30. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 30. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Stormrise
Strategiczne 24 marca 2009
Stormrise to niekonwencjonalna strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez twórców słynnej serii Total War. Gracz trafia na futurystyczne pole walki i dowodzi bezpośrednio z jego poziomu jedną z dwóch frakcji.
Supreme Ruler: The Great War
Strategiczne 1 sierpnia 2017
Kolejna pełnoprawna odsłona cyklu strategii RTS kanadyjskiego studia BattleGoat, w którym zadaniem graczy jest zarządzanie całym państwem. Akcja Supreme Ruler: The Great War osadzona została w okresie I wojny światowej – zabawę rozpoczynamy więc w roku 1914, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby pokierować swym krajem przez kolejne sto lat. Mechanizmy rozgrywki zbudowane zostały na fundamentach poprzednich odsłon serii.
Syrian Warfare
Strategiczne 21 lutego 2017
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego, osadzona w realiach wojny domowej we współczesnej Syrii. W grze nie znajdziemy rozwiązań typowych dla gatunku RTS, takich jak pozyskiwanie surowców i rozbudowa bazy. Zamiast tego skupiono się na taktycznych manewrach sił lądowych oraz powietrznych – znalazły się tu szturmy na budynki, użycie granatów dymnych, desanty z powietrza, naloty itp.
Stellaris: Synthetic Dawn
Strategiczne 21 września 2017
Stellaris: Synthetic Dawn to opracowany przez studio Paradox Devevelopment dodatek do kosmicznej strategii 4X Stellaris, który koncentruje się na rozbudowaniu zawartości zamiast na wprowadzaniu rewolucyjnych zmian w rozgrywce. DLC wymaga posiadania podstawowej wersji gry i wzbogaca ją o możliwość pokierowania imperium maszyn, czyli cywilizacją, w skład której wchodzą wyłącznie roboty.
Clash of Clans
Strategiczne 2 sierpnia 2012
Społecznościowa gra strategiczna w realiach fantasy. Zabawa sprowadza się do rozwijania własnej osady i wykreowania silnej armii, która pozwoli nam zdobywać wioski przeciwnika i odpierać ataki wrogów. Niezbędna będzie także rozbudowa struktur obronnych, które zapewnią naszym włościom bezpieczeństwo po wylogowaniu się z gry. Spory nacisk położony został na możliwość zakładania tytułowych klanów, dzięki którym możemy liczyć na wsparcie sojuszników.
Supreme Ruler Ultimate
Strategiczne 17 października 2014
Specjalna, przekrojowa edycja popularnej serii strategicznej, wykreowanej przez studio Battlegoat na podstawie ich własnej produkcji z 1982 roku. Gra łączy w sobie cztery dotychczas wydane odsłony cyklu, których akcja rozciąga się od końca lat 30-tych XX wieku aż do niedalekiej przyszłości.
XO
Strategiczne październik 2024 (wczesny dostęp od 2 grudnia 2019)
Kosmiczna strategia inspirowana m.in. serialem telewizyjnym Battlestar Galactica i grą FTL: Faster Than Light. Gracz wciela się w kapitana ostatniego statku ze zniszczonej armady wojennej, ściganego przez tajemniczego wroga. Rozgrywka w XO toczy się w czasie rzeczywistym, ale oferuje opcję aktywnej pauzy. W trakcie bitew statki poruszają się jedynie w dwóch wymiarach, ale za to ich zachowaniem rządzi realistyczny silnik fizyczny.
Company of Heroes 2: The British Forces
Strategiczne 3 września 2015
Trzeci samodzielny dodatek do gry Company of Heroes 2, przygotowany jak dwa poprzednie przez autorów „podstawki” – studio Relic Entertainment. Podobnie jak w przypadku rozszerzenia Western Front Armies, twórcy skoncentrowali się ponownie głównie na trybie wieloosobowym, tym razem dodając do rozgrywki sieciowej armię Wielkiej Brytanii.
Age of Mythology: The Titans
Strategiczne 30 września 2003
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego „Age of Mythology”. Rzeczony dodatek wzbogaca oryginalną grę o nową kampanię przeznaczoną dla pojedynczego gracza oraz nowe jednostki, nowe boskie moce, itd.
Dark Reign: The Future of War
Strategiczne 31 lipca 1997
Dark Reign: The Future of War to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), która w 1997 roku wyróżniała się w pełni trójwymiarowym silnikiem graficznym.
Tropico: Rajska Wyspa
Strategiczne 9 stycznia 2002
Oficjalny dodatek do wydanej wiosną 2001 roku strategii ekonomicznej Tropico studia PopTop Software. Podczas zabawy mamy ponownie okazję wcielić się w rolę dyktatora małej, karaibskiej wysepki i stosując różne strategie działania doprowadzić do jej rozkwitu. Rozszerzenie zatytułowane Rajska Wyspa (ang. Paradise Island) wprowadza do gry ponad 20 zupełnie nowych scenariuszy, szereg niedostępnych wcześniej budynków, nowe atrakcje dla odwiedzających, a także niespotykane dotąd typy turystów.
War Commander
Strategiczne 16 kwietnia 2002
Strategia czasu rzeczywistego w której przenosimy się na pola europejskich bitew czasów II Wojny Światowej. Stajemy się dowódcą oddziału, który poprowadzi swoich podwładnych do wykonania wielu różnorodnych i niebezpiecznych zadań.
Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm
Strategiczne 7 marca 2000
Rozszerzenie do gry Command & Conquer: Tiberian Sun, za którego opracowaniem stoi zespół Westwood Studios. Akcja add-onu toczy się po wydarzeniach opowiedzianych w podstawowej wersji produkcji – Bractwo Nod stara się odzyskać dawną siłę, wskrzeszając CABAL, czyli niezwykle zaawansowaną sztuczną inteligencję. Ta jednak sprzymierza się z siłami GDI, a po rozbudowie potężnej armii cyborgów niespodziewanie wypowiada wojnę obu frakcjom.
Tridonis
Strategiczne 20 listopada 1998
Tridonis to strategia czasu rzeczywistego (RTS), stworzona przez polskie studio deweloperskie Alien System. Tłem fabularnym dla gry jest inwazja obcych na Ziemię, dokonana w 2001 roku. Gracz może wybrać stronę konfliktu, której poczynaniami będzie kierował. Twórcy przygotowali 24 scenariusze do rozgrywki jednoosobowej oraz tryb multiplayer, w którym uczestniczyć mogą maksymalnie 4 osoby.
Shogun: Total War - The Mongol Invasion
Strategiczne 18 sierpnia 2001
Oficjalny dodatek do wydanej w połowie 2000 roku gry strategicznej Shogun: Total War studia Creative Assembly. Rozszerzenie zatytułowane The Mongol Invasion przenosi akcję gry ok. 300 lat wstecz w stosunku do "podstawki", czyli do wieku XIII, w którym to Kraj Kwitnącej Wiśni staje w obliczu inwazji hord mongolsko-koreańskich pod wodzą legendarnego Kubilaj Chana.
Conquest: Wojny Pogranicza
Strategiczne 16 sierpnia 2001
Gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, której akcja osadzona została w przestrzeni kosmicznej. Trzy wielkie, obce nacje toczą zacięte boje z udziałem wielu różnorodnych jednostek.
Myth II: Zielone Berety
Strategiczne 30 lipca 2001
Dodatek do taktycznej gry strategicznej Myth II, który przenosi nas w krwawe realia wojny amerykańsko wietnamskiej gdzie czekają nas ciężkie walki w azjatyckiej dżungli i zaskakujące ataki wroga.
World War III: Black Gold
Strategiczne 30 października 2001
World War III: Black Gold to wyprodukowana przez polskie studio deweloperskie Reality Pump strategia czasu rzeczywistego (RTS), ukazująca fikcyjny konflikt zbrojny pomiędzy Stanami Zjednoczonymi, Rosją i Irakiem. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron rywalizujących o tytułowe "czarne złoto", czyli ropę naftową.
Pacific Storm
Strategiczne 17 listopada 2005
Pacific Storm to gra strategiczna czasu rzeczywistego, wykorzystująca motyw pamiętnej amerykańsko-japońskiej bitwy w rejonie Pearl Harbor z 7 grudnia 1941 roku. Oczywiście starcie w okolicach rzeczonego hawajskiego portu stanowi tylko jeden spośród mnóstwa zaimplementowanych scenariuszy, osadzonych w ramach Oceanu Spokojnego i zgodnych z realiami historycznymi II Wojny Światowej.
Warfare
Strategiczne 19 września 2008
Warfare to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), której fabuła osadzona jest w realiach ciągłych walk na Bliskim Wschodzie. Za przygotowanie gry odpowiada studio developerskie Mist Land.
Kryzys Kubański: Lodowa Krucjata
Strategiczne 29 lipca 2005
Ice Crusade bezpośrednio nawiązuje do wydarzeń, których byliśmy świadkami w grze Cuban Missile Crisis (znanej również pod nazwą The Day After). Akcja programu przenosi nas w tereny przygraniczne Stanów Zjednoczonych i Meksyku, gdzie dochodzi do starcia sił sowieckich oraz amerykańskich.
Sword of the Stars
Strategiczne 22 sierpnia 2006
Kosmiczna gra strategiczna zrealizowana w konwencji 4X. Znajdziemy w niej zarówno rozległą, trójwymiarową mapę przestrzeni kosmicznej, stanowiącą centrum naszych poczynań, turowy system budowy imperium, możliwość eksploracji planet, a także specjalny tryb walki gwiezdnej przywodzący na myśl takie gry jak Homeworld.
I Wojna Światowa
Strategiczne 17 czerwca 2005
World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.
World in Conflict: Soviet Assault
Strategiczne 10 marca 2009
World in Conflict: Soviet Assault jest dodatkiem do wydanej w 2007 roku strategii czasu rzeczywistego World in Conflict. Rozszerzenie pozwala spojrzeć na fikcyjne wydarzenia z okresu Zimnej Wojny z perspektywy drugiej strony. Deweloperzy ze studia Massive Entertainment przygotowali bowiem kampanię, w której gracz wciela się w radzieckiego żołnierza. Dodatek wprowadza również kilka nowych jednostek i map do rozgrywki multiplayer.