Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory - poradnik do gry

Poradnik do trzeciej części serii Tom Clancy’s Splinter Cell, oznaczonej podtytułem Chaos Theory, w którym znajdziecie dokładny opis przejścia trybu singleplayer (dla pojedynczego gracza) w oparciu o najwyższy dostępny poziom trudności (Expert).

28 kwietnia 2005Autor solucji: Stranger (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Witaj w nieoficjalnym poradniku do trzeciej części serii

Witaj w nieoficjalnym poradniku do trzeciej części serii "Tom Clancy's Splinter Cell", oznaczonej podtytułem "Chaos Theory". W poniższym tekście znajdziesz dokładny opis przejścia trybu singleplayer (dla pojedynczego gracza). Mam nadzieję, iż poradnik ten w równym stopniu zainteresuje osoby doświadczone, którym poprzednie odsłony serii nie są obce, jak i nowicjuszy, rozpoczynających swoją znajomość z Samem Fisherem od omawianej pozycji. Opis przejścia "Chaos Theory" powstał w oparciu o najwyższy dostępny poziom trudności (Expert).

Przed rozpoczęciem właściwej zabawy radziłbym zapoznać się z przygotowanymi przez producenta filmikami instruktażowymi, dzięki którym można przypomnieć sobie znane elementy rozgrywki (operowanie inwentarzem, pozostawanie w cieniu), jak i zaznajomić się z licznymi nowinkami. Doszedłem do wniosku, iż powielanie przedstawianych w nich informacji pozbawione jest sensu, tym bardziej, że niemal wszystkie czynności dokładnie opisałem w określonych miejscach poradnika (najczęściej w momencie, w którym z danego typu zachowania korzysta się po raz pierwszy). Bez zbędnych przygotowań proponuję więc przejść do właściwego opisu.

Oznaczenia w moim poradniku przedstawiają się następująco:

NOWY CEL [RODZAJ CELU MISJI]: Treść celu misji (luźne tłumaczenie)

np.: NOWY CEL [PRIMARY]: Rescue Morgenholt (Uratuj Morgenholta)

Cele Primary są obowiązkowe i należy je zaliczać, aby móc przejść daną misję. Cele Secondary i Opportunity nie są bezwzględnie wymagane. Cele Secret nie pojawiają się na liście w trakcie rozgrywania etapu. Poznaje się je (wyłącznie w przypadku zaliczenia danego zadania) dopiero po ukończenia całego poziomu.

Ważniejsze przedmioty, które trzeba lub można będzie zabrać, oznaczone zostały kolorem zielonym. Miejsca, w których warto byłoby zapisać stan gry, zaznaczyłem natomiast kolorem czerwonym.

W razie ewentualnych problemów służę oczywiście dodatkową pomocą. Zapraszam do lektury :)

Jacek "Stranger" Hałas

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 28 kwietnia 2005.

Battlestar Galactica Online

Battlestar Galactica Online

Zagraj za Darmo!

Fragoria

Fragoria

Zagraj za Darmo!

Mafia III PL + DLC - PC - 168,90 zł

kup w sklepie

PC 168,90 zł

Saint Seiya: Soldiers Soul - PC - 129,90 zł

kup w sklepie

PC 129,90 zł

Battlefield 1 PL + BONUS! - PC - 157,50 zł

kup w sklepie

PC 157,50 zł

Komentarze Czytelników (60)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
04.03.2006 13:36
odpowiedz
Tesak
1
Legionista

Gra jest bardzo prosta, że nawet nie potrzeba poradnika!!! Mam 11 lat, a przeszedłem tę grę na poziomie expert.

04.03.2006 13:39
odpowiedz
Tesak
1
Legionista

Aha Tomeczku w tej grze broni się nie zbiera!!! Możesz podnieść jedynie amunicję.

21.03.2006 18:04
odpowiedz
Kobayashi
31
Chorąży

Sluchajcie, dorwalem ta gierke ale cos jest nie tak. SKacze mi a mam konfiguracje:
Celeron 1,7, 768 ram oraz radeon 9800 pro.....myslalem ze chociaz na 800x600 pojade na najwyzszych detalach a tu lipa ze sie grac nie da. Jak zredukuje detale to w miare ciagnie ale wciaz pozostaje niesmak - pytanie co jest nie tak w tej konfiguracji?
Czyzby procesor? Myslalem ze ram i radeon sobie poradza...

22.03.2006 20:32
odpowiedz
marcus_x
34
Chorąży

na bank celeron
tamte celerony były żałosne dopiero te z literką D są ok

22.03.2006 20:53
odpowiedz
PaWeLoS
103
Admiral

Hmm... Na moim kompie (Pentium IV 1.8 GHz, 768 MB ram i Radeon 9600pro) gra chodziła bez przycięć na 1024X7** i medium detalach...
Zainstaluj nowe sterowniki do karty graficznej, może pomoże.

23.03.2006 13:53
odpowiedz
uyuu
1
Junior

Ta gra jest zajebista!!!! Mimo że występują w niej pewne błędy to nie przeszkadza to wogóle w graniu. Uważam jeszcze że wszystkie lokacje są bardzo dobrze wykonane, a grywalnośc jest na wysokim poziomie. W tą gre warto zagrać!!!!

24.03.2006 02:28
odpowiedz
Kobayashi
31
Chorąży

podkrecilem procesor i faktycznie juz lepiej zaczelo chodzic....pora na przesiadke procka....

Co do gry: technicznie jest swietna ale jakos brakuje klimatu pandora tommorow....choc jeszcze jej nie skonczylem :D

02.08.2006 00:47
odpowiedz
szelmud
22
Chorąży

przechodze gre po raz enty bo jest za.... i znalazlem rzecz ktorej nikt nie poruszyl moze i wiecie o tym ale bede pierwszy ktory o tym napisze:D:D a mianowicei w 2 czesci misji seul jest problem z UAVami ale wystarczy szczelic w nie wiazka OPC i zostaja zneutralizowane na kilka sekund bardzo przydatne moim zdaniem! pozdro4all

04.12.2006 23:14
odpowiedz
ooorobertooo
1
Junior

Manhattan Garment

Śmigłowiec możesz spokojnie zignorować. Skieruj się natomiast w stronę świecącego napisu. Wyjdź po drabinie na górę, a następnie zawieś się na ukazanej na drugim screenie linie. Aby to zrobić musisz jedynie podskoczyć (oczywiście w prawidłowym miejscu). W ten oto sposób przedostaniesz się na drugi dach. Zejdź po rynnie na dół.

i tu zaczyna sie problem , nie moge ziechac po linie na doł bo w połowie drogi spadam o co w tym miejscu chodzi i jak to przejsc ?

12.12.2006 18:05
odpowiedz
gawith
1
Junior

Mam pytanko. jestem chyba w przedostatniej misju gdzie gonie tego Shettlanda. W pewnym momencie Lambert mowi mi ze laznia zostala zaminowana i mam 1,5min na rozbrojenie bomb. I tu pojawia sie problem - jestem w tej klatce gdzie moge otworzyc klodke - cofajac sie do poprzedniego pomieszczenia natykam sie na wczesniej bez problemu ominiete miny scienne ktorych teraz nie moge ani ominac ani rozbroic - za kazdym razem wybuchaja. Z kolei wychodzac z tej "klatki" kieruje sie tam gdzie pobiegl ten Shettland dochodze do jakis drzwi i nie wiadomo czemu wszystko wybucha przed uplywem czasu. pomocy................

18.03.2007 12:28
odpowiedz
EG2006_43107114
46
Senator

Znalazłem kolejny błąd. W Łaźniach, tam gdzie są bomby do rozbrojenia i komandosi pisze, że nie da się ich pokonać. A ja biorę zawsze na misję sprzęt "Rekomendacja Readinga", akurat teraz była strzelba, rozwaliłem światła, rozbroiłem drugą bombę, zabiłem obu komandosów z shotguna, wskoczyłem na dół za szafę, gdy przechodził trzeci wojak, rozwaliłem go. Bez kodów, na poziomie ekspert.

30.04.2007 23:57
odpowiedz
kukiUN
82
Pretorianin

Poradnik może i dobry ale co to za sposób prowadzenia gry?Drogą eliminacji.Autor nikogo nie pozostawia przy życiu,ŻENADA

05.05.2007 16:57
odpowiedz
EG2006_43107114
46
Senator

kukiuN---> Święta prawda. Czytałem poradniki do dwóch pierwszych Splinterów Zodiaca. Był genialny. A ten? Do niczego. Ciekawy jestem jaką statystykę końcową miał autor. Zdziwiłbym się jakby miał więcej niż 50%.

28.07.2007 01:47
odpowiedz
kowal133
1
Junior

Manhattan Garment

Śmigłowiec możesz spokojnie zignorować. Skieruj się natomiast w stronę świecącego napisu. Wyjdź po drabinie na górę, a następnie zawieś się na ukazanej na drugim screenie linie. Aby to zrobić musisz jedynie podskoczyć (oczywiście w prawidłowym miejscu). W ten oto sposób przedostaniesz się na drugi dach. Zejdź po rynnie na dół.

i tu zaczyna sie problem , nie moge ziechac po linie na doł bo w połowie drogi spadam o co w tym miejscu chodzi i jak to przejsc ?

04.10.2007 22:21
odpowiedz
Anduril
40
Generał

A ja mam takie glupie pytanko :) Jak sie skrada ? bo gdy kucam to on mi ciagle biega

04.10.2007 22:33
odpowiedz
kkkkkkrystian
24
Senator

szybkość biegu podczas skradania kontrolujesz rolką, jest do tego przycisk na klawiaturze ale nie pamiętam już :)

06.10.2007 01:44
odpowiedz
mike235
1
Junior

Mam pytanko jestem w misji na manhatanie i mam problem z przedostaniem się na drugi budynek z dachu gdzie jest śmigłowiec ponieważ gdy chwytam się tej liny przy tej reklamie neonowej przy samym końcu zjazdu na blok sąsiedni spadam. Ktoś wie o co w tym chodzi??

06.10.2007 09:43
odpowiedz
EG2006_43107114
46
Senator

Powinieneś złapać się rynny.

06.10.2007 14:01
odpowiedz
mike235
1
Junior

ale nie dojeżdżam do tej rynny. To mam poszukać gdzie indziej??

06.10.2007 14:24
odpowiedz
EG2006_43107114
46
Senator

Pirat?
EDIT: To jest jedyna droga.

10.10.2007 08:54
odpowiedz
T.Y.G.
5
Legionista

Eeee... A ja chciałbym sie dowiedzieć dlaczego nie chce mi sie połączyć do multi-coop po LAN-ie?

21.02.2008 16:21
odpowiedz
Glassow
5
Junior

a ja bym chciał dodać coś do misji w latarni mianowicie jak zabijecie tych dwóch co jeden gada o tym że się boi burzy to tego na dole kdzie w poradniku jest napisane żeby załatwić go stiker shokerem nie rubcie tego dopuki on nie skończy majstrować przy tych metalowych blachach a wdedy będziecie mogli skrócić sobie drogę zjeżdżając po tej ruże jeśli jej nie widzicie użyjcie tego do wykrywania skrzyń z broniom

20.01.2010 01:12
odpowiedz
kukiUN
82
Pretorianin

Wedle poradnika w misji w banku na końcu nie da się zapobiec wszczęciu alarmu.Ale wystarczy potraktować wiązkę lasera EMP z pistoletu i można swobodnie przechodzić.

01.06.2010 17:23
odpowiedz
Katto777
1
Junior

Proszę o pomoc!!!!!
Gdzie jest 2 bomba w Łażni
niemoge jej znaleźć

13.11.2010 21:47
odpowiedz
michalll
1
Junior

niech ktoś mi pomoże! W tej łaźni, kiedy muszę rozbroić miny, wracam skąd przyszedłem, po cichu a mi coś nagle wybucha, choć czas jeszcze nie upłynął do końca. chcę wyjść drugim wyjściem i dzieje się tak samo. co robić?

06.04.2012 21:57
odpowiedz
Ciachovsky(R)
42
Pretorianin

w Chaos Theory nie znajdziesz klimatu Pandora Tomorrow :) wydaje się oczywiste , ale jednak Kobayashi ;]

07.11.2012 20:33
odpowiedz
pomaranicza97
1
Junior

Witam mam taki mały problem ponieważ wszystko mi działa tak jak należy oprósz tego że nie mam wcale dźwięku i nie mam animacji i jak oglądałem jak inni w to grają to w pierwszej misji jak się weszło po tej 1 drabinie do tego ,,więzienia'' to ten ,,żołnierz'' u innych szedł a u mnie stał i we mnie celował tak samy później z tym gościem którego cza uwolnić bo jak tam ich podglądałem to on już nie żył a nawet nie było widać tych tortur a i nie było tego że mam znaleźć jeszcze 5 skrzyń z tymi tymi na filmach był też ten film u góry z prawej strony ekranu a u mnie nic nie było!!!
POMOCY!!! jak mam to naprawić opcje sprawdzałem a i mam pełną wersje z płyty zgraną!!!

25.12.2012 22:30
odpowiedz
wojtas1999
1
Junior

Witam.
Mam mały problem,mianowicie mam mało amunicji a muszę zabić tego Lacerdę. Obok niego jest jeszcze dwóch pozostałych najemników. Ciągle mnie zabijają. Czy ktoś wie jak temu zapobiec?

Z góry dziękuję

04.05.2013 11:44
odpowiedz
kuba6543
3
Junior

Ja nie wiem jak znaleźć ten elektroniczny wytrych w Panama City

04.05.2013 11:46
odpowiedz
kuba6543
3
Junior

wojtas1999--> Użyj kamery do SC-20K