Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

100. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 100. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Shadow Vault
Shadow Vault

Strategiczne 22 grudnia 2004

Shadow Vault to taktyczna strategia turowa z elementami RPG. Fabuła gry przedstawia alternatywną wizję świata, w którym żyjący w latach 40. i 50. ubiegłego stulecia ludzie toczą wojnę z wysłannikami przyszłości, chcącymi zapobiec zniszczeniu ekosystemu Ziemi.

Siła i Honor: Imperatorzy Wieków
Siła i Honor: Imperatorzy Wieków

Strategiczne 9 grudnia 2004

Strength and Honor to gra strategiczna, która do pewnego stopnia przypomina tytuły z serii Total War. Jej akcja toczy się tuż po śmierci Juliusza Cezara, kiedy to Brutus i Cassius walczą o przywrócenie świetności Imperium Rzymskiego, a królowa Kleopatra stara się zapewnić poddanym pomyślność, mając wizję stworzenia wielkiego imperium Egiptu.

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie

Strategiczne 6 grudnia 2004

Opracowana przez zespół studia EA Los Angeles strategia czasu rzeczywistego, osadzona w fantastycznym uniwersum tolkienowskiego Śródziemia. Gra pozwala na wzięcie udziału w dwóch odrębnych kampaniach, w których stajemy na czele jednej z 4 nacji: jeźdźców Rohanu, żołnierzy Gondoru, armii Isengardu oraz legionów Mordoru, a każda z nich ma oczywiście swoje mocne i słabe strony.

Battle Mages: Sign of Darkness
Battle Mages: Sign of Darkness

Strategiczne 4 grudnia 2004

Dodatek do Battle Mages, oferujący cztery nowe kampanie, w których będziemy świadkiem dramatycznych wydarzeń, mających korzenie na długo przed tym, jak Shadow of Warlock pojawił się w Daenmorze. Gracz odkryje tajemnice obrońców Kryształu, spróbuje powstrzymać niebezpieczne plany elfów, poprowadzi mściwych Orków do bitwy, stanie naprzeciwko armiom Chaosu, a także obejmie dowództwo nad hordą nieumarłych, które zasieją śmierć i zniszczenie.

World War II: Panzer Claws II
World War II: Panzer Claws II

Strategiczne 3 grudnia 2004

Kolejna strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, którą zawdzięczamy programistom polskich studiów developerskich Reality Pump i In Images. Tym razem przeniesiemy się w okres II wojny światowej (1941-1943) i przyjrzymy się szczegółowo wydarzeniom na froncie wschodnim, operacjom we Francji i Włoszech oraz hitlerowskiej ofensywie w Ardenach.

Armie Exigo
Armie Exigo

Strategiczne 30 listopada 2004

Strategia czasu rzeczywistego zrealizowana przez zespół developerski Black Hole Games, w którego skład wchodzą wielcy miłośnicy idei RTS-ów, w tym i kilku najlepszych graczy Starcrafta na świecie. Zgodnie z obecnymi trendami, AoE rozszerza standardowy schemat RTSa o elementy typowe dla gatunku cRPG, a ponadto obniża znaczenie i wpływ na walkę pojedynczej jednostki na rzecz ogromnych mas ścierających się wojsk.

Space Rangers 2: Rebelia
Space Rangers 2: Rebelia

Strategiczne 26 listopada 2004

Space Rangers 2: Rebelia to kontynuacja wydanej w 2002 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa ekipy deweloperskiej studia Elemental Games. Akcja gry osadzona została w 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w "jedynce". Gracz wciela się w rolę bohatera, który ma za zadanie powstrzymać zbuntowane maszyny, planujące podbić cały Wszechświat.

Ognisty Podmuch: Fire Captain
Ognisty Podmuch: Fire Captain

Strategiczne 25 listopada 2004

Sequel całkiem udanej strategicznej produkcji studia Monte Cristo, której tematem przewodnim była praca straży pożarnej. Fire Department 2 rozwija wszytko to, co mogliśmy zobaczyć w poprzedniku.

Aleksander
Aleksander

Strategiczne 23 listopada 2004

Aleksander III Wielki, zwany także Macedońskim, zasłynął swymi podbojami na tyle, że film o nim, w założeniu biograficzny, nakręcił Oliver Stone (zagrali w nim m.in. Colin Farrell, Anthony Hopkins oraz Angelina Jolie). Studio UbiSoft przygotowało komputerową wersję tego obrazu.

Pyro Tycoon
Pyro Tycoon

Strategiczne 16 listopada 2004

Pyro Tycoon to strategia ekonomiczna, który daje nam możliwość wcielenia się w rolę pirotechnika. Celem nadrzędnym jest właśnie zrobienie wielkiej kariery, od prowincjonalnego hurtownika do światowego wytwórcy sztucznych ogni.

Zoo Tycoon 2
Zoo Tycoon 2

Strategiczne 12 listopada 2004

Kontynuacja popularnej strategii ekonomicznej opracowana przez studio Blue Fang Games. Gracz po raz kolejny wciela się w zarządcę tytułowego zoo, w którym może się pojawić trzydzieści gatunków zwierząt. Z uwagi na fakt, że nasi podopieczni wymagają stałego nadzoru, konieczne jest zatrudnienie odpowiednio wyszkolonego personelu, czyli treserów i sprzątaczy oraz ochrony; nie bez znaczenia pozostają również osoby zabawiające gości.

SpellForce: Shadow of the Phoenix
SpellForce: Shadow of the Phoenix

Strategiczne 12 listopada 2004

Drugi oficjalny dodatek do ciepło przyjętej gry Spellforce: The Order of Dawn. Po wydarzeniach opowiedzianych w pierwszym rozszerzeniu, The Breath of Winter, w Shadow of the Phoenix zagrożeniem dla uniwersum zostaje tajemniczy nekromanta. Delikwentowi udało się zniewolić jednego z bogów, którego moc wykorzystał do wskrzeszenia trzynastu magów — tych samych, którym nieomal udało się sprowadzić na świat kataklizm o apokaliptycznej skali.

Immortal Cities: Children of the Nile
Immortal Cities: Children of the Nile

Strategiczne 9 listopada 2004

Strategia ekonomiczna (tzw. „city-building game”) zrealizowana przez studio Tilted Mill Entertainment, założone przez osoby, które niegdyś stanowiły trzon zespołu Impressions Games znanego z takich gier jak: Caesar, Pharaoh i Zeus: Master of Olympus.

Blitzkrieg: Pomruk Zagłady
Blitzkrieg: Pomruk Zagłady

Strategiczne 9 listopada 2004

Rolling Thunder to drugie, oficjalne rozszerzenie popularnej strategii czasu rzeczywistego (RTS) z akcją osadzoną podczas II Wojny Światowej, pt. Blitzkrieg, której rynkowy debiut miał miejsce w połowie 2003 roku. W przeciwieństwie do innych wydawnictw tego typu, omawiany dodatek nie wymaga posiadania zainstalowanej oryginalnej wersji programu i sprzedawany jest jako w pełni samodzielny produkt.

I of the Enemy
I of the Enemy

Strategiczne 5 listopada 2004

Strategia czasu rzeczywistego (RTS) pozbawiona modnej dziś trójwymiarowej grafiki, podobna raczej do pierwszych części gier Warcraft i Command&Conquer.

Worms Forts: Oblężenie
Worms Forts: Oblężenie

Strategiczne 5 listopada 2004

Kolejna, po Worms 3D, część bardzo popularnej na całym świecie serii traktującej o zmaganiach wirtualnych robaków. Oprócz specyficznego klimatu i poczucia humoru znanego z poprzednich odsłon, Worms Forts Under Siege oferuje graczom zupełne novum w rozgrywce - tytułowe fortyfikacje.

Nexus: The Jupiter Incident
Nexus: The Jupiter Incident

Strategiczne 5 listopada 2004

Nexus: The Jupiter Incident (poprzednio Galaxy Andromeda i Imperium Galactica III: Genesis) to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), której akcja rozgrywa się w kosmosie.

RollerCoaster Tycoon 3
RollerCoaster Tycoon 3

Strategiczne 2 listopada 2004

Trzecia część znanej strategiczno-ekonomicznej serii RollerCoaster Tycoon. Jej poprzednie odsłony okazały się dużymi sukcesami wydawniczymi sprzedając się (łącznie z dodatkami) w ponad siedmiu milionach egzemplarzy na całym świecie.

Axis & Allies
Axis & Allies

Strategiczne 2 listopada 2004

Axis & Allies to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), za której przygotowanie odpowiadają programiści z zespołu developerskiego TimeGate Studios (twórcy znanej serii Kohan). Akcja programu przenosi graczy na fronty II Wojny Światowej - największego konfliktu zbrojnego XX-stulecia.

Total Pro Basketball 2005
Total Pro Basketball 2005

Strategiczne 1 listopada 2004

Total Pro Basketball 2005 to przedstawiciel rzadkiego gatunku menadżerów koszykarskich. Jest to już druga część tytułu, za którego stworzenie odpowiada Gary Gorski (poprzedniczką była Total Pro Basketball 2003).

Ski Resort Extreme
Ski Resort Extreme

Strategiczne 31 października 2004

Kontynuacja serii Ski Resort Tycoon autorstwa Cat Daddy Games, firmy, która zasłynęła na rynku gier komputerowych właśnie dzięki strategiom. Po raz kolejny otrzymujemy możliwość zbudowania i poprowadzenia ośrodka sportów zimowych.

Shopping Centre Tycoon
Shopping Centre Tycoon

Strategiczne 29 października 2004

Shopping Centre Tycoon jest grą ekonomiczną, należącą do całkiem popularnego podgatunku tycoonów, czyli programów symulujących zarządzanie różnego rodzaju placówkami, firmami czy ośrodkami.

Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj
Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj

Strategiczne 29 października 2004

Strategia ekonomiczna, w której gracz staje przed obowiązkiem zarządzania średniowiecznym miastem. Musi dbać o prawidłowy rozwój metropolii obejmujący warstwę ekonomiczną i technologiczną (polityka wewnętrzna), a także bronić jej przed atakami sąsiadów.

Horse & Musket 2: Dragoon - The Prussian War Machine
Horse & Musket 2: Dragoon - The Prussian War Machine

Strategiczne 29 października 2004

Dragoon: The Prussian War Machine to druga z serii gier wyprodukowanych przez Shrapnel Games, wiernie naśladujących realia wojen XVIII i XIX wieku. Tym razem autorzy skupili się na postaci Fryderyka II Hohenzollerna, zwanego Wielkim, który trwale wpisał się do historii Prus jako twórca ich potęgi.