98. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 98. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
I Wojna Światowa
Strategiczne 17 czerwca 2005
World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.
Blitzkrieg: Green Devils
Strategiczne 15 czerwca 2005
Green Devils to kolejny, nieoficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego, Blitzkrieg, przygotowany przez LaPlata Studios. Rozszerzenie to do uruchomienia wymaga zainstalowanej podstawowej wersji Blitzkrieg, bądź też jednego z oficjalnych dodatków: Burning Horizion lub Rolling Thunder.
Great Invasions: Mroczne wieki
Strategiczne 15 czerwca 2005
Great Invasions to gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która daje fanom historycznych zmagań możliwość pokierowania wybraną nacją na przestrzeni około 700 lat, począwszy od 375 roku naszej ery, a skończywszy na 1066.
Rising Kingdoms
Strategiczne 10 czerwca 2005
Rozbudowana gra strategiczna, za której przygotowanie odpowiadają doświadczeni programiści z bułgarskiego studia developerskiego Haemimont Games, twórcy między innymi takich pozycji jak Tzar: the Burden of the Crown, Celtic Kings: Rage of War i Nemesis of the Roman Empire.
Panzer Campaigns: Salerno 43
Strategiczne 4 czerwca 2005
Kolejna pozycja z szerokiej oferty firmy HPS Simulations. Podobnie jak wszystkie inne programy z serii Panzer Campaigns, także Salerno jest klasyczną grą wojenną, odzwierciedlającą działania batalistyczne z okresu II Wojny Światowej w skali operacyjnej.
Earth 2160
Strategiczne 3 czerwca 2005
Kolejna część słynnej strategii w realiach sci-fi ze znanej serii Earth, autorstwa studia Reality Pump. Akcja rozgrywa się zaraz po ostatniej części, w której doszło do zniszczenia Ziemi. Do trzech wcześniej dostępnych nacji dołączają Obcy, którzy również pragną zapanować nad Układem Słonecznym. Świetna muzyka, widowiskowe efekty, poprawiony interfejs, szczegółowe misje, a także rozbudowany tryb dla wielu graczy pozwolą na wielogodzinną zabawę.
Battles in Italy
Strategiczne 25 maja 2005
Battles in Italy to kolejna propozycja dla miłośników strategii turowych, opartych na przełomowych bitwach II Wojny Światowej, za której przygotowanie odpowiadają firmy: Matrix Games oraz Strategic Studies Group. Gra obejmuje trzy główne bitwy z początkowego okresu działań zbrojnych na froncie południowym we Włoszech.
Imperial Glory
Strategiczne 17 maja 2005
Inspirowana serią Total War gra strategiczna, w której obejmujemy kontrole nad jednym z pięciu dziewiętnastowiecznych imperiów: Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Prusów lub Austro-Węgier. Naszym państwem zarządzamy w trybie turowym. Natomiast olbrzymie bitwy rozgrywane są w czasie rzeczywistym.
Supreme Ruler 2010
Strategiczne 17 maja 2005
Supreme Ruler 2010 to wojenna strategia wzbogacona o elementy symulacji ekonomicznej, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Battlegoat Studios. Akcja gry osadzona została w niedalekiej przyszłości. Gracz kieruje międzynarodową organizacją "Światowy Rynek", starającą się utrzymać pokój pomiędzy skłóconymi państwami.
Pranksters: The Treasure of the Indians
Strategiczne 15 maja 2005
Uproszczona gra strategiczna przeznaczona dla młodszych użytkowników komputerów. Naszym zadaniem jest powstrzymanie grupy młodych psotników uprzykrzających swoimi żartami życie mieszkańców małego miasteczka. W tym cel stosujemy te same metody co oni, np. podkładając im pod nogi skórki od bananów bądź też strasząc ich. Sukces skutkuje obniżeniem poziomu agresji psotnika.
Anno 1503: Złota Edycja
Strategiczne 12 maja 2005
Anno 1503: Złota Edycja to zestaw dwóch produktów niemieckiej grupy Sunflowers Interactive. Na pakiet złożyły się odpowiednio: podstawowa wersja strategii Anno 1503: The New World oraz dodatek zatytułowany Treasures, Monsters and Pirates.
Creature Conflict: Wojny Klanów
Strategiczne 6 maja 2005
Creature Conflict: Wojny Klanów to przygotowana przez studio deweloperskie Mithis Games strategia turowa z elementami taktycznymi. Akcja gry osadzona została w odległej galaktyce, zamieszkałej przez cztery walczące ze sobą zwierzęce klany. Gracz przejmuje kontrolę nad jednym z nich i rozpoczyna zmagania o dominację nad kolejnymi planetami.
Chain of Command: Eastern Front
Strategiczne 4 maja 2005
Druga odsłona cyklu Chain of Command, będącego klasyczną strategią RTS osadzoną w realiach II wojny światowej. Zgodnie z tytułem gry, akcja przenosi nas tym razem na front wschodni, a w trakcie zabawy towarzyszymy wojskom rosyjskim w ich drodze od Stalingradu aż po sam Berlin.
The Kings of the Dark Age
Strategiczne 3 maja 2005
The Kings of the Dark Age to gra strategiczna, wyprodukowana przez chorwackie studio deweloperskie Cateia Games. Akcja osadzona została w epoce Średniowiecza, a gracz wciela się we władcę feudalnego, którego zadaniem jest rozbudowywać swoje państwo, rozwijać gospodarkę i eliminować wszelkie zagrożenia. Rozgrywka łączy elementy klasycznej strategii turowej i RTS-a.
War of Enlightenment
Strategiczne 1 maja 2005
War of Enlightenment to całkowicie darmowa, online'owa gra historyczno-strategiczna, napisana przez niezależnego fińskiego twórcę Timo Hannukkala.
Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm
Strategiczne 29 kwietnia 2005
Hammer & Sickle to taktyczna gra akcji z elementami cRPG przygotowana przez studio developerskie Nival Interactive. Stanowi ona ideowego następcę bardzo udanego Silent Storma (zastosowano ten sam engine).
Desert Law: Wojownicy Pustyni
Strategiczne 29 kwietnia 2005
Desert Law: Wojownicy Pustyni to osadzona w postapokaliptycznych klimatach strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG. Akcja gry rozgrywa się w świecie zniszczonym przez kataklizm. Gracz kieruje poczynaniami Breda, który stara się zjednoczyć resztkę ocalałych ludzi i przeciwstawić się chaosowi szerzonemu przez rozliczne bandy rzezimieszków. Tytuł wyprodukowany został przez studio deweloperskie Arise.
Empire Earth II
Strategiczne 28 kwietnia 2005
Kolejna odsłona popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego opracowana przez studio Mad Doc Software. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z czternastu cywilizacji i prowadzi ją od epoki kamienia do ery lotów kosmicznych. W trakcie zabawy zajmujemy się ekspansją prowadzonej do boju nacji, pracą nad nowymi technologiami, produkcją wojska i prowadzeniem działań wojennych wymierzonych w konkurentów.
American Civil War: Gettysburg
Strategiczne 26 kwietnia 2005
American Civil War: Gettysburg to kolejna część serii gier strategicznych autorstwa studia developerskiego Cat Daddy Games, które dotyczą amerykańskiej Wojny Secesyjnej z lat 1861-1865.
Tin Soldiers: Juliusz Cezar
Strategiczne 26 kwietnia 2005
Julius Caesar to druga odsłona serii Tin Soldiers, za której przygotowanie odpowiada zespół developerski Koios Works. Jak wskazuje podtytuł, opisywana produkcja koncentruje się wokół postaci Juliusza Cezara – jednego z najznakomitszych wodzów starożytnego Rzymu i tamtejszego męża stanu.
Tabloid Tycoon
Strategiczne 25 kwietnia 2005
Tabloid Tycoon to gra strategiczno-ekonomiczna, w której zadaniem użytkowników jest stworzenie własnego imperium medialnego. Wirtualna działania skupiają się na prowadzeniu typowego, prasowego „brukowca” (z ang. tabloid), zdobywającego popularność i przyciągającego czytelników głównie dzięki taniej sensacji oraz nagłaśnianiu rozmaitych skandali.
Twierdza 2
Strategiczne 19 kwietnia 2005
Druga pełnoprawna odsłona serii strategicznej Stronghold, zapoczątkowanej przez studio Firefly w 2001 roku. Autorzy postanowili nie eksperymentować z mechaniką rozgrywki, rozwijając najlepsze elementy oryginału i proponując graczom ponownie dwie odrębne kampanie, skupiające się na ekonomicznym bądź militarnym aspekcie rozgrywki. Poszerzeniu uległ wachlarz maszyn oblężniczych i środków obronnych, poprawiono realizm oraz wprowadzono możliwość stosowania różnych formacji bitewnych.
Democracy
Strategiczne 17 kwietnia 2005
Należąca do kategorii symulatorów politycznych turowa gra strategiczna, w której wcielamy się w rolę prezydenta lub premiera fikcyjnego demokratycznego kraju. Podejmując szereg decyzji w siedmiu kluczowych aspektach funkcjonowania państwa staramy się sprostać oczekiwaniom wielu zróżnicowanych stronnictw politycznych, a także grup społecznych i zawodowych.
Kozacy II: Wojny Napoleońskie
Strategiczne 4 kwietnia 2005
Kontynuacja wielokrotnie nagradzanej strategii czasu rzeczywistego Kozacy: Europejskie Boje od ukraińskiego studia GSC Game World. Kozacy II: Wojny Napoleońskie przenosi akcję o sto lat później, do XIX wieku, gdy do roli dominującej potęgi w Europie doszła Francja pod wodzą Napoleona. Akcja tej części serii pozwala graczowi prowadzić jedno z sześciu państw: Francję, Wielką Brytanię, Austrię, Rosję, Prusy oraz Egipt, a każde dysponuje unikalnymi budynkami i historycznymi jednostkami bojowymi.