44. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 44. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Kingdom Wars 2: Battles
Strategiczne 4 marca 2016
Osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego, będąca kolejną odsłoną serii zapoczątkowanej w 2011 roku przez grę MMORTS Dawn of Fantasy (przemianowaną następnie na darmowe Kingdom Wars). Fabuła Kingdom Wars 2: Battles przenosi nas do pogrążonej w wojnie krainy, w której zajadły bój toczą ze sobą rasy ludzi, elfów oraz orków. Kiedy na horyzoncie pojawia się czwarta, potężna rasa nieumarłych, zwaśnione strony muszą połączyć siły i wspólnie stawić czoła potężnemu wrogowi.
Before
Strategiczne prace wstrzymane
Sandboksowa strategia czasu rzeczywistego z elementami survivalu, opracowana przez ekipę Facepunch Studios, znaną z takich tytułów, jak Garry’s Mod i Rust. Akcja gry przenosi nas w czasy prehistoryczne, gdzie jako wódz niewielkiego plemienia jaskiniowców musimy zadbać o przetrwanie swojego ludu. Rozgrywka sprowadza się do poszukiwania pożywienia i niezbędnych surowców, takich jak drewno, skóry czy kamień, które posłużą nam do wznoszenia budowli oraz konstrukcji rozmaitych przedmiotów.
Kingdom Rush Frontiers
Strategiczne 5 czerwca 2013
Kontynuacja jednej z najpopularniejszych mobilnych strategii typu tower defense, stworzonej przez studio Ironhide. Kingdom Rush Frontiers opiera się na zasadach rozgrywki znanych z poprzedniej odsłony. Zadaniem gracza jest obrona królestwa przed różnego rodzaju fantastycznymi stworami. W tym celu musi ustawiać na ich drodze rozmaite budowle obronne, wysyłać do walki wyspecjalizowane jednostki, a także korzystać z szerokiej gamy czarów.
Anomaly: Korea
Strategiczne 20 grudnia 2012
Kontynuacja zapoczątkowanego przez warszawskie 11bit Studios cyklu futurystycznych strategii tower offense. Akcja Anomaly: Korea rozgrywa się bezpośrednio po wydarzeniach ukazanych w pierwszej odsłonie serii, w której po finałowej bitwie w Tokio udało nam się zmusić przeciwników do odwrotu. Radość ze zwycięstwa nie trwała jednak długo, a wróg ponownie przypuścił atak na Ziemię, koncentrując siły tym razem na tytułowym Półwyspie Koreańskim.
Battle Battalions
Strategiczne 3 listopada 2015
Nietypowa gra sieciowa w modelu free-to-play, będąca hybrydą strategii czasu rzeczywistego i produkcji typu MOBA. Za powstanie gry (znanej pierwotnie pod nazwą Victory i Victory Command) odpowiada doświadczone studio Petroglyph, będące niegdyś częścią legendarnego Westwood Studios (cykl Command & Conquer). Akcja Battle Battalions toczy się w czasach współczesnych, lecz nie wiąże się z żadnym z autentycznych konfliktów zbrojnych.
Timelines: Assault on America
Strategiczne 24 września 2013
Timelines: Assault on America to strategia czasu rzeczywistego. Ukazuje nam ona alternatywną wizję II wojny światowej, w której zabójstwo Adolfa Hitlera doprowadziło do zmasowanej inwazji na Stany Zjednoczone, grożąc im unicestwieniem. Oprócz kampanii dla jednego gracza, w której naszym zadaniem jest odparcie inwazji, gra oferuje również kooperacyjny tryb multiplayer.
Starfall Online
Strategiczne 20 lutego 2020
Taktyczna strategia MMO, osadzona w przestrzeni kosmicznej. W Starfall Online uczestniczymy w międzygwiezdnym konflikcie trzech frakcji, zmuszonych do ewakuacji z przeludnionej i wyniszczonej Ziemi. Elementem charakterystycznym gry jest możliwość budowy i kompleksowej modyfikacji własnej floty statków, w oparciu o zdobywane podczas rozgrywki schematy i części.
Star Ruler 2
Strategiczne 27 marca 2015
Kontynuacja kosmicznej strategii typu 4X, opracowana przez twórców oryginału. Akcja Star Ruler 2 toczy się w odległej przyszłości, w czasach, gdy ludzkość opanowała technologię umożliwiającą dalekie podróże gwiezdne i weszła w kontakt z innymi rozumnymi rasami. Gra nie posiada żadnego scenariusza – otaczająca nas rzeczywistość kształtowana jest przez nasze decyzje oraz akcje podejmowane przez sztuczną inteligencję.
Anomaly Defenders
Strategiczne 29 maja 2014
Kolejna z odsłon popularnej rodzimej serii futurystycznych strategii RTS, zapoczątkowanej w 2011 roku przez warszawskie 11bit Studios. W przeciwieństwie do poprzednich części cyklu, akcja Anomaly Defenders osadzona została nie na Ziemi a na planecie kosmitów, gdzie muszą oni zaciekle bronić się przed najazdem ludzkości. Podczas zabawy wcielamy się więc w dowódcę kierującego oddziałami kosmitów, a sama rozgrywka stanowi swoisty powrót do korzeni gatunku.
Crusader Kings II: Monks and Mystics
Strategiczne 7 marca 2017
Rozszerzenie do Crusaders Kings II, które wymaga do działania podstawowej wersji gry. Add-on został opracowany przez studio Paradox – autorów oryginału, w których portfolio znajduje się między innymi Stellaris czy Hearts of Iron IV. Dodatek koncentruje się na grupach religijnych – wśród dostępnych organizacji pojawiają się zarówno te znane oficjalnie, jak i sekretne, których działalność jest skrywana przed resztą społeczeństwa.
Europa Universalis IV: Rights of Man
Strategiczne 11 października 2016
Dodatek do gry Europa Universalis IV, stworzony przez studio Paradox Interactive. Rozszerzenie wymaga do działania podstawowej wersji gry, w porównaniu z którą trzon rozgrywki pozostał niezmieniony. Zadebiutowało tu jednak wiele zmian, usprawnień, a także nowych funkcji.
Command Live: Old Grudges Never Die
Strategiczne 19 lipca 2016
Pierwszy mały, niesamodzielny dodatek do rozbudowanej gry strategicznej pod tytułem Command: Modern Air/Naval Operations, wydanej przez firmy Matrix Games/Slitherine. Command Live: Old Grudges Never Die skupia się na współczesnej wojnie domowej w Syrii. Gracz przejmuje kontrolę nad siłami Rosji bądź Turcji, które przyłączają się do konfliktu. W zależności od wybranego państwa, na wykonanie czekają różne zadania.
RollerCoaster Tycoon Classic
Strategiczne 20 grudnia 2016
Strategia ekonomiczna studia Origin8 Technologies, łącząca w całość dwie pierwsze, klasyczne odsłony popularnej serii RollerCoaster Tycoon, wydane na komputerach PC w latach 1999-2002. W grze wcielamy się w rolę menadżera małego wesołego miasteczka, a naszym zadaniem jest oczywiście przeobrażenie go w wielki park rozrywki, którego najważniejszą atrakcję stanowią tytułowe, projektowane przez nas od podstaw kolejki górskie.
Age of Empires: Castle Siege
Strategiczne 27 sierpnia 2014
Poboczna odsłona bestsellerowego cyklu Age of Empires, zrealizowana w popularnej konwencji free-to-play z mikropłatnościami. Stworzeniem gry pod czujnym okiem Microsoftu zajęło się studio Smoking Gun Interactive, mające na swoim koncie szereg produkcji na konsolę Xbox 360 z Kinect oraz urządzenia mobilne. Akcja gry osadzona jest w średniowieczu, a gracze mogą stanąć po stronie jednej z kilku historycznych frakcji.
Circle Empires
Strategiczne 8 sierpnia 2018
Circle Empires to niezależna gra RTS w klimacie fantasy. Klasyczna dla gatunku rozgrywka została połączona z nietypową mechaniką podboju podzielonego na kręgi świata. Każdy z kręgów reprezentuje inną krainę, która wyróżnia się własnym środowiskiem, florą, dostępnymi surowcami oraz zamieszkującymi go istotami.
First Strike: Final Hour
Strategiczne 12 marca 2014
First Strike: Final Hour to RTS pozwalający wziąć udział w globalnym konflikcie nuklearnym. Gracz musi przejmować terytoria, prowadzić badania naukowe, rozbudowywać arsenał i decydować, kiedy wystrzelić pociski z ładunkami atomowymi oraz wskazać cele.
Battlezone: Combat Commander
Akcji 1 marca 2018
Zremasterowana wersja gry Battlezone II: Combat Commander z 1999 roku, łączącej elementy RTS-a i dynamicznego symulatora futurystycznych maszyn bojowych. Gracze wcielają się w rekrutów International Space Defence Force – jednostki stworzonej przez Związek Radziecki i Stany Zjednoczone w celu walki z kosmicznym najeźdźcą. Oprócz kampanii fabularnej tytuł zawiera rozbudowany tryb multiplayer.
Tooth and Tail
Strategiczne 12 września 2017
Utrzymana w oldskulowej, pixel-artowej stylistyce zręcznościowa strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Pocketwatch Games. Akcja Tooth and Tail rozgrywa się podczas zwierzęcej rewolucji, stylizowanej na konflikty z przełomu XIX i XX wieku, w której do gardeł rzuca się sobie kilka frakcji, składających się z różnych gatunków zwierząt. Mechanika zabawy przypomina klasyczne strategie RTS, a u podstaw rozgrywki leży zbieranie surowców, rozbudowa bazy oraz taktyczna walka.
Crusader Kings II: Jade Dragon
Strategiczne 16 listopada 2017
Crusader Kings II: Jade Dragon to dodatek do wydanej w 2012 roku popularnej strategii historycznej studia Paradox Developments. Rozszerzenie do działania wymaga posiadania podstawowej wersji gry i wzbogaca ją o obecność Chin w rozgrywce. Państwo Środka nie jest dostępne jednak jako frakcja, którą możemy osobiście pokierować. Zamiast tego obsadzono je w roli zewnętrznej potęgi, która pośrednimi metodami ma wielki wpływ na rozwój wydarzeń, zwłaszcza w Indiach oraz Transoksani.
Forged Battalion
Strategiczne 14 sierpnia 2018
Forged Battalion to strategia czasu rzeczywistego autorstwa specjalizującego się w tym gatunku studia Petroglyph. Akcja toczy się w niedalekiej przyszłości, a fabuła opowiada o wojnie pomiędzy kontrolującą Ziemię organizacją wojskową a ruchem oporu. Gra podąża klasycznymi ścieżkami gatunku RTS, ale dodaje do nich świeże rozwiązania uatrakcyjniające rozgrywkę. Podczas zabawy konstruujemy bazy, rozwijamy technologie, produkujemy maszyny i toczymy bitwy z wrogiem.
World War II: General Commander - Operation: Watch on the Rhine
Strategiczne 8 lipca 2009
World War II: General Commander - Operation: Watch on the Rhine to strategia czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio Games GI, autorów utrzymanego w konwencji fantasy RTS-a Tahoe World.
Sword of the Stars: A Murder of Crows
Strategiczne 9 października 2008
Sword of the Stars: A Murder of Crows jest drugim, obok Born of Blood, rozszerzeniem strategii kosmicznej stworzonej w konwencji 4X (Xplore, Xpand, Xploit, Xterminate). Przygotowaniem gry zajęło się to samo studio deweloperskie, co w przypadku poprzedników - Kerberos Productions.
Savage Moon
Strategiczne 23 grudnia 2008
Futurystyczna strategia czasu rzeczywistego, w której zajmujemy się ochranianiem bazy przed hordami wrogo nastawionych kreatur. W tym celu stawiamy i udoskonalamy różnorakie mechanizmy obronne.
Combat Mission: Shock Force - British Forces
Strategiczne 29 lipca 2009
Drugi dodatek do strategii Combat Mission: Shock Force. Podejmuje temat współczesnych konfliktów militarnych, sposobów walki oraz wyposażenia jakim dysponuje nowoczesna armia.