Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 października 2023, 14:20

Embracer nie przestaje zwalniać, twórcy Tomb Raidera kolejnymi ofiarami cięć

Fala zwolnień w szwedzkiej korporacji Embracer dotknęła również twórców serii Tomb Raider. W wyniku restrukturyzacji ze studiem Crystal Dynamics pożegnać się miało 10 pracowników.

Źródło fot. Crystal Dynamics/Embracer.
i

Zwolnienia w szwedzkim Embracer Group trwają w najlepsze. W wyniku restrukturyzacji przedsiębiorstwa z pracą pożegnali się kolejni pracownicy – tym razem ze studia Crystal Dynamics należącego do holdingu.

O redukcji etatów w zespole znanym z serii gier Tomb Raider dowiedzieliśmy się za pośrednictwem mediów społecznościowych i serwisu LinkedIn, w którym niedawno zwolnieni deweloperzy potwierdzili swoje rozstanie z firmą.

Były starszy menedżer marki w Crystal Dynamics, Nicholas Edwards, na wspomnianej witrynie internetowej zaznaczył, że zwolnienia objęły działy zarządzania projektami, Public Relations, edycji oraz grafiki 2D (via GameDeveloper).

Co ciekawe, oficjalny profil X firmy wspomina o zwolnieniu 10 pracowników, w tym tylko jednego zajmującego się sprawami informatycznymi (tzw. IT).

Warto zaznaczyć, że to kolejna informacja o cięciach etatów w studiach należących do grupy Embracer.

W ciągu ostatnich miesięcy decyzją szwedzkiego holdingu pracę straciło wielu twórców z Beamdog, Gearbox oraz Rainbow Studios. Jakby tego było mało, w ramach przebudowy strukturalnej korporacja zdecydowała się na całkowite zamknięcie ekipy Volition, stojącej za serią Saints Row.

Zmiany w polityce firmy Embracer – która do niedawna masowo nabywała twórców gier – spowodowane są najprawdopodobniej problemami w pozyskaniu strategicznego partnera. Przypomnę, że w maju tego roku Szwedzi – na ostatniej prostej – utracili umowę z innym dużym podmiotem, która opiewała na kwotę ok. dwóch miliardów dolarów.

Warto zaznaczyć, że w ostatnim czasie wiele dużych studiów działających w branży gier wideo pożegnało się z częścią pracowników. Cięcia dotknęły takich gigantów jak choćby CD Projekt czy Naughty Dog.

Marcin Przała

Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

więcej