Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

95. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 95. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
The Plan (2006)
The Plan (2006)

Strategiczne 17 marca 2006

Cóż jest tak pociągającego w byciu złodziejem światowej klasy? Czemu lubimy filmy w stylu Ocean’s Eleven? To dobre pytania dla narwanego psychologa. Dla graczy najważniejsze jest to, że fenomen ten zauważyła firma Monte Cristo i wypuściła na rynek grę Th3 Plan. Jest to połączenie strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym z grą akcji i jeszcze na dodatek wysokich lotów przygodówką. Co za dużo to nie zdrowo? Nie w tym wypadku.

HotDogs HotGirls
HotDogs HotGirls

Strategiczne 9 marca 2006

Strategiczna symulacja zaproponowana przez Fuzzyeyes Studios. Naszym głównym zadaniem jako właściciela sieci fast foodów jest odpowiednie nią zarządzanie i zdominowanie krajowego rynku. Nieocenioną pomocą w osiągnięciu tego celu służą przesympatyczne i przeurocze kelnerki zatrudnione w naszych barach.

PSI: Syberian Conflict
PSI: Syberian Conflict

Strategiczne 3 marca 2006

PSI: Syberian Conflict to strategia czasu rzeczywistego z elementami gier fabularnych, stworzona przez dość młode studio developerskie, Wireframe Dreams, które na rynku pojawiło się za sprawą mini-gry Sherlog. Można więc powiedzieć, iż PSI to pierwszy komercyjny produkt, który wyszedł z ich rąk.

Legion Arena: Cult of Mithras
Legion Arena: Cult of Mithras

Strategiczne 1 marca 2006

Cult of Mithras to pierwszy, oficjalny dodatek do Legion Arena – gry strategicznej przygotowanej przez firmę Slitherine Software, a wydanej przez Black Bean Games. Autorzy programu postanowili postąpić identycznie jak w przypadku swojej wcześniejszej produkcji (Legion) i naprzeciw rzymskiej armii postawili istoty mitologiczne.

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II

Strategiczne 28 lutego 2006

Kontynuacja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego, bazującej na cieszącej się niesłabnącą popularnością trylogii Władca Pierścieni oraz jej kinowej adaptacji. Akcja gry przenosi nas tym razem w północne rejony Śródziemia, gdzie ścierają się połączone siły ludzi, elfów i krasnoludów z armią złego Saurona, reprezentowaną przez orki Mordoru i Isengardu. Na graczy czeka zaś po 15 scenariuszy na każdą z grywalnych stron konfliktu.

Narodziny Ameryki
Narodziny Ameryki

Strategiczne 24 lutego 2006

Birth of America to strategia turowa, której fabuła przenosi nas w lata 1755-83, czyli w czasy brytyjskiej wojny z Francuzami i Indianami o dominację w Ameryce Północnej oraz amerykańskiej wojny o niepodległość.

Alliance: Globalny Konflikt
Alliance: Globalny Konflikt

Strategiczne 24 lutego 2006

Alliance: Future Combat to strategia czasu rzeczywistego stworzona przez firmę developersko-wydawniczą, G2 Games. Podczas prac nad nią, developerom i projektantom przyświecał jeden cel - przenieść nowoczesne zmagania militarne na kolejny poziom i dostarczyć fanom gatunku produkt najwyższej jakości.

Steam Brigade
Steam Brigade

Strategiczne 24 lutego 2006

Steam Brigade to nietypowa gra strategiczna, stworzona przez niezależne studio developerskie Pedestrian Entertainment i znajdujące się w szerokiej ofercie polskiego dystrybutora Nicolas Games.

Pirates: Constructible Strategy Game Online
Pirates: Constructible Strategy Game Online

Strategiczne 22 lutego 2006

Pirates: Constructible Strategy Game Online to oparta na popularnej grze planszowej kolekcjonerska turowa gra strategiczna osadzona w pirackich klimatach. Przeznaczona jest jedynie do rozgrywki online. Gracze mierzą się ze sobą tocząc morskie bitwy i zdobywając ukryte skarby korsarzy.

Tycoon City: New York
Tycoon City: New York

Strategiczne 21 lutego 2006

Tycoon City: New York to produkcja strategiczno-ekonomiczna, gdzie zadaniem graczy jest zbudowanie własnego imperium biznesowego na obszarze „miasta, które nigdy nie śpi”, czyli tytułowego Nowego Jorku.

Galactic Civilizations II: Władcy Strachu
Galactic Civilizations II: Władcy Strachu

Strategiczne 21 lutego 2006

Galactic Civilizations II to kolejna odsłona znakomitej strategii turowej sygnowanej logiem Stardock Systems. W porównaniu z poprzednikiem zmianie uległ silnik graficzny, który teraz jest w pełni trójwymiarowy.

Star Wars: Empire At War
Star Wars: Empire At War

Strategiczne 16 lutego 2006

Gra strategiczna czasu rzeczywistego, opracowana przez studio Petroglyph. Akcja opisywanej produkcji toczy się na dwa lata przed wydarzeniami opowiedzianymi w czwartej części filmowej sagi Gwiezdnych wojen (o podtytule Nowa nadzieja), aczkolwiek pojawiają się w niej również wątki zaczerpnięte z trzeciej części serii (zatytułowanej Zemsta Sithów). Osią akcji jest konflikt pomiędzy Sojuszem a Imperium Galaktycznym. Sama rozgrywka składa się z dwóch sekcji: planowania i ataku.

Ground Zero: Genesis of a New World
Ground Zero: Genesis of a New World

Strategiczne 15 lutego 2006

Propozycja niemieckiej firmy developerskiej, Comport Interactive, przygotowana z myślą o fanach gier strategicznych i RPG. Klimatem podobna do znakomitej serii Fallout, akcja Ground Zero osadzona została w realiach post apokaliptycznych.

Empire Earth II: Władza Absolutna
Empire Earth II: Władza Absolutna

Strategiczne 14 lutego 2006

Pierwsze rozszerzenie do gry Empire Earth II, stworzone przez studio Mad Doc Software. Autorzy oddają w nasze ręce cztery nowe cywilizacje (mowa o Francuzach, Masajach, Rosjanach oraz Zulusach), a także szereg świeżych map, wśród których pojawiają się zarówno mroźne rosyjskie pustkowia, jak i afrykańskie pustynie. Empire Earth II: The Art of Supremacy to także trzy nowe kampanie, których akcja rozpoczyna się np.

Młody Doktor: Łapy i Pazury
Młody Doktor: Łapy i Pazury

Strategiczne 13 lutego 2006

Młody Doktor: Łapy i Pazury to stworzona z myślą o najmłodszych miłośnikach zwierząt gra strategiczna, pozwalająca wcielić się w rolę szefa kliniki weterynaryjnej. Gracz ma za zadanie opiekować się chorymi i zranionymi zwierzakami, ale także dbać o kondycje finansową i rozwój lecznicy. Tytuł wyprodukowany został przez studio deweloperskie Radon Labs.

American Conquest: Północ-Południe
American Conquest: Północ-Południe

Strategiczne 8 lutego 2006

Kolejna odsłona z serii American Conquest, za której stworzenie ponownie odpowiadają panowie z ukraińskiego studia GSC GameWorld. Tym razem twórcy umożliwili nam wzięcie udziału w amerykańskiej Wojnie Secesyjnej. Gra oferuje okazję pokierowania nie tylko armiami Unii oraz Konfederacji, ale również objęcie dowództwa nad teksańską milicją oraz piratami.

Command & Conquer: The First Decade
Command & Conquer: The First Decade

Strategiczne 7 lutego 2006

Zestaw dwunastu gier z serii Command & Conquer (jedenaście strategii czasu rzeczywistego i jeden tytuł akcji), wydanych na przestrzeni ostatniej dekady. Wszystkie tak zmodyfikowano aby bezproblemowo współpracowały z nowoczesnymi PeCetami i systemami operacyjnymi z rodziny Windows.

Flatspace II: The Rise of the Scarrid
Flatspace II: The Rise of the Scarrid

Strategiczne 31 stycznia 2006

Flatspace II: The Rise of the Scarrid jest sequelem wydanej w 2003 roku kosmicznej symulacji autorstwa niezależnego studia Cornutopia. Akcja gry osadzona jest w dalekiej przyszłości, a gracz ponownie staje się świadkiem konfliktu pomiędzy ludźmi i rasą obcych – scarrid. Zabawa koncentruje się na handlu, jednak rozgrywkę urozmaicają elementy cRPG i zręcznościowej strzelanki.

Evil Islands: Forgotten in Astrale
Evil Islands: Forgotten in Astrale

Strategiczne 27 stycznia 2006

Forgotten in Astrale to podtytuł samodzielnego dodatku do Evil Islands: Curse of the Lost Soul, dobrze przyjętej przez graczy pozycji z gatunku cRPG z elementami strategii. Za stworzeniem dodatku stoi grupa zapaleńców-fanów oryginalnej wersji gry, skupionych w studiu developerskim Matilda Entertainment, którzy w końcowej fazie projektu otrzymali wsparcie ze strony Nival Interactive, producentów Evil Islands.

Playboy: The Mansion – Private Party
Playboy: The Mansion – Private Party

Strategiczne 25 stycznia 2006

Playboy: The Mansion – Private Party to dodatek do stworzonej przez Cyberlore Studios i wydanej przez Groove Games w 2005 roku gry Playboy: The Mansion, która pozwalała nam wcielić się w rolę Hugh Hefnera.

Circus Empire
Circus Empire

Strategiczne 24 stycznia 2006

Circus Empire to symulacja cyrku przygotowana przez zespół Silver Wish Games, który wsławił się w świecie stworzeniem całkiem udanej gra akcji Chameleon (w Polsce Kameleon).

Mafia Tycoon
Mafia Tycoon

Strategiczne 10 stycznia 2006

Mafia Tycoon jest strategiczną grą turową, w której możemy wcielić się w rolę mafijnego bossa. Celem rozgrywki jest stworzenie dobrze prosperującego przestępczego imperium przy wykorzystaniu wszelkich możliwych środków i eliminacja lokalnych przeciwników na jeden z trzech dostępnych w grze sposobów.

Star Chamber: The Harbinger Saga
Star Chamber: The Harbinger Saga

Strategiczne 7 grudnia 2005

Star Chamber: The Harbinger Saga, to unowocześniona edycja gry pt. Star Chamber z roku 2003, będącej w istocie strategiczną, turową karcianką opowiadającą o intergalaktycznym konflikcie.

Hard Truck Tycoon
Hard Truck Tycoon

Strategiczne 24 listopada 2005

Symulacja ekonomiczna w środowisku przemysłu przewozowego. Innymi słowy dzięki tej produkcji gracz ma możliwość poczucia atmosfery tworzenia amerykańskiego transportu drogowego, którego „sercem” są ogromne ciężarówki.