mocno redukuje zatrudnienie – w 2022 r. zwolniono ok. 300 deweloperów, a w 2023 r. – 143.
ZA/UM
Liczbę pracowników zredukowało także znane z Disco Elysium studio ZA/UM. Skala zwolnień nie jest znana, ale wiadomo, że przy okazji skasowano niezapowiedzianą jeszcze oficjalnie grę, która funkcjonowała pod tytułem Project X7.
Styczeń 2024 roku
31st Union
Będące własnością firmy 2K Games studio 31st Union ogłosiło redukcję etatów. W tym przypadku jest ona niewielka – z pracą miało się pożegnać mniej niż 10 osób.
Airship Syndicate
Niezależne studio Airship Syndicate, znane z takich produkcji jak Battle Chasers: Nightwar, Ruined King: A League of Legends Story czy Darksiders Genesis, zwolniło 12 pracowników. Prezes i dyrektor firmy twierdzą, że było to konieczne dla przetrwania zespołu. Jednocześnie obaj mieli znacząco obniżyć swoje pensje.
Airship Syndicate rozwija opartą na modelu free-to-play grę Wayfinder. Produkcja, wydana w ubiegłym roku we wczesnym dostępie, okazała się wielką klapą – wczorajszy rekord aktywności na Steamie wyniósł raptem 188 osób bawiących się równocześnie. Będąca wydawcą projektu firma Digital Extremes ogłosiła, że przestanie finansować jego dalszy rozwój. Samo Airship Syndicate nie zamierza jednak jeszcze porzucać Wayfindera.
- Nowa gra MMORPG na Steam została dosłownie rozerwana na strzępy, twórcy nie byli na to gotowi
- Twórcy Warframe kolejną ofiarą fali zwolnień w branży; nie będą już wspierać Wayfinder
Archiact
Również studio Archiact ogłosiło zwolnienia. Nie wiadomo, jak wiele osób pożegnało się z pracą. Zespół specjalizuje się w grach VR. Ma na koncie m.in. Doom 3: VR Edition, Journey to Foundation oraz Marvel Dimension of Heroes.
Artificer
Cięcia nie omijają także polskich zespołów. Firma Devolver Digital zdecydowała o zredukowaniu załogi będącego jej własnością warszawskiego studia Artificer. Zespół jest znany z wydanej w zeszłym roku turowej strategii Showgunners.
Z pracą pożegnało się ok. 25. osób, czyli połowa załogi. Co gorsza, kolejnych 10-12 deweloperów ma zostać zwolnionych za kilka miesięcy, gdy dobiegną końca prace nad kolejnym projektem zespołu.
Behaviour Interactive
Znane z Dead by Daylight studio Behaviour Interactive zwolniło 45 osób. To skromna redukcja etatów, bo zespół liczy obecnie ponad 1300 osób.
Black Forest Games
Mocno dotknięte zwolnieniami zostało także studio Black Forest Games, znane z Destroy All Humans! oraz Destroy All Humans! 2: Reprobed. Z pracą pożegnało się ok. 50 pracowników, co stanowi połowę załogi.
Chief Rebel
Z kolei szwedzkie studio Chief Rebel zwolniło ok. 20 pracowników.
CI Games
Spółka CI Games, czyli wydawca oraz producent serii Sniper Ghost Warrrior, zamierza zwolnić 10% załogi. Z pracą pożegnała się większość zespołu marketingowego. Redukcje miały także nastąpić w będących własnością firmy studiach Hexworks (Lords of the Fallen) oraz Underdog (seria Sniper Ghost Warrior).
Com2uS
Znane z takich popularnych mobilnych produkcji jak Frostpunk: Beyond the Ice czy seria Summoners War koreańskie studio Com2uS także zapowiedziało zwolnienia. Tutaj na razie nie jest znana konkretna liczba. Firma mówi jedynie, że będzie „dwucyfrowa”.
Digital Extremes
Z pracą pożegnało się około 30 pracowników znanego z Warframe studia Digital Extremes. To skutek zamknięcia działu zajmującego się wydawaniem gier innych deweloperów. W rezultacie zatrzymano także wsparcie dla projektu Wayfinder.
Digital Extremes skupi się teraz wyłącznie na własnych projektach, czyli dalszym rozwoju Warframe oraz nadchodzącej gry Soulframe.
Discord i Twitch
Nie tylko studia deweloperskie i wydawcy zwalniają na potęgę. Dużą redukcję etatów zapowiedział także streamingowy serwis Twitch. Zwolni on 500 pracowników, czyli mniej więcej 35% całej kadry.
Z kolei serwis Discord zredukuje etaty o 17%, czyli o ok. 170 zatrudnionych.
Double Loop Games
W styczniu zamknięto studio Double Loop Games. W tym przypadku pracę straciły tylko cztery osoby, bo reszta przeniosła się do firmy Scopely.
Eidos Montreal
Grupa Embracer nie oszczędziła również studia Eidos Montreal. Zwolniono 97 osób i przy okazji skasowano znajdującą się w produkcji od dwóch lat nową odsłonę cyklu Deus Ex.
Frontier Developments
Redukcja etatów miała miejsce również w studiu Frontier Developments, znanym z takich produkcji jak Elite: Dangerous czy Planet Coaster. Nie znamy skali tych zwolnień.
Funselektor
Zwolnienia dotknęły także studio Funselektor, czyli autorów art of rally. Z pracą pożegnało się trzech pracowników.
Little Red Dog Games
W styczniu zamknięto niezależne studio Little Red Dog Games, mające na koncie Precipice, Deep Sixed oraz Rogue State Revolution. Pracę straciło 26 deweloperów, w tym założyciele.
Lost Boys Interactive
Grupa Embracer była jedną z tych, które w ubiegłym roku zwalniały najczęściej. Niestety 2024 rok rozpoczęła w ten sam sposób. Tym razem redukcje objęły studio Lost Boys Interactive. To zespół podległy Gearbox Interactive, który specjalizuje się w pomaganiu innym deweloperom. Pełnił tę rolę m.in. przy produkcji Tiny Tina's Wonderlands oraz Diablo 4.
Początkowo skala zwolnień nie była znana, ale według doniesień z pracą miała pożegnać się duża część załogi. Potem gazeta Foster's Daily Democrat dotarła jednak do dokumentów, które ujawniły, że redukcja objęła 125 pracowników.
Metaverse World
Firma Netmarble zdecydowała o zamknięciu znanego z Grand Cross: Metaworld studia Metaverse World.
Microsoft
Firma Microsoft przeprowadziła ogromną redukcję zatrudnienia w swoim dziale gier. Zwolniono ok. 1900 osób, głównie z Activision Blizzard, ale również z działów Xbox oraz Zenimax.
Wśród zwolnionych znalazło się 30% zespołu Sledgehammer Games oraz 40% studia Toys for Bob. Z pracą pożegnał się również prawie cały dział esportowy – zostało w nim raptem 12 pracowników.
Nesting Games
Z kolei załoga studia Nesting Games została odchudzona o 68 osób. Zespół założono w 2021 roku i pracuje on obecnie nad swoim pierwszym projektem.
Netspeak
Pracujące nad nadchodzącą grą Sunshine Days studio Netspeak zwolniło 25 pracowników. Powodem są problemy ze znalezieniem inwestorów.
Nimble Giant Entertainment
Zwolnienia dotknęły również studio Nimble Giant Entertainment, będące częścią grupy Embracer. Z pracą pożegnało się 28 osób. Zespół znany jest z takich tytułów jak Star Trek: Infinite, Quantum League, czy Champion of Regnum.
Ntreev Soft
Firma NCSoft zdecydowała się zamknąć należące do niej studio Ntreev Soft, mające na koncie takie gry, jak PangYa czy Trickster Online.
One Player Mission
Firma One Player Mission ogłosiła zakończenie swojej działalności. Z pracą pożegnało się 15 osób. To przedsiębiorstwo, które pomagało deweloperom znaleźć zatrudnienie w branży gier.
People Can Fly
Znane z Outriders studio People Can Fly zwolniło ponad 30 osób. Większość, bo 20 z nich, pracowała nad grą o kodowej nazwie Project Gemini, tworzoną dla firmy Square Enix.
PlayTika
Wielkie zwolnienia zarządzono w PlayTika, czyli studiu specjalizującym się w grach mobilnych. Z pracą pożegna się 300-400 osób, czyli ok. 10% zespołu. W firmie od dłuższego czasu nie dzieje się dobrze – w 2022 roku zwolniono bowiem 900 osób.
Pixelberry Studios
W studiu firma Nexon postanowiła odchudzić załogę będącego jej własnością zespołu Pixelberry Studios, znanego z takich mobilnych produkcji jak Choices: Stories You Play czy High School Story. W lutym dowiedzieliśmy się, że z pracą pożegna się 120 pracowników.
Pole to Win
Pole to Win to studio specjalizujące się w pomaganiu innym zespołom. W styczniu firma ogłosiła, że zwolniła 45 osób, głównie z działu kontroli jakości.
Reikon Games
Znane z Ruiner polskie studio Reikon Games zwolniło ok. 60 osób. To ok. 56% całej załogi.
Riot Games
Zwolnienia nie ominęły nawet takiego giganta jak znane z League of Legends studio Riot Games. Z pracą pożegna się 530 osób, czyli 11% załogi.
W przyszłości studio skoncentruje się na swoich najpopularniejszych projektach. W ramach oszczędności zakończona też zostanie inicjatywa Riot Forge, pozwalająca wydawać gry singleplayer innych deweloperów.
Rovio Montreal
Z kolei oddział studia Rovio zlokalizowany w Montrealu zwolnił 12 osób. Zespół utworzono pod koniec 2022 roku.
Sega of America
Amerykański oddział firmy Sega wyrzucił z pracy ponad 61 osób, czyli ok. 15% załogi.
Thunderful
W styczniu zwolnienia ogłosiła także firma Thunderful. Mają one objąć 20% załogi, czyli około 100 osób. Wiele z wydawanych przez Thunderful Publishing produkcji (jak Planet of Lana czy Viewfinder) opracowana została przez niezależnych deweloperów, więc te studia nie są dotknięte zwolnieniami.
Jednak firma jest również właścicielem kilku własnych zespołów, takich jak Image and Form Games, Rising Star Games, Zoink, Coatsink, Jumpship czy Headup Games i one najpewniej zostaną objęte redukcjami. Na razie nie znamy szczegółów.
Firma tłumaczy zwolnienia tym, że w ostatnich latach mocno przeinwestowała w rozwój i dlatego konieczna jest redukcja operacji do bardziej realistycznego poziomu.
Unity
Masowe zwolnienia zapowiedziała również firma Unity, produkująca silnik o tej samej nazwie. Z pracą ma się pożegnać aż 1800 osób, co stanowi 25% załogi przedsiębiorstwa.
WarDucks
W styczniu zamknięto irlandzkie studio WarDucks i tym samym pracę straciło ok. 10 osób. Zespół specjalizował się w grach mobilnych, takich jak Sneaky Bears, RollerCoaster Legends czy My Smooshy Mushy.
Wimo Games
W styczniu zamknięto studio Wimo Games i tym samym z pracą pożegnało się 35 pracowników tej firmy. Zespół koncentrował się na grach VR, mając na koncie takie produkcje jak Battle Bows, Micro Machines: Mini Mayhem Challenge czy RPG Dice: Heroes of Whiteston.
Podsumowanie zwolnień w 2024 roku
Firma/Studio | Skala zwolnień |
31st Union | Mniej niż 10 pracowników. |
505 Games | Ok. 10 osób. |
91Act | Ok. 15 osób. |
Archiact | Ok. 20 osób. |
Artificer | 25 osób (połowa załogi), w planach jest zwolnienie dodatkowych 10-12 pracowników za kilka miesięcy. |
Babaroga Games | 4 osoby. |
Behaviour Interactive | 45 osób. |
Black Forest Games | Ok. 50 osób (50% załogi). |
Blackbird Interactive | Brak informacji. |
Build A Rocket Boy | Brak Informacji. |
Chief Rebel | Ok. 20 osób. |
Chimera Entertainment | Ok. 20 osób. |
CI Games | 10% załogi. |
Cloud Imperium Games | Brak informacji. |
Com2uS | 10-99 (dokładna liczba nieznana, firma mówi jedynie, że liczba zwolnionych będzie „dwucyfrowa”). |
Crop Circle | Brak informacji. |
Daybreak Games | Brak informacji. |
Deck Nine Games | 20% załogi. |
Deviation Games | Ok. 50 osób. Studio zostało zamknięte. |
Die Gut Fabrik | Ok. 10 osób (cała załoga, studio zostało zamknięte) |
Digital Bros Group | 124 osoby (ok. 28% załogi). |
Digital Extremes | Ok. 30 osób (cały dział zajmujący się wydawaniem gier innych deweloperów). |
Discord | Ok. 500 osób (35% załogi). |
Disruptive Games | Brak informacji. |
Double Loop Game | 4 osoby. |
Eggnut Games | 15 osób. Studio zakończyło działalność produkcyjną. |
Eidos Montreal | 97 osób. |
Electronic Arts | Ok. 670 osób. Zamknięto także studio Ridgeline Games. |
ESL Faceit Group | 250-300 osób (15% załogi). |
FrogSong Studios | Ok 25 osób. |
Frontier Developments | Brak informacji. |
Funselektor | 3 osoby. |
GameLoft | 38 w oddziale lwowskim plus nieznana liczba w kanadyjskim. |
GameScience | Cała załoga (dokładna liczba nie jest znana). Studio zostało zamknięte. |
Genvid Technologies | Brak informacji. |
Hidden Path Entertainment | 44 osoby (68% załogi). |
Keoken | Ok. 4 osoby (21% załogi). |
Little Red Dog Games | 26 pracowników. Studio zostało zamknięte. |
Lost Boys Interactive | 125 osób. |
Metaverse World | Ok. 70 osób. Studio zostało zamknięte. |
Microsoft (zwolnienia dotknęły działy Activision Blizzard, Zenimax i Xbox, jak również prawie cały dział esportu) | Ok. 1900 osób (8% pracowników działów zajmujących się grami). |
Netspeak | 25 osób. |
Nesting Games | 68 osób. |
Ntreev Soft | 70 osób. Studio zostało zamknięte. |
Nimble Giant Entertainment | 28 osób. |
One Player Mission | 15 osób. Studio zostało zamknięte. |
People Can Fly | Ponad 30 osób. |
Pixelberry Studios | 120 osób. |
PlayTika | Ok. 300-400 osób (10% załogi) |
Pole to Win | 45 osób. |
Popcore | Brak informacji. |
Radical Forge | 6 osób. |
Reikon Games | 60 osób (56% załogi). |
Riot Games | 520 osób (11% załogi). |
Rovio Montreal | 12 osób. |
Scopely | 15 osób. |
Sega of America | 61 osób (15% załogi). |
Something Wicked Games | Ok. 40 osób. |
Sony | 900 osób. Wśród zwolnionych są m.in. pracownicy studia Insomniac. |
Spearhead Games | 31 osób. |
Starward Industries | 15 osób (44% załogi). |
SuperMassive Games | 90 osób. |
Threaks | 25 osób. Studio zostało zamknięte. |
Threshold Games | 11 osób. Studio zostało zamknięte. |
Thunderful | Ok. 100 osób (20% załogi). |
Torus Games | Ok. 8 osób. |
Twitch | 170 osób (17% załogi). |
Unity | 1800 osób (25% załogi). |
Visual Concepts Austin | Brak informacji. |
WarDucks | Ok. 10 osób. Studio zostało zamknięte. |
Wildlife Studios | 133 osób (21% załogi). |
Wimo Games | 35 osób. Studio zostało zamknięte. |
ZA/UM | 24 osoby. |