4. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 4. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Total War: Rome Remastered
Strategiczne 29 kwietnia 2021
Remaster kultowego Rome: Total War z 2004 roku, usprawniający i uprzystępniający tytuł dla nowych odbiorców. Ponownie wcielamy się w lidera jednej z wielu dostępnych frakcji, próbując podbić Rzym i zostać Cesarzem.
The Settlers 7: Droga do Królestwa
Strategiczne 23 marca 2010
Siódma część jednej z najpopularniejszych strategii ekonomicznych, rozwijanych przez niemiecką firmę Blue Byte Software nieprzerwanie od 1993 roku. Nowa odsłona serii łączy sprawdzone mechanizmy rozgrywki z szeregiem całkiem nowych rozwiązań. Kampania fabularna oferuje stosunkowo dużą swobodę, pozwalając na wybór własnej drogi do sukcesu.
63 Days
Strategiczne 2024
Inspirowana serią Commandos taktyczna strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w trakcie powstania warszawskiego, stworzona przez polskie studio Destructive Creations. W 63 Days przejmujemy kontrolę nad grupą powstańców próbujących pokonać niemieckich okupantów.
Anno 1602: Tworzenie Nowego Świata
Strategiczne 26 listopada 1998
Odpływasz z zaludnionego kontynetntu aby odkryć nowe lądy i zostać pionierem kolonizacji. Zasiedlając archipelagi wysp musisz rozbudować kolonie i obronić się przed nowym zagrożeniem.
Warhammer 40,000: Dawn of War
Strategiczne 20 września 2004
Osadzona w świecie Warhammera 40,000 strategia czasu rzeczywistego, powstała we współpracy firmy THQ ze znanym z Homeworlda studiem Relic Entertainment. Fabuła Dawn of War skupia się na jednym z wielu konfliktów świata Warhammera, opisując losy niejakiego Gabriela Angelosa – dowódcy Kosmicznych Marines z zakonu Blood Ravens, który usiłuje zapobiec inwazji orków na jego planetę.
Warcraft III: Reign of Chaos
Strategiczne 3 lipca 2002
Warcraft III: Reign of Chaos to trzecia odsłona kultowej serii osadzonych w realiach fantasy RTS-ów, zapoczątkowanej w 1994 roku przez studio Blizzard. W krainie Azeroth siły ludzi, orków i nocnych elfów stawiają czoła inwazji nieumarłych, zwanych Plagą albo Nocnym Legionem. Mechanika rozgrywki czerpie z klasycznych rozwiązań cyklu, ale nie obyło się bez kilku nowości.
Total War Saga: Thrones of Britannia
Strategiczne 3 maja 2018
Spin-off cyklu Total War, w którym studio Creative Assembly zabiera graczy na Wyspy Brytyjskie z IX wieku naszej ery. Naszym zadaniem jest opowiedzenie się po jednej ze stron w walce o dominację nad Wyspami i poprowadzenie jej do zwycięstwa. Produkcja czerpie garściami z dorobku dotychczasowych części serii, więc podobnie jak one stanowi połączenie strategii turowej i klasycznego RTS-a.
Realpolitiks
Strategiczne 16 lutego 2017
Rozgrywana w czasie rzeczywistym gra strategiczna autorstwa rodzimego studia Jujubee, w której stając na czele jednej z nacji XXI wieku, staramy się zapewnić dobrobyt naszym obywatelom. Pod względem mechaniki, Realpolitiks może budzić skojarzenia z popularną serią Europa Universalis, jednak gra osadzona została w czasach współczesnych i uwzględnia specyfikę polityczną oraz realia naszego stulecia.
The Settlers: Narodziny Imperium
Strategiczne 25 września 2007
Szósta pełnoprawna odsłona popularnej serii strategii ekonomicznych, zapoczątkowanej przez firmę Blue Byte w 1993 roku. Po mocno innowacyjnej części piątej, twórcy cyklu postanowili powrócić do dawnej, sprawdzonej konwencji, wzbogacając ją garścią nowych rozwiązań. Ogólna koncepcja gry nie zmieniła się, a naszym celem jest przejęcie kontroli nad niewielką wioską i rozwinięcie jej do rangi nowoczesnej, dobrze ufortyfikowanej metropolii.
Homeworld Remastered Collection
Strategiczne 25 lutego 2015
Zremasterowana edycja innowacyjnej kosmicznej strategii czasu rzeczywistego, opracowanej w 1999 roku przez studio Relic Entertainment. Trudu odświeżenia kultowego tytułu podjęła się ekipa Gearbox Software, znana głównie za sprawą serii Brothers in Arms i Borderlands. W grze śledzimy losy zapomnianej rasy Kushan, która dawno temu padła ofiarą obcej cywilizacji i została niemal całkowicie wyniszczona przez wroga.
Command & Conquer: Red Alert 2
Strategiczne 24 października 2000
Pełnoprawna kontynuacja gry Command & Conquer: Red Alert, która ukazała się na komputerach PC jesienią 1996 roku. Fabuła gry kontynuuje wydarzenia zapoczątkowane w pierwowzorze, jednak tym razem na skutek tajnych rosyjskich eksperymentów dochodzi do wydzielenia się alternatywnych rzeczywistości. Gracze mogą ponownie opowiedzieć się po stronie aliantów lub zalewającej świat „czerwonej zarazy” i spróbować wpłynąć na losy świata, korzystając z szeregu zupełnie nowych możliwości.
Anno 2070
Strategiczne 17 listopada 2011
Kolejna odsłona popularnego cyklu gier ekonomicznych, opracowana we współpracy dotychczasowych twórców serii, Related Designs, z legendarnym studiem Blue Byte, a wszystko to pod czujnym okiem firmy Ubisoft. Piąta część serii po raz pierwszy w historii przenosi graczy w przyszłość, do tytułowego roku 2070, kiedy to zmiany klimatyczne na Ziemi spowodowały drastyczne podniesienie się poziomu wód, zmuszając ludzi do poszukiwania nowych, wyżej położonych terenów.
Desperados III
Strategiczne 16 czerwca 2020
Desperados III to strategia taktyczna wchodząca w skład popularnego cyklu wzorowanego na serii Commandos. Gracz dowodzi pięcioosobowym gangiem wykonującym zadania na Dzikim Zachodzie. W misjach wrogowie najczęściej górują nad nami liczebnością, więc gracz musi wykazywać się sprytem, tworząc skomplikowane plany, wykorzystując podejście skradankowe czy zastawiając pułapki.
Age of Empires
Strategiczne 30 czerwca 1997
Gra strategiczna czasu rzeczywistego opracowana przez zespół Ensemble Studios. Gracze przejmują kontrolę nad jedną z dwunastu cywilizacji, wśród których pojawia się Babilonia, Egipt, Grecja, czy choćby Korea, a ich głównym zadaniem jest przeprowadzenie jej przez cztery etapy rozwoju, rozciągające się na przestrzeni ponad 10 tysięcy lat.
Warcraft III: The Frozen Throne
Strategiczne 1 lipca 2003
Oficjalny dodatek do trzeciej części kultowej serii RTS w klimatach fantasy, rozwijanej od 1994 roku przez firmę Blizzard Entertainment. Akcja gry Warcraft III: The Frozen Throne osadzona została ponownie w krainie Azeroth, kilka miesięcy po bitwie na górze Hyjal. Oś fabularną rozszerzenia stanowią próby odnalezienia władcy Nieumarłych, Ner’zhula, spoczywającego w lodowym grobowcu na kontynencie Northrend.
Men of War
Strategiczne 7 grudnia 2007
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez ukraiński zespół Best Way i niemieckie studio Digitalmindsoft. Akcja tej produkcji została osadzona w czasach II wojny światowej, a jej filar stanowią trzy fabularne kampanie, podczas których możemy walczyć zarówno po stronie Niemców, jak i sił alianckich oraz Sowietów. Opowiedziana w grze historia koncentruje się natomiast na dwóch radzieckich studentach, którzy dołączają do armii i stają się dla siebie towarzyszami broni.
Age of Empires III: Definitive Edition
Strategiczne 15 października 2020
Odświeżona i poprawiona wersja Age of Empires III. Age of Empires III: Definitive Edition jest dziełem studia Forgotten Empires, odpowiedzialnego za remastery pierwszej i drugiej części serii. Zmiany objęły przede wszystkim oprawę graficzną i interfejs.
Frozenheim
Strategiczne 16 czerwca 2022
RTS wzbogacony o wyraźnie zarysowane elementy city buildera, w którym przejmujemy kontrolę nad osadą wikingów. W Frozenheim zdobywamy surowce i pożywienie oraz wznosimy nowe budynki i ulepszamy już posiadane, a także prowadzimy działania wojenne. Tytuł pozwala na zabawę w pojedynkę lub w trybie multiplayer.
SpellForce 2: Czas Mrocznych Wojen
Strategiczne 7 kwietnia 2006
Druga odsłona popularnego cyklu, łączącego elementy strategii czasu rzeczywistego z cechami charakterystycznymi dla gatunku cRPG. Fabuła Spellforce 2: Czas Mrocznych Wojen koncentruje się na nowym zagrożeniu, jakie stanowią tytułowe Cienie. Zadaniem gracza jest poprowadzenie do boju jednej z trzech frakcji, które wypowiedziały wojnę siłom zła. Podobnie jak miało to miejsce w pierwszej części serii, rozgrywka opiera się na dwóch filarach.
Northgard
Strategiczne 7 marca 2018
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w fantastycznym świecie wikingów oraz mitologii skandynawskiej. W Northgard dowodzimy grupą nordyckich wojowników, którzy po wielu latach żmudnej eksploracji natrafili na owiany tajemnicą, bogaty ląd. Aby okryć się sławą, będą oni musieli stawić czoła niebezpieczeństwom czyhającym na nich w nowym świecie. Mechanika rozgrywki w Northgard wzorowana jest na klasycznych RTS-ach, pokroju Age of Empires, Age of Mythology czy The Settlers.
Gray Zone
Strategiczne 16 grudnia 2022
Kładący silny nacisk na fabułę taktyczny RTS z elementami RPG, którego akcja została osadzona w odległej galaktyce. Gray Zone jest debiutancką grą słowackiego studia Eastworks i oferuje rozbudowaną kampanię pełną pobocznych zadań.
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II – Król Nazguli
Strategiczne 28 listopada 2006
Oficjalny dodatek do drugiej odsłony cyklu The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth, wymagający do działania podstawowej wersji gry. Akcja rozszerzenia pt. Król Nazguli przenosi graczy do okresu pomiędzy Bitwą Ostatniego Przymierza Ludzi i Elfów, a wyprawą Drużyny Pierścienia. Deweloperzy postawili tym razem na własną inwencję twórczą, gdyż gra opowiada o wydarzeniach opisanych przez J.R.R. Tolkiena jedynie pobieżnie.
Company of Heroes: Kompania braci
Strategiczne 11 września 2006
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach II wojny światowej. Tytuł został opracowany przez kanadyjskie studio Relic Entertainment - znane m.in. z serii Homeworld i Warhammer 40,000: Dawn of War. Edycja mobilna została przygotowana przez studio Feral Interactive. Akcja gry koncentruje się na działaniach armii amerykańskiej w zachodniej części Europy i rozpoczyna od legendarnego desantu powietrzno-morskiego w Normandii.
Going Medieval
Strategiczne sierpień 2024 (wczesny dostęp od 1 czerwca 2021)
Going Medieval to gra strategiczna, w której staramy się zbudować i nadzorować średniowieczną wioskę, powstałą na terenach, na których cywilizacja przestała istnieć w wyniku epidemii czarnej śmierci. Produkcja została opracowana przez studio Foxy Voxel.