Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 5 - Karierowicz | Kampania - opis przejścia Poradnik Dawn of War III

Ostatnia aktualizacja: 4 maja 2017

Piąta misja kampanii dla pojedynczego gracza, podczas której ponownie kierować będziesz frakcją Orków. Podczas misji trzeba będzie zdobyć kilka punktów kontrolnych, bronić swojej bazy, a na końcu pokonać wrogiego przywódcę Orków, Wazmakkę.

Zadania główne:

Warunek zwycięstwa:

  1. Twoje wojska muszą przetrwać - jeśli w początkowym etapie misji twoje oddziały zostaną wybite, misja zakończy się niepowodzeniem.
  2. Obós Wojny musi przetrwać - wrogowie nie mogą zniszczyć Obosu Wojny, gdyż inaczej misja zakończy się niepowodzeniem.

Przeszukaj teren w poszukiwaniu Złomu (Search the Area for Scrap)

Pierwsze skupisko Złomu w tej misji. - Misja 5 - Karierowicz | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Pierwsze skupisko Złomu w tej misji.

Gdy misja się rozpocznie, pod twoje dowództwo oddany zostanie Gorgutz, 3 oddziały Chopaków (Boyz), 2 oddziały Szczelców (Shoota Boyz) i 2 Pentaki (Gretchin). Gdy tylko zyskasz kontrolę nad wojskami, wyślij Gorgutza i dowolną jednostkę, by zebrały pobliski Złom i otrzymały ulepszenie. W przypadku Gorgutza sprawi to, iż jego zdolność Krenciszpon wyleczy pobliskie jednostki, jeśli nie zostanie przerwania do samego końca. W przypadku pozostałych jednostek, wpływ złomu na nie sprawdzić możesz w lewym dolnym rogu ekranu, wybierając uprzednio jednostkę, która cię interesuje.

Jeden z kilku punktów zasobów, które można tutaj przejąć. - Misja 5 - Karierowicz | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Jeden z kilku punktów zasobów, które można tutaj przejąć.

Wyślij teraz oddziały na południe, by zająć znajdujący się tam punkt zasobów. Następnie rozpocznij budowę generatorów na zdobytym punkcie, a Pentakom rozkaż, by wznieśli tam Posterunek Nasłuchowy. Pamiętaj też, by zbierać wszelaki Złom, na który trafisz w czasie przemarszu wojsk. Otrzymasz także dodatkowe zadanie, które wymagać będzie wybudowania jednostki przy użyciu Złomu (Build Units by Salvaging Scrap) - możesz dokonać tego, wysyłając Pentaka do przynajmniej średniej wielkości Złomu. Gdy skończysz rozbudowę punktu zasobów, wyślij oddziały na północny-wschód, w stronę znacznika na mapie, który wskazuje lokalizację kolejnego Złomu.

Dodatkowe surowce zlokalizowane na lewo od średniego Złomu. - Misja 5 - Karierowicz | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Dodatkowe surowce zlokalizowane na lewo od średniego Złomu.

Na miejscu znajdziesz Złom średniego rozmiaru - wykorzystać go można, jak zostało wspomniane, do stworzenia jednej z kilku jednostek, bądź Wieży Łaaa!. Wyślij Pentaka, by ze Złomu stworzył Rzeziblachę (Killa Kan), a następnie wyślij powstałego robota do Złomu obok, by go ulepszyć. Sam Rzeziblacha to jednostka dystansowa Orków, która wystrzeliwuje rakiety na bardzo dużą odległość. Świetnie nadaje się do walki ze wszystkimi celami, gdyż zadaje nieuchronne obrażenia (True Damage) - pełne obrażenia, niezależne od pancerzu celu.

Kolejny średni Złom. - Misja 5 - Karierowicz | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Kolejny średni Złom.

Wyślij teraz wojska na północ, by przejąć kolejny punkt zasobów i, tak jak poprzednio, wybuduj tutaj Posterunek Nasłuchowy i wszelkie możliwe generatory. Wykorzystaj Złom zlokalizowany obok punktu do stworzenia dwóch kolejnych jednostek - dodatkową Energię i Rekwizycję znajdziesz na lewo od tego Złomu. Trupikopter (Deffkopta) to jednostka latająca Orków, doskonale nadająca się do nękania wrogów, a po ulepszeniu jest w stanie wlecieć w oddziały nieprzyjaciela, zadając spore obrażenia. Wós (Trukk) z kolei służy jako transportowiec Orków, dzięki któremu można wystrzelić znajdującą się wewnątrz piechotę we wskazane miejsce, a po wykupieniu jednego z ulepszeń w budynku Sterta Broni (Pile O'Guns) może służyć do uzupełniania poległych jednostek.

Po przejęciu punktu i wykorzystaniu Złomu, wyślij armię na wschód, gdzie trafisz na kolejne oddziały wrogo nastawionych Orków i dodatkowy Złom. Jeśli posiadasz zapasy, wykorzystaj go, by stworzyć jednostki, w przeciwnym wypadku ulepsz dowolny oddział. W międzyczasie aktywny powinien stać się przycisk służący do wezwania dodatkowej elity Orków, Szturmiarzy (Stormboyz). Jest to grupka jednostek elitarnych walcząca w zwarciu, która nie jest może najwytrzymalsza, jednak jest w stanie zadać naprawdę pokaźne obrażenia.

Pierwszy duży Złom, na jaki tutaj trafisz. - Misja 5 - Karierowicz | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Pierwszy duży Złom, na jaki tutaj trafisz.

Teraz skieruj się na północ, a następnie odbij na zachód, by dotrzeć do kolejnego punktu zasobów. Przejmij go i wybuduj tutaj potrzebne konstrukcje, a następnie udaj się na zachód od niego, gdzie znajdziesz duży Złom. Możesz go wykorzystać, by stworzyć te same jednostki co wcześniej, plus kilka dodatkowych. Mordodred (Deff Dread) to potężna jednostka krocząca, która doskonale radzi sobie ze wszelkimi celami w walce wręcz, jest też bardzo odporna na ataki. Z kolei Wielki Wós (Big Trukk) to artyleria Orków - samobieżne działo, które potrafi miotać potężne pociski na olbrzymie dystansie, jednak jest bardzo wrażliwe na ataki wręcz. Zrekrutuj jednostkę, która bardziej ci odpowiada i wykorzystaj mniejszy Złom, by ją ulepszyć.

Ujarzmij Chopaków Zappnoggina (Subjugate Zappnoggin's Boyz)

Ostatni, na chwilę obecną, punkt zasobów, który możesz zająć. - Misja 5 - Karierowicz | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Ostatni, na chwilę obecną, punkt zasobów, który możesz zająć.

Po zebraniu dużego Złomu, otrzymasz nowe zadanie, wymagające ujarzmienia chopaków Zappnoggina (Subjugate Zappnoggin's Boyz). Zanim jednak cokolwiek zrobisz, zajmij punkt zasobów zlokalizowany w zachodnim rogu mapy i wybuduj tam wszelkie potrzebne konstrukcje. Twoim zadaniem jest znalezienie oddziałów Zappnogina, a postęp tego procesu reprezentowany jest przez pasek na górze ekranu. Jest to zabawa w "ciepło, zimno" - im bliżej celu będziesz, tym pasek będzie bardziej zapełniony.

Lokalizacja bazy Zappnoggina. - Misja 5 - Karierowicz | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Lokalizacja bazy Zappnoggina.

Miejsce, do którego musisz się udać, zlokalizowane jest prawie w centralnym punkcie mapy, co widoczne jest na powyższym obrazku. Gdy tam dotrzesz, musisz po prostu podążać cały czas na wschód, eliminując po drodze wojska wroga. Dotrzyj do punktu zasobów, zajmij go, wybuduj potrzebne konstrukcje i udaj się na północny-zachód, trzymając się prawej krawędzi mapy.

Miejsce, w którym walczyć będziesz z Zappnogginem. - Misja 5 - Karierowicz | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Miejsce, w którym walczyć będziesz z Zappnogginem.

Gdy dotrzesz do miejsca docelowego, odpali się scena przerywnikowa, a po niej w okolicy znajdą się wrogowie, wraz ze wspomnianym Zappnogginem. Załatw jednostkę elitarną przeciwnika, samego Zappnoggina, jednak zanim uda ci się to uczynić, wróg się ulotni. Następnie będzie trzeba wybić kilka dodatkowych oddziałów Orków, by wroga elita znów się pojawiła. Skoncentruj swoje ataki na Zappnogginie, a po chwili wróg się podda i dołączy do twojej drużyny.

Broń bazy (Defend the Base)

Trzeba teraz wznieść kilka dodatkowych budynków. - Misja 5 - Karierowicz | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Trzeba teraz wznieść kilka dodatkowych budynków.

Otrzymasz nowe zadanie, by bronić bazy Orków (Defend your Base), która właśnie oddania zostanie do twojej dyspozycji. Dodatkowo, będzie także możliwość wezwania świeżo pokonanego Dziwolonga Zappnoggina. Elita ta to mieszanka Niszczyciela i Wsparcia - jego zdolności pozwalają mu się teleportować, zadawać olbrzymie obrażenia obszarowe i nawet ogłuszać przeciwników. Dodatkowo, nieźle radzi sobie w walce na dystans, zadając dość spore obrażenia. Wezwij go i rozpocznij rozbudowę bazy. Należy wznieść wszystkie dostępne budynki Orków, których brakuje w bazie - Hatka bum-bum (Dakka Hut), Warsztat Mehanuf (Mek Shop) i Stertę Broni (Pile O'Guns). Musisz też wybudować dodatkowe Wieże Łaaa!, by podnieść poziom technologiczny - reprezentowany jest on specyficznymi ikonkami, które znajdziesz w lewym dolnym rogu ekranu, nad panelem służącym do wydawania rozkazów. Będzie trzeba wznieść łącznie 5 Wież Łaaa!

Regeneruj wojska po każdej fali wrogich oddziałów. - Misja 5 - Karierowicz | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Regeneruj wojska po każdej fali wrogich oddziałów.

Wykorzystaj nowo powstałe budynki, by zrekrutować dodatkowe oddziały Orków - zrób tak, by mieć miks jednostek walczących w zwarciu i na dystans. Wkrótce twoja baza zostanie zaatakowana przez kilka fal wrogich Orków, które nadciągać będą z południa. Masz tutaj dwie opcje - możesz rozdzielić armię na pół i bronić zachodniej i wschodniej strony bazy mniejszymi siłami, bądź skupić armię w jedność i biegać po prostu od jednego końca, do drugiego. Oba sposoby są tak samo skuteczne. Twoim celem jest odparcie łącznie 3 fal wroga. Pamiętaj, by po każdej regenerować wojska i tworzyć nowe oddziały, a tuż przed dotarciem wrogich wojsk by uruchamiać zdolność specjalną Wież Łaaa!. Gdy pokonasz wszystkie trzy fale, cel ten dobiegnie końca, a ty otrzymasz kolejny.

Ujarzmij Chopaków Wazmakki (Subjugate Wazmakka's Boyz)

Wejście do bazy Wazmakki - Misja 5 - Karierowicz | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Wejście do bazy Wazmakki.

Nowy cel wymaga od ciebie znalezienia bazy Wazmakki i pokonania jego wojsk (Subjugate Wazmakka's Boyz). Podobnie jak w przypadku Zappnoggina, musisz kierować się sygnałem wskazanym na górze ekranu. Nie ma tutaj żadnej filozofii - baza oponenta zlokalizowana jest w prawym dolnym rogu ekranu. Udaj się tam całą armią, likwidując po drodze kilka mniejszych grupek nieprzyjaciela, a gdy dotrzesz na miejsce, aktywuje się scenka przerywnikowa.

Finałowe starcie tej misji. - Misja 5 - Karierowicz | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Finałowe starcie tej misji.

Musisz teraz pokonać wrogiego przywódcę, Wazmakkę. Wybij pobliskie oddziały wroga, a następnie skup uwagę na elitarnym przeciwniku. Proces jego eliminacji utrudniony jest przez fakt, iż będzie on przeskakiwać pomiędzy ciężkimi osłonami, do których dostać może się jedynie Gorgutz przy pomocy swojej zdolności specjalnej. Nękaj go Gorgutzem i rozkaż jednostkom walczącym na dystans, by cały czas go ostrzeliwały, a wszelkie ciężkie osłony wkrótce padną. Wróg co jakiś czas przyzwie niewielką grupkę do pomocy, jednak nie stanowią oni większego zagrożenia. Gdy zbijesz punkty zdrowia Wazmakki do zera, aktywuje się kolejna scena przerywnikowa, po której misja dobiegnie końca.