Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 marca 2010, 09:05

autor: Piotr Doroń

Wysoki koszt produkcji God of War III i pierwsze oceny w zachodnich mediach

John Hight ze studia Sony Computer Entertainment Santa Monica ujawnił w wywiadzie udzielonym serwisowi GiantBomb całkowity koszt wyprodukowania God of War III. Deweloping gry, nad którą prace trwały blisko 2,5 roku, pochłonął 44 miliony dolarów.

John Hight ze studia Sony Computer Entertainment Santa Monica ujawnił w wywiadzie udzielonym serwisowi GiantBomb całkowity koszt wyprodukowania God of War III. Deweloping gry, nad którą prace trwały blisko 2,5 roku, pochłonął 44 miliony dolarów.

Wysoki koszt produkcji God of War III i pierwsze oceny w zachodnich mediach - ilustracja #1

Mimo tak olbrzymiej kwoty, trzecim przygodom Kratosa nie udało się wskoczyć do pierwszej dziesiątki najdroższych gier w historii. Do przeskoczenia ostatniej, wziętej pod uwagę pozycji – Killzone 2 autorstwa studia Guerilla Games – zabrakło GoWIII nieco ponad miliona dolarów.

W Sieci zaczęły się również pojawiać pierwsze recenzje God of War III. Wynika z nich jednoznacznie, że producentom ponownie udało się stworzyć dopracowane dzieło, które przypadnie do gustu wszystkim miłośnikom tego typu gier akcji. Aktualna średnia z większości wystawionych not kształtuje się na poziomie 94% (dane serwisu Metacritic.com).

Wysoki koszt produkcji God of War III i pierwsze oceny w zachodnich mediach - ilustracja #2

Dla porównania pierwsza odsłona historii wojownika Kratosa również uzyskiwała oceny na średnim poziomie 94%. Druga część spotkała się za to z nieco słabszym przyjęciem – 93%. Na końcu stawki plasuje się God of War: Chains of Olympus na przenośną konsolą PSP, będące prequelem w stosunku do „jedynki”. Produkcja opracowana przez studio Ready at Down otrzymywała noty oscylujące wokół 91%.

God of War III to bez wątpienia jedna z najistotniejszych produkcji mających trafić na PlayStation 3 w 2010 roku. Jej europejska premiera odbędzie się 17 marca (16 marca w Stanach Zjednoczonych). W tym samym dniu produkcja trafi również do rodzimych sklepów.

W naszym kraju dzieło studia Santa Monica będzie dostępne w pełnej polskiej wersji językowej, z możliwością wyboru oryginalnej, angielskiej ścieżki dźwiękowej z włączonymi polskimi napisami. W grze oprócz Bogusława Lindy, którego możecie posłuchać w tym miejscu, usłyszymy również Michała Żebrowskiego, który wcielił się w Herkulesa. Produkcja zadebiutuje u nas w kilku zróżnicowanych edycjach, których opis, wraz z cenami, znajdziecie w tym miejscu.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej