Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jednostki elitarne | Orki | Porady Poradnik Dawn of War III

Ostatnia aktualizacja: 12 maja 2017

Ekran wyboru jednostek elitarnych Orków. - Jednostki elitarne | Orki | Porady - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Ekran wyboru jednostek elitarnych Orków.

Dla frakcji Orków, podobnie jak i w przypadku Kosmicznych Marines i Eldarów, dostępnych jest łącznie 9 jednostek elitarnych. Są to: Szturmiarze, Dziwolong Zappnoggin, Komandos, Herszt Gorgutz, Duży Mehan Wazmakka, Megaburszuje, Szalony Dred, Gorkolos i Morkolos "Pienkna"

Szturmiarze

Prawdopodobnie najgorsza jednostka elitarna w grze. Szturmiarze są kuszącym wyborem, gdyż kosztują jedynie 2 punkty elitarne, przez co można wezwać ich już w 6 minucie gry, jednak są skutecznie wyłącznie podczas pierwszych minut starcia. Bardzo szybko, gdyż w momencie jak na polu walki pojawią się już większe grupy jednostek (5-6 oddziałów) stają się bezużyteczni, a gracz pozostaje z jednostką, która zajmuje tylko miejsce. Unikaj ich jak ognia.

Dziwolong Zappnoggin

Dziwolong Zappnoggin przypomina nieco Szturmiarzy, jednak nie traci aż tak szybko na znaczeniu. Jednostka ta doskonale nadaje się do nękania wroga przez pierwsze 15-20 minut starcia. Jego zdolności pozwalają mu teleportować się na dość długie dystanse, a następnie zmieść pojedynczy oddział wroga z powierzchni ziemi w kilka sekund. Jednakże, po wykorzystaniu tych zdolności, nie różni się on znacząco od żadnej, nawet najtańszej, jednostki w grze.

Jeśli będziesz w stanie skutecznie wykorzystywać jego możliwości i całą grę skakać po całej mapie i nękać wroga, warto w niego zainwestować. Jeśli jednak nie lubisz tego typu zabaw, spokojnie możesz sobie go odpuścić - Orkowie mają najlepszy w grze start i przez pierwsze kilkanaście minut poradzisz sobie i bez żadnej elity.

Komandos

Jedna z najlepszych jednostek elitarnych, którą wezwać można na początku gry. Kosztuje jedynie 3 punkty elitarne, a pozwala bardzo uprzykrzyć życie wrogiemu graczowi, szczególnie podczas gier jeden na jednego. Komandos zadaje olbrzymie obrażenia na bliskim dystansie - jest w stanie, dwoma strzałami, załatwić większość jednostek piechoty. Co więcej, może rozstawiać miny i znikać, przez co bardzo ciężko jest go złapać i wyeliminować. Doskonale nadaje się do samodzielnego odbijania punktów zasobów z rąk wroga - nawet, jeśli wróg będzie chciał cię powstrzymać, musi wysłać tam przynajmniej kilka oddziałów, by sobie z nim poradzili.

W dalszej części gry jego skuteczność spada, jednak warto poświęcić te 3 punkty i miejsce na jednostkę elitarną, gdyż w pierwszych 10-15 minutach rozgrywki nie ma on sobie równych.

Herszt Gorgutz

Gorgutz to jednostka elitarna, z którą zaznajomiony jest każdy gracz - jest to pierwsza jednostka, którą kontroluje się podczas kampanii Orków, a także jedna z odblokowanych od początku elit. Jest to zarazem jedna z najlepszych jednostek elitarnych w całej grze, przede wszystkim dzięki jego dwóm zdolnościom.

Jedna z nich pozwala doskoczyć mu do celu, prowokując (taunt) wszystkie trafione cele i zmuszając ich do ataku na niego - jest to ekstremalnie skuteczne przeciwko rozstawianym jednostkom, takim jak snajperzy czy Dewastatorzy z Bolterami, jak i ogólnie wszystkim wrogom walczącym na dystans. Co więcej, dzięki tej zdolności może on wyciągnąć wrogie jednostki spod ciężkiej osłony. Druga zdolność z kolei pozwala roztoczyć mu dookoła siebie tarczę pochłaniającą ataki dystansowe, co umożliwia podprowadzenie jego i jednostek do walki wręcz aż pod samą wrogą armię, bez jakichkolwiek strat.

Kosztuje on 4 punkty elitarne, a jego obecność na polu walki jest obowiązkowa. Niezależnie od tego, jaki styl gry preferujesz, zawsze warto jest go mieć ze sobą - szczególnie, iż jest to jedna z wytrzymalszych jednostek w grze.

Duży Mehan Wazmakka

Kolejna jednostka elitarna Orków, która kosztuje 4 punkty elitarne i kolejna, której skuteczność zależy w głównej mierze od umiejętności gracza. Posiada sporo ciekawych i bardzo skutecznych zdolności, jednak wymagają one bardzo dużej ilości uwagi i "klikaniny", by w pełni je wykorzystać. Jeśli jesteś graczem, który jest w stanie zarządzać całą armią, jednocześnie wydając Wazmacce liczne polecenia, warto w niego zainwestować. W innym wypadku, lepiej jest poświęcić cenne miejsce na inną jednostkę.

Megaburszuje

Jedna z droższych jednostek Orków, gdyż kosztują 6 punktów elitarnych, jednak w gruncie rzeczy warta tej ceny. Megaburszuje (Meganobz) to ciężko opancerzona piechota Orków, która jest w stanie przyjąć na siebie absurdalne ilości obrażeń, zanim wróg zdoła ich ubić. Zbierając Złom, zyskują ładunki, które pozwalają wystrzeliwać im potężne rakiety, zdolne przebić nawet najcięższy pancerz. Są także w stanie stworzyć elektryczny mur, który spowalnia wrogie oddziały, jak i przyspiesza sojusznicze - sprawia więc, iż doskonale nadaje się do przygotowywania szarż na wroga.

Warto zainwestować w tą jednostkę elitarną. W połączeniu z Gorgutzem, pozwoli ona jednostkom Orków na łatwe dotarcie do wroga, zanim ten zdąży wyrządzić jakiekolwiek szkody.

Szalony Dred

Kolejna jednostka, która na papierze wygląda bardzo ciekawie. Potężny kolos, który sieje spustoszenie w walce wręcz, a którego zdolność specjalna potrafi wydrążyć tunel, pozwalając jednostkom przejść z miejsca A do miejsca B. Jednakże, największym problemem jest jego cena - 7 punktów elitarnych to zbyt wielki koszt, gdyż tytani Orków, Gorkolos i Morkolos, kosztują tylko 2 punkty więcej, a są znacznie bardziej skuteczni. Nie warto się nim zbytnio interesować.

Gorkolos

Gorkolos to jedna z jednostek-tytanów Orków, która specjalizuje się w walce na dystans. Jest w stanie zdewastować wrogą armię pełną słabych a licznych oddziałów, doskonale radzi sobie też z ciężko opancerzonymi celami. Na największą uwagę zasługują zdolności specjalne Gorkolosa. Jedna pozwala wystrzelić serie pocisków, która dotkliwie rani jednostki wroga, druga z kolei zesłać olbrzymią skałę na powierzchnię (podobną, do tej z super umiejętności Skauy). Druga zdolność jest w stanie załatwić praktycznie każdą jednostkę, nie licząc wrogich tytanów, jednym ciosem.

Największym minusem jest jednak czas odnowienia obu zdolności. Sprawia to, iż Gorkolos doskonale spisuje się w roli jednostki, której główną funkcją jest natychmiastowa eksterminacja wrogich oddziałów - jeśli zależy ci właśnie na tym, warto w nią zainwestować. Pamiętaj także, iż w pobliżu Gorkolosa, twoje jednostki mogą uzupełniać straty.

Morkolos "Pienkna"

Jednostka elitarna, którą sterować można podczas kampanii. Jest to bezapelacyjnie najwytrzymalsza jednostka w całej grze. Nie dość, iż posiada absurdalną ilość punktów zdrowia, ma także na wyposażeniu zdolności, które pozwalają pochłaniać jej obrażenia i nawet wezwać 4 Pentaków (Gretchin), budowniczych Orków, by naprawili jej uszkodzony pancerz.

Pienkna to powolna jednostka krocząca, której praktycznie nie da się zatrzymać. Dodatkowo, jej zdolność specjalna pozwala jej wystrzelić pieść, którą następnie można reaktywować, ściągając wszystkie jednostki, sojusznicze i wrogie, z powrotem do Pienknej. Doskonale nadaje się to do rozbijania szeregów wroga - każdy wpadnie w panikę, gdy nagle wszyscy jego strzelcy znajdą się po niewłaściwej stronie mapy.