Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

System osłon i ukrywanie jednostek | Rozgrywka Poradnik Dawn of War III

Ostatnia aktualizacja: 9 maja 2017

System osłon został w Warhammer 40,000: Dawn of War III znacząco zmieniony w stosunku do poprzednich odsłon. Nie można już chować jednostek za przeszkodami terenowymi, by zmniejszyć otrzymywane przez nie obrażenia. Zamiast tego, twórcy dali graczom do dyspozycji system ciężkich osłon i osłon kryjących.

Ciężkie osłony (Heavy Cover)

Jednostki w ciężkiej osłonie są odporne na większość ataków wroga. - System osłon i ukrywanie jednostek | Rozgrywka - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Jednostki w ciężkiej osłonie są odporne na większość ataków wroga.

Ciężkie osłony to specjalnie wydzielone na mapie punkty, po wejściu do których na ekranie pojawia się pasek postępu - taki sam, jak przy przejmowaniu punktów zasobów. Gdy się zapełni, wokół jednostek pojawia się specyficzna bańka, tarcza, która pochłania większość obrażeń, przez co jednostki będące w środku są bezpieczne. Gdy jednostki, które utworzyły tarczę, wyjdą z jej zasięgu, pojawia się kolejny pasek postępu, który systematycznie zostaje opróżniony. Gdy pasek stanie się pusty, tarcza zaniknie i będzie możliwość ponownego przejęcia punktu.

Z ciężkimi osłonami wiąże się kilka ciekawostek, mianowicie:

  1. Pod ciężką osłoną nie mogą znaleźć się jakiekolwiek pojazdy - wstęp ma tam jedynie piechota lekka i ciężka i większość jednostek elitarnych.
  2. Ciężka osłona chroni jednostki znajdujące się wewnątrz przed większością ataków dystansowych. Jednakże, zdolności takie jak miotacz ognia, czy te, które powodują wymuszenie ataku na jednostce (Taunt) w dalszym ciągu są w stanie ich dosięgnąć. W przypadku miotacza ognia jednostki będą otrzymywać normalne obrażenia, a gdy zostaną sprowokowane, wyjdą po prostu z osłony.
  3. Wrogie jednostki nie mogą wejść pod ciężką osłonę. Wyjątek stanowią te oddziały, które posiadają właściwość Niweluje osłonę (Counters Cover) - w tym przypadku jednostka będzie w stanie swobodnie wejść pod nieprzyjacielską osłonę. Właściwość tę posiada większość jednostek do walki w zwarciu.
  4. Ciężka osłona posiada swoją wytrzymałość. Gdy ta zostanie wyczerpana, osłona pęknie, zostanie zniszczona i nie będzie już można więcej z niej korzystać. Jeśli wróg przestanie ją atakować, osłona powoli się zregeneruje.
  5. Jeśli dwie wrogo nastawione jednostki wejdą w miejsce osłony, zanim pojawi się tam tarcza, proces generowania tarczy zostanie zatrzymany, jak w przypadku punktów zasobów.
  6. Fazy eskalacji wpływają na ilość punktów zdrowia ciężkich osłon - szczegóły w rozdziale poświęconym temu zagadnieniu.

Ciężkie osłony nie dają może tak wielkich możliwości jak mechanizm, który występował w poprzednich częściach (czy grach z serii Company of Heroes), jednak i tutaj daje spore pole do popisu. Jest to spowodowane tym, iż większość ciężkich osłon umieszczona jest w kluczowych miejscach - blisko ważnych punktów zasobów, w strategicznych miejscach mapy, na trasie przemarszu wojsk.

Osłony kryjące (Stealth Cover)

Jednostki w osłonie kryjącej są niewidoczne dla nieprzyjaciela. - System osłon i ukrywanie jednostek | Rozgrywka - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Jednostki w osłonie kryjącej są niewidoczne dla nieprzyjaciela.

Osłony kryjące swoim działaniem przypominają krzaki, które znaleźć można w grach z gatunku MOBA, jak chociażby League of Legends, czy DOTA 2. Jednostki, które wejdą do środka, stają się niewidoczne dla przeciwników, którzy nie mają wewnątrz tej samej osłony swoich własnych oddziałów. Sprawia to, iż idealnie nadają się do przygotowywania zasadzek, gdyż wróg albo przejdzie obok nich obojętnie, albo będzie musiał ryzykować wejście w osłonę i nagły atak.

Z tymi osłonami także wiąże się kilka rzeczy, takich jak:

  1. Jednostki, które wejdą w osłonę kryjącą, nie będą automatycznie atakować wrogich jednostek w swoim zasięgu. Dzięki temu nie ujawnią przedwcześnie swojej pozycji. Jednakże, gdy do osłony wejdzie inna jednostka, która jest w stanie ich dostrzec, rozpoczną atak.
  2. Jednostki wewnątrz osłony kryjącej są niewidoczne do momentu, aż użyją zdolności specjalnej, bądź rozpoczną atak.
  3. Do badania "zawartości" osłon kryjących doskonale nadają się jednostki z własnym kamuflażem. Są to Zwiadowcy (Scout) z frakcji Kosmicznych Marines, Łowcy (Ranger) Eldarów i Pentaki (Gretchin) Orków. Gdy wejdą do wnętrza osłony podczas korzystania z kamuflażu, wróg nie będzie w stanie ich dostrzec, chyba, że znajduje się tam jego detektor.
  4. W osłonach kryjących można także ustawiać budynki. Jeśli uda ci się zmieścić całą konstrukcję wewnątrz takiej osłony, wróg nie będzie wiedział, że się tam znajduje, dopóki nie wejdzie w osłonę.
  5. W osłonach kryjących znajdować mogą się wszystkie jednostki, tak pojazdy jak i piechota.

Osłony kryjące nadają się przede wszystkim do przygotowywania zasadzek i ucieczki. Często znajdują się też na popularnych trasach przemarszu jednostek, czy nawet przy punktach zasobów - w tej drugiej sytuacji mogą przydać się, by skryć budowniczego, po tym, gdy ten wzniósł Posterunek Nasłuchowy.