Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory - poradnik do gry

Poradnik do trzeciej części serii Tom Clancy’s Splinter Cell, oznaczonej podtytułem Chaos Theory, w którym znajdziecie dokładny opis przejścia trybu singleplayer (dla pojedynczego gracza) w oparciu o najwyższy dostępny poziom trudności (Expert).

28 kwietnia 2005Autor solucji: Stranger (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Witaj w nieoficjalnym poradniku do trzeciej części serii

Witaj w nieoficjalnym poradniku do trzeciej części serii "Tom Clancy's Splinter Cell", oznaczonej podtytułem "Chaos Theory". W poniższym tekście znajdziesz dokładny opis przejścia trybu singleplayer (dla pojedynczego gracza). Mam nadzieję, iż poradnik ten w równym stopniu zainteresuje osoby doświadczone, którym poprzednie odsłony serii nie są obce, jak i nowicjuszy, rozpoczynających swoją znajomość z Samem Fisherem od omawianej pozycji. Opis przejścia "Chaos Theory" powstał w oparciu o najwyższy dostępny poziom trudności (Expert).

Przed rozpoczęciem właściwej zabawy radziłbym zapoznać się z przygotowanymi przez producenta filmikami instruktażowymi, dzięki którym można przypomnieć sobie znane elementy rozgrywki (operowanie inwentarzem, pozostawanie w cieniu), jak i zaznajomić się z licznymi nowinkami. Doszedłem do wniosku, iż powielanie przedstawianych w nich informacji pozbawione jest sensu, tym bardziej, że niemal wszystkie czynności dokładnie opisałem w określonych miejscach poradnika (najczęściej w momencie, w którym z danego typu zachowania korzysta się po raz pierwszy). Bez zbędnych przygotowań proponuję więc przejść do właściwego opisu.

Oznaczenia w moim poradniku przedstawiają się następująco:

NOWY CEL [RODZAJ CELU MISJI]: Treść celu misji (luźne tłumaczenie)

np.: NOWY CEL [PRIMARY]: Rescue Morgenholt (Uratuj Morgenholta)

Cele Primary są obowiązkowe i należy je zaliczać, aby móc przejść daną misję. Cele Secondary i Opportunity nie są bezwzględnie wymagane. Cele Secret nie pojawiają się na liście w trakcie rozgrywania etapu. Poznaje się je (wyłącznie w przypadku zaliczenia danego zadania) dopiero po ukończenia całego poziomu.

Ważniejsze przedmioty, które trzeba lub można będzie zabrać, oznaczone zostały kolorem zielonym. Miejsca, w których warto byłoby zapisać stan gry, zaznaczyłem natomiast kolorem czerwonym.

W razie ewentualnych problemów służę oczywiście dodatkową pomocą. Zapraszam do lektury :)

Jacek "Stranger" Hałas

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 28 kwietnia 2005.

komentarze czytelników (60)

EG2006_43107114  2007-03-18 - 12:28

Znalazłem kolejny błąd. W Łaźniach, tam gdzie są bomby do rozbrojenia i komandosi pisze, że nie da się ich pokonać. A ja biorę zawsze na misję sprzęt "Rekomendacja Readinga", akurat teraz była strzelba, rozwaliłem światła, rozbroiłem drugą bombę, zabiłem obu komandosów z shotguna, wskoczyłem na dół za szafę, gdy przechodził trzeci wojak, rozwaliłem go. Bez kodów, na poziomie ekspert.

kukiUN  2007-04-30 - 23:57

Poradnik może i dobry ale co to za sposób prowadzenia gry?Drogą eliminacji.Autor nikogo nie pozostawia przy życiu,ŻENADA

EG2006_43107114  2007-05-05 - 16:57

kukiuN---> Święta prawda. Czytałem poradniki do dwóch pierwszych Splinterów Zodiaca. Był genialny. A ten? Do niczego. Ciekawy jestem jaką statystykę końcową miał autor. Zdziwiłbym się jakby miał więcej niż 50%.

kowal133  2007-07-28 - 01:47

Manhattan Garment ...

Anduril  2007-10-04 - 22:21

A ja mam takie glupie pytanko :) Jak sie skrada ? bo gdy kucam to on mi ciagle biega

kkkkkkrystian  2007-10-04 - 22:33

szybkość biegu podczas skradania kontrolujesz rolką, jest do tego przycisk na klawiaturze ale nie pamiętam już :)

mike235  2007-10-06 - 01:44

Mam pytanko jestem w misji na manhatanie i mam problem z przedostaniem się na drugi budynek z dachu gdzie jest śmigłowiec ponieważ gdy chwytam się tej liny przy tej reklamie neonowej przy samym końcu zjazdu na blok sąsiedni spadam. Ktoś wie o co w tym chodzi??

EG2006_43107114  2007-10-06 - 09:43

Powinieneś złapać się rynny.

mike235  2007-10-06 - 14:01

ale nie dojeżdżam do tej rynny. To mam poszukać gdzie indziej??

EG2006_43107114  2007-10-06 - 14:24

Pirat? EDIT: To jest jedyna droga.

T.Y.G.  2007-10-10 - 08:54

Eeee... A ja chciałbym sie dowiedzieć dlaczego nie chce mi sie połączyć do multi-coop po LAN-ie?

Glassow  2008-02-21 - 16:21

a ja bym chciał dodać coś do misji w latarni mianowicie jak zabijecie tych dwóch co jeden gada o tym że się boi burzy to tego na dole kdzie w poradniku jest napisane żeby załatwić go stiker shokerem nie rubcie tego dopuki on nie skończy majstrować przy tych metalowych blachach a wdedy będziecie mogli skrócić sobie drogę zjeżdżając po tej ruże jeśli jej nie widzicie użyjcie tego do wykrywania skrzyń z broniom ...

kukiUN  2010-01-20 - 01:12

Wedle poradnika w misji w banku na końcu nie da się zapobiec wszczęciu alarmu.Ale wystarczy potraktować wiązkę lasera EMP z pistoletu i można swobodnie przechodzić.

Katto777  2010-06-01 - 17:23

Proszę o pomoc!!!!! Gdzie jest 2 bomba w Łażni niemoge jej znaleźć

michalll  2010-11-13 - 21:47

niech ktoś mi pomoże! W tej łaźni, kiedy muszę rozbroić miny, wracam skąd przyszedłem, po cichu a mi coś nagle wybucha, choć czas jeszcze nie upłynął do końca. chcę wyjść drugim wyjściem i dzieje się tak samo. co robić?

Ciachovsky(R)  2012-04-06 - 21:57

w Chaos Theory nie znajdziesz klimatu Pandora Tomorrow :) wydaje się oczywiste , ale jednak Kobayashi ;]

pomaranicza97  2012-11-07 - 20:33

Witam mam taki mały problem ponieważ wszystko mi działa tak jak należy oprósz tego że nie mam wcale dźwięku i nie mam animacji i jak oglądałem jak inni w to grają to w pierwszej misji jak się weszło po tej 1 drabinie do tego ,,więzienia'' to ten ,,żołnierz'' u innych szedł a u mnie stał i we mnie celował tak samy później z tym gościem którego cza uwolnić bo jak tam ich podglądałem to on już nie żył a nawet nie było widać tych tortur a i nie było tego że mam znaleźć jeszcze 5 skrzyń z tymi tymi na filmach był też ten film u góry z prawej strony ekranu a u mnie nic nie było!!! POMOCY!!! jak mam to naprawić opcje sprawdzałem a i mam pełną wersje z płyty zgraną!!!

wojtas1999  2012-12-25 - 22:30

Witam. Mam mały problem,mianowicie mam mało amunicji a muszę zabić tego Lacerdę. Obok niego jest jeszcze dwóch pozostałych najemników. Ciągle mnie zabijają. Czy ktoś wie jak temu zapobiec? Z góry dziękuję

kuba6543  2013-05-04 - 11:44

Ja nie wiem jak znaleźć ten elektroniczny wytrych w Panama City

kuba6543  2013-05-04 - 11:46

wojtas1999--> Użyj kamery do SC-20K