99. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 99. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
1944: Bitwa o Ardeny
Strategiczne 1 kwietnia 2005
Trzecia część popularnej serii strategii czasu rzeczywistego (RTS), osadzonych w burzliwym okresie II Wojny Światowej, za których produkcję odpowiada studio developerskie Monte Cristo.
Coffee Tycoon
Strategiczne 30 marca 2005
Coffee Tycoon to gra strategiczno-ekonomiczna, za której przygotowanie odpowiada zespół developerski Anarchy Enterprises (twórcy m.in. National Lampoon's University Tycoon, Moon Tycoon i Deep Sea Tycoon).
Gary Grigsby’s World at War
Strategiczne 28 marca 2005
Kolejna rozbudowana strategia turowa studia 2BY3 Games, którego główną postacią jest prawdziwa legenda wojennych gier strategicznych - Gary Grigsby. Firmowana jego nazwiskiem gra World at War przenosi nas w czasy II wojny światowej, składając w ręce graczy losy krajów biorących udział w konflikcie.
The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe
Strategiczne 22 marca 2005
The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe to rozszerzenie wzbogacające podstawową wersję gry The Settlers: Dziedzictwo Królów. W dodatku znalazła się nowa kampania, a także mapy przeznaczone do rozgrywek w trybie single- i multiplayer. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali również kilku nowych bohaterów, dodatkowe budynki oraz funkcjonalny edytor, pozwalający tworzyć własne scenariusze.
Tribal Trouble
Strategiczne 21 marca 2005
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się na tropikalnych wyspach i utrzymana w bajkowej konwencji. Gra przedstawia zmagania wojenne Wikingów z plemionami zamieszkującymi wyspy tropikalne.
Act of War: Direct Action
Strategiczne 15 marca 2005
Act of War: Direct Action to dość innowacyjna gra strategiczna, za produkcję której odpowiedzialne jest niewielkie francuskie studio developerskie Eugen Systems. Mamy tu do czynienia ze strategią czasu rzeczywistego, a podstawowym elementem, który wyróżnia ją na tle zbliżonych tytułów są widowiskowe walki rozgrywane na ulicach wielu słynnych miast.
Panzer Campaigns 5: France '40
Strategiczne 14 marca 2005
Panzer Campaigns 5: France '40 to piąta odsłona mało znanej serii gier strategicznych, która kierowana jest głównie do miłośników bitewnych gier planszowych.
Stalingrad (2005)
Strategiczne 11 marca 2005
Stalingrad to gra strategiczna czasu rzeczywistego, dokładnie odwzorowująca jedną z najsłynniejszych operacji II Wojny Światowej (17 lipca 1942 – 2 lutego 1943). Developerzy wprowadzili do własnego dzieła parę odrębnych kampanii bitewnych: pierwsza poświęcona działaniom niemieckiego Wehrmachtu, a druga traktująca o poczynaniach sił Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich.
Supremacy: Four Paths to Power
Strategiczne 9 marca 2005
Supremacy: Four Paths to Power to unikalna gra reprezentująca gatunek strategii turowych, w której rozgrywka skupia się wokół walk międzyplanetarnych.
Darwinia
Strategiczne 4 marca 2005
Darwinia to jedyna w swoim rodzaju gra strategiczna (RTS), przygotowana przez zespół Introversion Software. Głównymi bohaterami programu są Darwinianie, dwuwymiarowe sprite’y z gier video, które muszą chronić się przed atakami różnych wirusów i robaków.
Siła Ognia
Strategiczne 4 marca 2005
Siła Ognia jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), stworzoną przez studio Gameyus. Akcja gry osadzona została we współczesności, a gracz wciela się w Williama Steela - młodego oficera amerykańskiej armii, który staje na czele batalionu doskonale wyszkolonych żołnierzy. Tryb kampanii umożliwia wzięcie udział w misjach rozgrywanych w trakcie wojen w Iraku i Afganistanie.
Massive Assault: Phantom Renaissance
Strategiczne 2 marca 2005
Sequel strategii turowej Massive Assault wydanej w roku 2003. Początkowo produkt ten nosił tytuł Massive Assault: Phantom Renaissance i miał być dodatkiem do Massive Assault, jednakże w czasie trwania prac developerskich zdecydowano się uczynić z niego pełnoprawną grę.
Che Guevara
Strategiczne 22 lutego 2005
Che Guevara to strategia czasu rzeczywistego (RTS), niektórymi elementami przypominająca popularną serię Commandos. Gra traktuje o wydarzeniach z lat 1955-1959, czyli czasów, w których kubańscy partyzanci walczyli o wyzwolenie swojego kraju spod reżimu Batisty.
Hidden Stroke II APRM
Strategiczne 21 lutego 2005
Drugi, nieoficjalny dodatek do popularnej strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike 2. Opisywane rozszerzenie nie wymaga posiadania zainstalowanej oryginalnej wersji programu i sprzedawane jest jako w pełni samodzielny produkt.
Oil Tycoon 2
Strategiczne 13 lutego 2005
Oil Tycoon 2 to druga odsłona gry strategiczno-ekonomicznej, która pozwalała graczom na zbudowanie olbrzymiego koncernu wyspecjalizowanego w handlu ropą naftową, bardzo często nazywaną przecież „czarnym złotem”.
The Settlers: Dziedzictwo Królów
Strategiczne 8 lutego 2005
Piąta część popularnej serii strategiczno-ekonomicznej, rozwijanej nieprzerwanie od 1993 roku przez niemieckie studio Blue Byte Software. W pracach nad kolejną odsłoną gry autorów cyklu wspomagał Bruce Milligan, odpowiedzialny w przeszłości za takie hity, jak Civilization czy Tropico. Akcja tytułu przenosi nas w nieco inne, poważniejsze realia, nawiązujące do czasów europejskiego średniowiecza, zaś osią fabuły jest odbicie utraconego w przeszłości królestwa z rąk złowieszczego tyrana.
Kryzys Kubański
Strategiczne 4 lutego 2005
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w alternatywnej historii. Kubański kryzys (konflikt między USA i Kubą, która znalazła się w strefie wpływów ZSRR i otrzymała odeń pomoc wojskową) nie kończy się tutaj rozwiązaniem pokojowym.
Flashpoint Germany
Strategiczne 25 stycznia 2005
Flashpoint Germany to strategia turowa stworzona przez zespół developerski Simulations Canada i firmę Matrix Games. Akcja przenosi nas do czasów Zimnej Wojny, przed upadkiem Związku Radzieckiego.
Playboy: The Mansion
Strategiczne 25 stycznia 2005
Pierwsza gra na dużą skalę, powstała na zlecenie wydawcy chyba najsłynniejszego magazynu dla mężczyzn – Playboy Enterprises, Inc, który postanowił poszerzyć swoją ofertę i wejść z nią również na rynek gier video.
Emergency 3
Strategiczne 21 stycznia 2005
„Emergency 3” to kolejny już tytuł wchodzący w skład serii słynnych gier strategicznych. Podstawowym czynnikiem, który odróżnia te pozycje na tle konkurencyjnych produktów jest to, że gracz nie odbiera innym ludziom życia a je ratuje.
SeaWorld Adventure Parks Tycoon 2
Strategiczne 15 stycznia 2005
Strategia ekonomiczna, stworzona przez firmę wydawniczą Activision Value wraz ze studiem developerskim Deep Red Games. Tak jak pierwsza część gry z tej serii, jest to symulator parku wodnego.
Civil War: The Battle of Bull Run - Take Command 1861
Strategiczne 11 stycznia 2005
Take Command 1861: The Civil War to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, które podejmuje temat wojny secesyjnej. Tradycyjnie już, gracz stanie na czele jednej ze stron konfliktu i przebijając się przez zestaw ułożonych w kampanię misji, spróbuje rozstrzygnąć je na swoją korzyść.
Hearts of Iron 2
Strategiczne 4 stycznia 2005
Kontynuacja udanej gry strategicznej od studia Paradox Interactive, osadzonej w realiach II wojny światowej. Hearts of Iron 2 obejmuje zasięgiem cały świat, a rozgrywka wymaga nadzorowania nie tylko działań militarnych, lecz także wszelkich zależności gospodarczo-ekonomicznych, politycznych i społecznych. Hearts of Iron 2 oferuje nieskrępowaną swobodę w prowadzeniu wydarzeń poprzedzających wybuch II wojny światowej oraz samego konfliktu.
Sea War
Strategiczne 27 grudnia 2004
Sea War to strategia autorstwa studia Tavex. Tytuł stanowi adaptację klasycznej gry w statki, jednak twórcy zdecydowali się wprowadzić szereg innowacyjnych elementów urozmaicających zabawę. Gracze mogą toczyć batalie zarówno na morzu jak i w bardziej zróżnicowanym otoczeniu, m.in. w świecie fantasy i w przestrzeni kosmicznej.