9. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 9. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Dungeon Keeper (1997)
Strategiczne 26 czerwca 1997
Innowacyjna strategia czasu rzeczywistego osadzona w klimatach fantasy, przygotowana przez Petera Molyneux i jego studio Bullfrog Productions (znane m.in. z serii Populous i Syndicate). W odróżnieniu od popularnych w latach 90. dungeon crawlerów, w Dungeon Keeper gracz nie wciela się rządnego przygód herosa, lecz w demonicznego władcę podziemi. Głównym zadaniem jest tu budowa rozległej sieci lochów oraz obrona ich przed zakusami bohaterów.
Age of Empires: Definitive Edition
Strategiczne 20 lutego 2018
Odświeżona wersja gry Age of Empires, czyli strategii czasu rzeczywistego z 1997 roku. Odpowiedzialna za remake firma Microsoft zatroszczyła się nie tylko o znacznie poprawioną oprawę graficzną, którą wzbogacono o wsparcie dla rozdzielczości 4K, lecz także o nagraną od podstaw, symfoniczną ścieżkę dźwiękową.
Supreme Commander
Strategiczne 16 lutego 2007
Supreme Commander to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, przygotowana przez studio Gas Powered Games. Z punktu widzenia fana gatunku istotniejsza okazuje się jednak informacja, że za produkcją gry stoi Chris Taylor – człowiek, który niegdyś zdobył olbrzymią popularność programem o nazwie Total Annihilation.
Earth 2160
Strategiczne 3 czerwca 2005
Kolejna część słynnej strategii w realiach sci-fi ze znanej serii Earth, autorstwa studia Reality Pump. Akcja rozgrywa się zaraz po ostatniej części, w której doszło do zniszczenia Ziemi. Do trzech wcześniej dostępnych nacji dołączają Obcy, którzy również pragną zapanować nad Układem Słonecznym. Świetna muzyka, widowiskowe efekty, poprawiony interfejs, szczegółowe misje, a także rozbudowany tryb dla wielu graczy pozwolą na wielogodzinną zabawę.
Age of Mythology: Retold
Strategiczne 2024
Age of Mythology: Retold to remake klasycznej strategii czasu rzeczywistego osadzonej w czasach antycznych. Produkcja pozwala nam pokierować jedną z czterech cywilizacji. Za opracowanie tytułu odpowiada World's Edge znane m.in. z Age of Empires II: Definitive Edition.
Command & Conquer: Tiberian Sun
Strategiczne 24 sierpnia 1999
Trzecia odsłona przełomowej serii strategii czasu rzeczywistego, nawiązująca tym razem do pierwszej części cyklu z roku 1995. Akcja gry przenosi nas jednak już do wieku XXI, gdzie ponownie stajemy po stronie osłabionego porażką Bractwa Nod lub kontrolującego pokój na świecie sojuszu GDI pod dowództwem generała Salomona. Okazuje się bowiem, że charyzmatyczny przywódca Nod wcale nie zginął w ruinach swojej świątyni i wkrótce rozpęta kolejny konflikt, który na zawsze może zmienić oblicze świata.
Star Wars: Empire at War - Forces of Corruption
Strategiczne 24 października 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do gry Star Wars: Empire at War, opracowane przez studio Petroglyph. Akcja opisywanego dodatku toczy się tuż po wydarzeniach opowiedzianych w pierwowzorze – zamieszanie powstałe w wyniku zniszczenia pierwszej Gwiazdy Śmierci wykorzystuje niejaki Tyber Zann, który zamierza zostać największym przestępcą w galaktyce od czasów Jabby Hutta.
Crusader Kings III: Roads to Power
Strategiczne wrzesień 2024
Trzecie duże rozszerzenie do bestsellerowej strategii od Paradox Interactive. Crusader Kings III: Roads to Power skupia się na Bizancjum i wprowadza nowe systemy sprawowania rządów, niedostępne wcześniej sposoby na awans społeczny czy styl życia awanturnika pozbawionego majątku.
Reus 2
Strategiczne 28 maja 2024
Gra strategiczna z podgatunku god game, w której jako potężni giganci kształtujemy rozwój cywilizacji. Reus 2 stanowi rozszerzenie formuły znanej z pierwszej odsłony, wydanej w 2013 roku.
Age of Empires II: The Age of Kings
Strategiczne 28 września 1999
Druga odsłona niezwykle popularnego cyklu gier strategicznych czasu rzeczywistego, opracowana przez zespół Ensemble Studios. Gracz staje na czele jednej z trzynastu cywilizacji, które prowadzi przez kolejne etapy rozwoju. Do jego dyspozycji oddano między innymi Franków, Wikingów, Mongołów, czy choćby Celtów.
Europa Universalis II
Strategiczne 20 listopada 2001
Kontynuacja strategicznej gry firmy Paradox, pozwalającej na kierowanie rozwojem największych europejskich potęg. Europa Universalis II to gra o wiele bardziej rozbudowana, obejmująca czterysta lat historii (1419-1820) nie tylko Europy, ale całego świata.
Armie Exigo
Strategiczne 30 listopada 2004
Strategia czasu rzeczywistego zrealizowana przez zespół developerski Black Hole Games, w którego skład wchodzą wielcy miłośnicy idei RTS-ów, w tym i kilku najlepszych graczy Starcrafta na świecie. Zgodnie z obecnymi trendami, AoE rozszerza standardowy schemat RTSa o elementy typowe dla gatunku cRPG, a ponadto obniża znaczenie i wpływ na walkę pojedynczej jednostki na rzecz ogromnych mas ścierających się wojsk.
Tropico 4
Strategiczne 23 sierpnia 2011
Czwarta część zapoczątkowanej w 2001 roku serii humorystycznych strategii ekonomicznych, w których wcielamy się w bezwzględnego dyktatora niewielkiej bananowej republiki. Za jej powstanie odpowiada ponownie ekipa Haemimont Games, która przejęła pieczę nad cyklem wraz z przejęciem dotychczasowego wydawcy przez koncern THQ. Głównym celem rozgrywki jest dbanie o budżet kraju, dzięki wydobyciu surowców i wytwarzaniu rozmaitych dóbr.
Command & Conquer: Red Alert 2 - Yuri's Revenge
Strategiczne 17 października 2001
Oficjalny dodatek do wydanej jesienią 2000 roku strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer: Red Alert 2 studia Westwood. Rozszerzenie zatytułowane Yuri’s Revenge wzbogaca fabułę gry podstawowej o nowy wątek, którego głównym bohaterem jest były doradca głównego antagonisty "dwójki" imieniem Jurij. Podobnie jak w poprzednich grach z serii, kampania podstawowa podzielona została na dwie części (po 7 misji dla każdej ze stron), które możemy przejść jako dowódca Aliantów lub Sowietów.
Victory at Sea: Atlantic
Strategiczne 5 kwietnia 2024
Trzecia część zapoczątkowanej w 2014 roku serii drugowojennych RTS-ów, które skupiają się na działaniach na morzu. Jak sugeruje tytuł, w Victory at Sea: Atlantic bierzemy udział w operacjach na Oceanie Atlantyckim.
Crusader Kings III: Legends of the Dead
Strategiczne 4 marca 2024
Crusader Kings III: Legends of the Dead to dodatek do bestsellerowej strategii od firmy Paradox Interactive. DLC pozwala nam zadbać o swoją królewską spuściznę, a także zmusza nas do walki rozmaitymi plagami, na czele z czarną śmiercią (epidemią dżumy).
Praetorians
Strategiczne 28 lutego 2003
Praetorians to taktyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS) przygotowana przez specjalizującą się w tym gatunku ekipę deweloperską Pyro Studios. Akcja gry osadzona została w Starożytności, a gracz kieruje poczynaniami jednej z trzech dostępnych nacji - Rzymian, Galów lub Egipcjan, starając się rozsądnie gospodarować zasobami militarnymi oraz wykorzystywać umiejętności poszczególnych jednostek i zdobywane w trakcie zabawy wyposażenie bojowe.
Command & Conquer (1995)
Strategiczne 15 października 1995
Jedna z najsłynniejszych strategii czasu rzeczywistego, która przedstawia alternatywną wersję świata i historię konfliktu dwóch organizacji. Przygotowana przez studio Westwood produkcja rozwija mechaniki opracowane wcześniej przez twórców na potrzeby innego RTS-a - Dune 2.
The Settlers: Narodziny kultur
Strategiczne 28 sierpnia 2008
Spin-offowa odsłona kultowej sagi strategiczno-ekonomicznej, nawiązująca do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystująca nieco zmodyfikowaną mechanikę odświeżonej w 2006 roku drugiej części gry. Po raz pierwszy w historii serii za powstanie tytułu nie odpowiadają oryginalni twórcy marki z firmy Blue Byte, lecz ekipa studia Funatics, znana m.in. z bliźniaczego cyklu Cultures.
Europa Universalis: II Wojna Światowa
Strategiczne 26 listopada 2002
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w realiach II wojny światowej, wyprodukowana przez studio Paradox Interactive. Europa Universalis: II Wojna Światowa to polski tytuł gry, która na Zachodzie ukazała się jako Hearts of Iron. Produkcja przedstawia w skali globalnej działania militarne i polityczne na przestrzeni lat 1937 – 1946. Gracz ma całkowitą swobodę w wyborze nacji, której będzie przewodził.
Warhammer 40,000: Dawn of War – Dark Crusade
Strategiczne 9 października 2006
Samodzielny dodatek do opracowanej przez studio Relic Entertainment strategii Warhammer 40,000: Dawn of War. Podstawową nowinką, jaką wprowadza rozszerzenie o nazwie Dark Crusade, są dwie frakcje. Pierwszą z nich stanowi rasa humanoidalnych robotów o nazwie Necroni, będących prawdziwymi maszynami do zabijania. Druga to posługujące się zaawansowaną technologią oraz rozwiniętą dyplomacją Dominium Tau.
Twierdza HD
Strategiczne 1 listopada 2012
Odświeżona wersja pierwszej odsłony popularnej strategii czasu rzeczywistego osadzonej w średniowieczu. Wcielamy się w jednego z pretendentów do tronu i rozbudowujemy tytułową twierdzę starając się zapewnić dobrobyt poddanym oraz wyeliminować wszystkich rywali dzięki liczebnej armii. W porównaniu z pierwowzorem znacznie zwiększono obsługiwaną rozdzielczość oraz usprawniono pracę kamery.
Symulator Misji Ratunkowych: Emergency 5
Strategiczne 28 listopada 2014
Piąta pełnoprawna część popularnej strategii RTS, poświęconej pracy służb ratowniczych. Seria zadebiutowała w 1998 roku, a za powstanie jej kolejnej odsłony odpowiadają ponownie twórcy cyklu z niemieckiego studia Sixteen Tons Entertainment. W grze wcielamy się w rolę koordynatora jednostek ratunkowych, pod którego kontrolą znajdują się oddziały straży pożarnej, policji, ratownictwa medycznego oraz służb technicznych.
Dota 2
Akcji 9 lipca 2013
Utrzymana w konwencji fantasy gra typu MOBA (Multiplayer Online Battle Arena), łącząca elementy strategii czasu rzeczywistego, action-RPG i zręcznościówki. Tytuł wyprodukowany został przez studio Valve Software jako rozwinięcie popularnego moda Defense of the Ancients do gry Warcraft III: Reign of Chaos. Podobnie jak w pierwowzorze, rozgrywka w Dota 2 opiera się na pojedynkach dwóch maksymalnie pięcioosobowych drużyn, przy czym każdy z graczy kontroluje poczynania jednego herosa.