2. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 2. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Kaiserpunk
Strategiczne 2024
Hybryda city buildera w stylu serii Anno oraz produkcji typu grand strategy, przywodzącej na myśl cykl Europa Universalis. W Kaiserpunk przejmujemy kontrolę nad XX-wiecznym miastem-państwem i rozwijamy je, a także podbijamy kolejne regiony, w ten sposób tworząc własne imperium.
Frostpunk 2
Strategiczne 25 lipca 2024 (wczesny dostęp od lipiec 2024)
Kontynuacja ciepło przyjętej gry strategiczno-ekonomicznej autorstwa polskiego 11 bit studios. Akcja Frostpunk 2 rozgrywa się trzydzieści lat po wydarzeniach z pierwowzoru. Ponownie wcielamy się w zarządcę miasta próbującego przeżyć w świecie skutym lodem.
Crusader Kings III
Strategiczne 1 września 2020
Trzecia część serii gier strategicznych rozwijanej przez firmę Paradox Interactive. W Crusader Kings 3 stajemy na czele średniowiecznej dynastii, którą kontrolujemy na przestrzeni kolejnych pokoleń, stopniowo zwiększając jej wpływy. Tytuł pozwala zarówno na zabawę w pojedynkę, jak i na multiplayerową rozgrywkę.
Age of Empires II: Definitive Edition
Strategiczne 14 listopada 2019
Odświeżona i poprawiona wersja Age of Empires II – drugiej odsłony bestsellerowego cyklu gier strategicznych czasu rzeczywistego. Za jej opracowanie odpowiada zespół Forgotten Empires. Wprowadzone zmiany obejmują przede wszystkim oprawę graficzną i interfejs – sfera wizualna została gruntownie ulepszona, a sama gra może działać nawet w rozdzielczości 4K; zaimplementowano również symfoniczną ścieżkę dźwiękową.
Banished
Strategiczne 18 lutego 2014
Banished to strategia ekonomiczna z elementami RTS. Gra jest debiutanckim dziełem Luke'a Hodorowicza, założyciela niezależnego studia Shining Rock Software LLC. Gracze mają okazję stanąć na czele niewielkiej grupy ludzi, którzy wypędzeni ze swojego kraju próbują osiedlić się w nowym miejscu i zbudować podwaliny potężnego królestwa. Zadanie to wymaga w pierwszej kolejności zapewnienia warunków niezbędnych do przetrwania małej społeczności, a następnie systematycznego kierowania jej rozwojem.
Empire: Total War
Strategiczne 3 marca 2009
Piąta część popularnej serii strategicznej, zapoczątkowanej przez firmę Creative Assembly w 2000 roku. Akcja kolejnej odsłony toczy się w XVIII wieku i koncentruje na najważniejszych wydarzeniach tego okresu, jak wojna secesyjna, rewolucja przemysłowa czy rywalizacja o wschodnie szlaki handlowe. Mimo, iż ogólne założenia rozgrywki pozostały niezmienione, mechanika zabawy uległa sporym przeobrażeniom, głównie za sprawą wprowadzenia potyczek na pełnym morzu.
Europa Universalis IV: Winds of Change
Strategiczne 8 maja 2024
Szesnaste rozszerzenie do gry typu grand strategy z 2013 roku. Europa Universalis IV: Winds of Change wprowadza istotne zmiany w trzech częściach świata – Europie, Azji Środkowej i Amerykach. Przynosi nowe mechaniki, jednostki, wydarzenia i zawartość tematyczną.
Total War: Warhammer
Strategiczne 24 maja 2016
Kolejna odsłona cyklu epickich gier strategicznych, zapoczątkowanego przez studio Creative Assembly w 2000 roku. Po serii tytułów osadzonych w różnych okresach historycznych, twórcy zabierają nas do jednego z najpopularniejszych światów fantasy, wykreowanego przez firmę Games Workshop. W znanym uniwersum Warhammera różne rasy toczą ze sobą ustawiczną walkę o władzę i panowanie nad światem, jednocześnie są one nieświadome faktu, że prawdziwe zagrożenie stanowi nadciągająca z północy potężna siła.
Total War: Attila
Strategiczne 17 lutego 2015
Kolejny rozdział epickiej serii strategicznej Total War, zapoczątkowanej i rozwijanej przez studio Creative Assembly. Po kilku sequelach (jak Medieval, Shogun czy Rome) autorzy postanowili skupić się na zupełnie nowym bohaterze oraz właściwym mu okresie historycznym. Akcja gry toczy się na przełomie IV i V wieku n.e., a my śledzimy losy chylącego się ku upadkowi Cesarstwa Rzymskiego, pochłoniętego walką z barbarzyńskimi plemionami Hunów i Wizygotów.
Twierdza
Strategiczne 18 października 2001
Osadzona w realiach średniowiecznej Europy strategia stanowiąca oryginalne połączenie symulatora rozbudowy zamku z grą ekonomiczną, polegającą na zarządzaniu osadą. Gracz wciela się w jednego ze średniowiecznych możnowładców, którego zadaniem jest przekształcenie niewielkiej osady w potężną i dobrze ufortyfikowaną twierdzę, a następnie obrona jej przed atakami najeźdźców.
They Are Billions
Strategiczne 18 czerwca 2019
Steampunkowa strategia czasu rzeczywistego, w której musimy bronić kolonię ludzką przed gigantycznymi hordami zombie. They Are Billions powstało za sprawą twórców Lords of Xulima: A Story of Gods and Humans. Podstawowym zadaniem gracza jest nadzorowanie i rozwój bazy. Wymaga to gromadzenia surowców, stawiania i ulepszania budynków, tworzenia sieci energetycznej itp. Stałym zagrożeniem są gigantyczne armie zombie – silnik gry jest w stanie wygenerować nawet 20 tysięcy żywych trupów.
Robin Hood: Legenda Sherwood
Strategiczne 12 listopada 2002
Kolejna taktyczna strategia twórców Desperados, studia Spellbound Interactive. Fabuła gry Robin Hood: Legenda Sherwood przenosi nas w realia średniowiecznej Anglii i koncentruje się na losach najsłynniejszego rozbójnika wszech czasów oraz jego walce, toczonej w imię honoru i sprawiedliwości z lokalnymi władzami.
Total War: Medieval II
Strategiczne 10 listopada 2006
Kolejna odsłona cyklu strategii studia Creative Assembly, nawiązująca do drugiej części serii i przenosząca graczy ponownie w realia mrocznego średniowiecza. Akcja gry toczy się w latach 1080-1503, a twórcy skupili się na możliwie wiernym odtworzeniu realiów tego okresu, wliczając w to ekonomię, gospodarkę, handel i stosunki polityczne. Do dyspozycji graczy oddano aż 21 grywalnych nacji (m.in. Polskę) różniących się od siebie nie tylko wyglądem, ale i stosowaną taktyką bojową.
The Settlers: New Allies
Strategiczne 17 lutego 2023
Ósma część serii ekonomicznych gier strategicznych, w których przejmujemy kontrolę nad tytułowymi osadnikami. The Settlers łączy rozwiązania znane z poprzednich odsłon cyklu z zupełnie nowymi elementami rozgrywki.
Age of Empires III
Strategiczne 18 października 2005
Trzecia pełnoprawna odsłona legendarnego cyklu strategii RTS, opracowanych i rozwijanych pod czujnym okiem firmy Microsoft. W przeciwieństwie do poprzednich części cyklu, których akcja osadzona była w starożytności i średniowieczu, tym razem prześledzimy czasy kilkusetletniego podboju Ameryki, zamykające się w przedziale od XVI do XIX wieku.
Faraon
Strategiczne 30 października 1999
Kultowa strategia ekonomiczna stworzona przez studio Impressions Games i wydana przez firmę Sierra Entertainment. Faraon rozgrywa się w dolinie Nilu na przestrzeni kilkunastu stuleci p.n.e. – od epoki wielkich piramid, po czasy Nowego Państwa. Jako faraon, władca Egiptu, gracz musi przekształcić lokalne wioski w potężne metropolie oraz zaspokajać potrzeby swoich poddanych, a także wynieść swój naród ponad inne.
Anno: Create a New World
Strategiczne 20 maja 2009
Czwarta pełnoprawna odsłona popularnego cyklu strategii ekonomicznych, zapoczątkowanych w 1998 roku. Za jej powstanie odpowiada już po raz drugi ekipa Related Designs, będąca częścią koncernu Ubisoft. Zgodnie z tytułem gry, akcja przenosi nas ponownie w czasy średniowiecza i wielkich odkryć geograficznych, a gracze wcielają się w role kolonistów, którym udało się dotrzeć do wschodnich wybrzeży Azji. Mechanika zabawy nie odbiega od standardów znanych miłośnikom serii.
Dune: Spice Wars
Strategiczne 14 września 2023
Dune: Spice Wars to RTS z elementami 4X, osadzony w uniwersum wykreowanym przez Franka Herberta. Tytuł został opracowany przez studio Shiro Games, czyli twórców m.in. ciepło przyjętego Northgard.
Total War: Three Kingdoms
Strategiczne 23 maja 2019
Dwunasta główna odsłona strategicznego cyklu Total War, która zabiera graczy do starożytnych Chin - w czasy, gdy Państwo Środka było podzielone na trzy rywalizujące ze sobą królestwa. Gra łączy w sobie cechy RTS-a oraz strategii turowej na dużą skalę (ang. grand strategy game).
SpellForce: Zakon Świtu
Strategiczne 28 listopada 2003
Połączenie strategii czasu rzeczywistego z gatunkiem cRPG, stworzone przez studio Phenomic. W SpellForce: Zakon Świtu gracze trafiają do uniwersum fantasy, które zostało niemal całkowicie spustoszone przez trzynastu magów, powodowanych chęcią zdobycia nieograniczonej władzy. Ci, którym udało się przetrwać sprowadzony przez nich kataklizm, schronili się na porozrzucanych po świecie wyspach, na które można się dostać jedynie poprzez magiczne portale.
Kozacy 3
Strategiczne 20 września 2016
Trzecia odsłona cyklu strategii czasu rzeczywistego, osadzonych w historycznych realiach XVII i XVIII wieku. Tytuł został stworzony przez reaktywowane ukraińskie studio GSC Game World, znane m.in. z takich gier jak S.T.A.L.K.E.R. czy American Conquest. Pod względem fabuły tytuł stanowi w znacznej mierze remake pierwszej części serii, wydanej pierwotnie w 2000 roku.
Twierdza: Krzyżowiec II
Strategiczne 23 września 2014
Osadzona w realiach średniowiecza strategia czasu rzeczywistego (RTS) stanowiąca kontynuację hitu z 2002 roku. W Stronghold: Crusader II gracze ponownie mają okazję wcielić się w role dowódców wojsk walczących na Bliskim Wschodzie w okresie krucjat krzyżowych.
RimWorld
Strategiczne 17 października 2018
Osadzona w realiach science-fiction gra strategiczna, w której zajmujemy się zarządzaniem pozaziemską kolonią. Za jej powstanie odpowiada debiutujące niezależne studio Ludeon, założone przez byłego członka Irrational Games, pracującego m.in. przy serii BioShock. Akcja gry toczy się w przyszłości, w której ludzkość skolonizowała szereg obcych systemów, lecz oddalone od siebie kolonie są z reguły zdane wyłącznie na własne siły.
Twierdza: Krzyżowiec
Strategiczne 24 września 2002
Kontynuacja utrzymanej w średniowiecznych realiach strategii ekonomicznej Stronghold, opracowanej przez studio FireFly w 2001 roku. Tym razem akcja przenosi nas na Bliski Wschód, w czasy wypraw krzyżowych organizowanych na przełomie XI i XII wieku. Mechanika zabawy nie zmieniła się w znaczący sposób, zaś główną nowość stanowią zupełnie nowe, wschodnie tereny oraz kilka drobnych zmian w mechanice rozgrywki m.in. konieczność dbania o mocno ograniczone zapasy wody.