Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

92. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 92. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Sid Meier's Civilization Chronicles
Sid Meier's Civilization Chronicles

Strategiczne 16 października 2006

Kompilacja czterech części kultowej serii gier strategicznych Sid Meier’s Civilization oraz dodatków do nich.

Twierdza Legendy
Twierdza Legendy

Strategiczne 13 października 2006

Stronghold Legends stanowi odświeżoną, ale i mocno zmodyfikowaną wersję oryginału. Twórcy wprowadzili w mechanice rozgrywki szereg zmian, zbliżających grę w stronę rasowej strategii RTS. Tym razem zrezygnowano z mocno rozbudowanej warstwy ekonomicznej, upraszczając model gospodarczy oraz system rozbudowy zamku i koncentrując się w szczególności na sferze batalistycznej. W odróżnieniu od poprzednich odsłon cyklu, fabułę nasycono także silnymi elementami fantasy.

Space Empires V
Space Empires V

Strategiczne 11 października 2006

Space Empires V to kolejna odsłona serii kosmicznych strategii handlowych. Z uwagi na to, iż poprzednik jest już produktem bardzo wiekowym i mocno archaicznym, autorzy dołożyli wszelkich starań, aby kolejny tytuł wzbudził duże zainteresowanie, tak wśród wieloletnich miłośników serii, jak i wśród graczy nie mających jeszcze styczności z rozległym światem Space Empires.

Shadows of War
Shadows of War

Strategiczne 10 października 2006

Jest rok 1936. Europa wciąż liże rany zadane w trakcie największej wojny w dziejach ludzkości. Tymczasem w centrum Starego Kontynentu pojawia się nowy wróg, który może zburzyć z trudem utrzymywany porządek na świecie. Jeśli nikt nie powstrzyma zagrożenia, konsekwencje nowego, globalnego konfliktu odmienią na zawsze losy wielu narodów.

Warhammer 40,000: Dawn of War – Dark Crusade
Warhammer 40,000: Dawn of War – Dark Crusade

Strategiczne 9 października 2006

Samodzielny dodatek do opracowanej przez studio Relic Entertainment strategii Warhammer 40,000: Dawn of War. Podstawową nowinką, jaką wprowadza rozszerzenie o nazwie Dark Crusade, są dwie frakcje. Pierwszą z nich stanowi rasa humanoidalnych robotów o nazwie Necroni, będących prawdziwymi maszynami do zabijania. Druga to posługujące się zaawansowaną technologią oraz rozwiniętą dyplomacją Dominium Tau.

Heroes of Annihilated Empires
Heroes of Annihilated Empires

Strategiczne 6 października 2006

„Heroes of Annihilated Empires” to gra strategiczna znanego na całym świecie ukraińskiego studia GSC Game World (m.in.: „S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl”, seria „Cossacks”, „Codename: Outbreak”).

Dominions 3: The Awakening
Dominions 3: The Awakening

Strategiczne 2 października 2006

Trzecia część słynnej strategii turowej, osadzonej w klimatach fantasy. Gracz po raz kolejny wciela się w postać jednego z lokalnych bóstw i wysyła do walki ogromne armie. Dominions III nastawiony jest głównie na rozgrywkę multiplayer.

Defcon: Globalna wojna termonuklearna
Defcon: Globalna wojna termonuklearna

Strategiczne 29 września 2006

Defcon to już trzeci projekt developerów ze studia Introversion Software, którzy stoją za stworzeniem Uplink: Trust is a Weakness oraz Darwinii. Inspiracją do powstania opisywanej gry bez wątpienia był film Gry wojenne (WarGames) z 1983 roku, a konkretniej sceny, gdzie tamtejszy superkomputer przeprowadzał liczne symulacje globalnego konfliktu nuklearnego.

Cezar IV
Cezar IV

Strategiczne 26 września 2006

Caesar IV to kolejna, czwarta już odsłona popularnego cyklu strategii-ekonomicznych, skupiających się na aspektach rozbudowy oraz zarządzania wirtualnym miastem w czasach starożytnego Imperium Rzymskiego.

Down in Flames: Eastern Front
Down in Flames: Eastern Front

Strategiczne 22 września 2006

Down in Flames: Eastern Front jest dodatkiem do oryginalnej, wydanej w 2005 roku, strategii lotniczej pt. Down in Flames. Do głównych atrakcji rozszerzenia z pewnością należy zaliczyć dodanie dwóch zupełnie nowych stron konfliktu (Rosji i Polski) oraz liczne usprawnienia i nowinki w dostępnych wcześniej opcjach.

ParaWorld
ParaWorld

Strategiczne 15 września 2006

Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w prehistorii. Co ciekawe, w tej wersji rzeczywistości dinozaury wcale nie wyginęły i nieustannie zagrażają zamieszkiwanym przez ludzi terytoriom. Obejmujemy dowództwo nad jednym z tutejszych klanów starając się przeżyć w nietypowej rzeczywistości.

Prison Tycoon 2: Maximum Security
Prison Tycoon 2: Maximum Security

Strategiczne 15 września 2006

Prison Tycoon 2: Maximum Security to przedstawiciel gatunku gier ekonomiczno–menedżerskich, poruszający temat więziennictwa. Tytuł daje nam szansę wcielenia się w rolę dość nietypowego przedsiębiorcy – właściciela prywatnego zakładu karnego.

The Guild 2
The Guild 2

Strategiczne 15 września 2006

Oryginalna hybryda gry RPG i strategii czasu rzeczywistego, stworzona przez zespół 4Head Studios. Gracz trafia do XIV-wiecznej Europy, czyli świata pełnego intryg, konfliktów i wojen. Głównym zadaniem, jakie przed nim stoi, jest wzbogacenie się, co można osiągnąć na różnorodne sposoby. Choć zabawę rozpoczynamy jako zwyczajny mieszkaniec miasta, szybko możemy rozwinąć się w dowolnym kierunku – nic nie stoi na przeszkodzie, by zająć się handlem, rzemiosłem, a nawet kradzieżą.

Joint Task Force
Joint Task Force

Strategiczne 12 września 2006

Wojenny RTS od autorów znakomitego Nexus: The Jupiter Incident. Gra koncentruje się na taktycznej stronie starć i nie zawraca sobie głowy typową dla tego gatunku rozbudową bazy. Autorzy przygotowali rozbudowana kampanię dla pojedynczego gracza, jak również tryb multiplayer, w ramach którego możemy walczyć z innymi ludźmi, lub połączyć z nimi siły przeciwko SI.

Company of Heroes: Kompania braci
Company of Heroes: Kompania braci

Strategiczne 11 września 2006

Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach II wojny światowej. Tytuł został opracowany przez kanadyjskie studio Relic Entertainment - znane m.in. z serii Homeworld i Warhammer 40,000: Dawn of War. Edycja mobilna została przygotowana przez studio Feral Interactive. Akcja gry koncentruje się na działaniach armii amerykańskiej w zachodniej części Europy i rozpoczyna od legendarnego desantu powietrzno-morskiego w Normandii.

Faces of War: Oblicza Wojny
Faces of War: Oblicza Wojny

Strategiczne 8 września 2006

Kontynuacja Soldiers: Heroes of World War II – ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego, wydanej w 2004 roku. Za opracowanie omawianego tytułu odpowiedzialne jest studio Best Way, które dostarczyło również pierwszą odsłonę cyklu. Deweloperzy nie zdecydowali się na wprowadzenie drastycznych zmian w schemacie rozgrywki.

Wesołe Ranczo
Wesołe Ranczo

Strategiczne 8 września 2006

Pony Ranch to symulacja życia na rancho. Gra należy do gatunku strategii ekonomicznych, wobec czego można w niej dostrzec podobieństwo chociażby do Wildlife Park. Zabawa w głównej mierze polega na zbudowaniu własnego gospodarstwa i opiekowaniu się zwierzętami, mieszkającymi na jego terenie.

The Settlers II: 10-lecie
The Settlers II: 10-lecie

Strategiczne 7 września 2006

Uwspółcześniony remake najpopularniejszej z odsłon kultowej serii strategicznej The Settlers, przygotowany z okazji dziesięciolecia wydania gry. Twórcy ze studia Blue Byte opracowali na nowo złożoną z 10 misji kampanię, w której stajemy na czele Rzymian, poszukujących nowych krain celem odbudowy upadłego Imperium.

Blitzkrieg 2: Upadek Rzeszy
Blitzkrieg 2: Upadek Rzeszy

Strategiczne 1 września 2006

Pierwsze rozszerzenie do wojennego RTS-a Blitzkrieg 2. Dodatek oferuje trzy wielkie kampanie: operację Bagration (wielka ofensywa radzieckiej armii, wyzwalająca Białoruś i otwierająca drogę na Niemcy), oblężenie świadkami Budapesztu, a także zdobywanie Kurland Fortress. Autorzy wprowadzili też sporo dodatkowego sprzętu.

Dofus-Arena
Dofus-Arena

Strategiczne 30 sierpnia 2006

Sieciowa, turowa strategia, opierająca się na świecie znanej, francuskiej gry MMORPG o nazwie Dofus. Ze względu na zastosowaną koncepcję rozgrywki oraz charakterystyczny klimat, grę można śmiało porównać do znanego z konsoli PlayStation tytułu Final Fantasy Tactics.

Boundless Planet
Boundless Planet

Strategiczne 23 sierpnia 2006

Boundless Planet reprezentuje gatunek futurystycznych gier MMORTS, czyli jak można wywnioskować z samego skrótu, jest to strategia czasu rzeczywistego nastawiona na rozgrywkę online.

Sword of the Stars
Sword of the Stars

Strategiczne 22 sierpnia 2006

Kosmiczna gra strategiczna zrealizowana w konwencji 4X. Znajdziemy w niej zarówno rozległą, trójwymiarową mapę przestrzeni kosmicznej, stanowiącą centrum naszych poczynań, turowy system budowy imperium, możliwość eksploracji planet, a także specjalny tryb walki gwiezdnej przywodzący na myśl takie gry jak Homeworld.

Victoria: Rewolucje
Victoria: Rewolucje

Strategiczne 17 sierpnia 2006

Oficjalne rozszerzenie do gry Victoria: Empire Under the Sun. Dodatek na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutował dwa lata po premierze podstawowej wersji programu i podobnie jak pierwowzór, należy do licznej rodziny popularnych strategii wywodzących się ze szwedzkiego studia Paradox Entertainment.

Pox Nora
Pox Nora

Strategiczne 1 sierpnia 2006

Sieciowa strategia wzbogacona elementami kolekcjonerskiej karcianki. Rozgrywka toczy się w systemie turowym i polega głównie na rywalizacji z innymi graczami. Ważnym elementem zabawy jest gromadzenie jednostek i używanie ich do tworzenia armii. Całość oparto na modelu darmowym z mikropłatnościami, pozwalającymi na dokupowanie dodatkowych zestawów kart.