Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jak grać Kosmicznymi Marines (Space Marines)? | Porady Poradnik Dawn of War III

Ostatnia aktualizacja: 12 maja 2017

1. Jednostki Kosmicznych Marines cechują się najlepszą wytrzymałością w grze. Nie posiadają tarcz, jak Eldarowie i nie polegają na absurdalnej liczebności, jak Orkowie. Doskonale nadają się więc do długich starć, gorzej radzą sobie jednak z manewrami zaczepnymi.

2. W przeciwieństwie do pozostałych frakcji, nie są oni ograniczeni do rekrutowania jednostek wyłącznie w budynkach. Frakcja to może korzystać z Przekaźników Orbitalnych (Orbital Relay) - dzięki temu można zrekrutować jednostkę, przygotować ją, a następnie zrzucić na niemalże dowolne miejsce na polu walki.

3. Nie oznacza to, iż nie należy rekrutować jednostek w "normalnych" budynkach. Wręcz przeciwnie - do typowej rekrutacji lepiej korzystać ze standardowego sposobu, zostawiając sobie możliwość wykorzystania Przekaźników Orbitalnych, by zrzucić jednostki już na pole walki, tam, gdzie mogą przechylić szalę na twoją korzyść.

Przekaźniki Orbitalne pozwalają Kosmicznym Marines zrzucać wojska w dowolne miejsca mapy. - Jak grać Kosmicznymi Marines (Space Marines)? | Porady - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Przekaźniki Orbitalne pozwalają Kosmicznym Marines zrzucać wojska w dowolne miejsca mapy.

4. Pamiętaj też, iż w momencie lądowania, Przekaźniki Orbitalne zadają obrażenia jednostkom wroga, w które trafią. Nie są to może jakieś imponujące wartości, jednak w połączeniu z faktem, iż jednostki przeciwnika zostają odrzucone, pozwala to wprowadzić nieco zamieszania w szeregach nieprzyjaciela.

5. Zrzut przy pomocy Przekaźników Orbitalnych trwa kilka sekund, od momentu ustawienia lokalizacji. Normalnie wróg nie będzie w stanie się dowiedzieć, iż planujesz taki manewr, gdyż celownik przedstawiający miejsce lądowania widoczny jest tylko dla gracza i jego sojuszników. Jednakże, jeśli w szerach wroga jest jednostka, która jest detektorem, będzie w stanie on dostrzec zbliżający się transport jednostek i odpowiednio się przygotować.

6. Prócz jednostek, Kosmiczni Marines mogą także zrzucić swego rodzaju konstrukcję obronną przy pomocy Przekaźników Orbitalnych. Mowa o Gradzie Śmierci (Deathstorm), specjalnej, ciężko opancerzonej kapsule desantowej, która, po zrzuceniu, rozstawia się i atakuje pobliskich wrogów przy pomocy 5 ciężkich działek. Zadaje to naprawdę spore obrażenia, a zrzucona na tyły wrogiej armii może zdziesiątkować bardzo drogie i skuteczne z dużego dystansu jednostki, jak snajperzy czy artyleria. Grad Śmierci znika samoistnie po kilkudziesięciu sekundach, bądź jeśli wróg zdoła go zniszczyć. Nie może się przemieszczać.

7. Kosmiczni Marines posiadają możliwość zrzucenia na pole walki chorągwi, dzięki zdolności Wznieś Chorągiew (Plant the Standard). Po zrzuceniu na pole walki, chorągiew odrzuca wrogów, którzy byli na miejscu uderzenia, a następnie rozstawia się, oferując rozmaite premie jednostkom sojuszniczym w zasięgu działania. Skuteczność chorągwi wzrasta wraz z poziomem technologii gracza, oferując coraz potężniejsze bonusy, pozwalając nawet uzdrawiać jednostki. Uważaj jednak, gdyż wróg może przejąć chorągiew, ustawiając obok niej dowolną jednostkę, co wyłączy jej efekty.

8. Bombardowanie Orbitalne (Orbital Bombardment) to superumiejętność frakcji Kosmicznych Marines. Dzięki niej, gracz może rozstawić specjalną boję, która, po wskazaniu celu, rozpoczyna ostrzał orbitalny. Wszystkie jednostki wroga w zasięgu działania zostają zawieszone w powietrzu (lewitacja), cały czas odnosząc obrażenia. Wraz z trwaniem ostrzału, obrażenia umiejętności rosną. Umiejętność ta potrafi zdziesiątkować całą armię, szczególnie, jeśli uda ci się ustawić ją na tyłach wroga, na ścieżce potencjalnej ucieczki. Pamiętaj jednak, iż wróg może przejąć boję, ustawiając obok niej jednostki - spowoduje to, iż nie będzie można już kierować działem, a także nie będzie ono wyrzucać wrogów w powietrze.

9. Pamiętaj o odpowiednim doborze jednostek elitarnych. Gabriel Angelos jest dobrym wyborem na początek, gdyż jest w stanie samodzielnie rozprawić się z kilkoma oddziałami wroga, a jego skuteczność utrzymuje się na wysokim poziomie przez całą grę. Niweluje on także mniejszą, w porównaniu do reszty frakcji, skuteczność Kosmicznych Marines podczas walki w zwarciu - inne frakcje mają po prostu więcej jednostek, które lepiej radzą sobie w z tym zadaniem (wyjątkiem jest tutaj Drednot, jednak jest to dość kosztowna jednostka).

10. Kosmiczni Marines to frakcja, która jest najbardziej przyjazna nowicjuszom, szczególnie tym, którzy nie mieli wcześniej do czynienia z grą z serii Dawn of War. Ich armie składają się z piechoty i maszyn, najłatwiej jest się w tym wszystkim odnaleźć. Z tego też powodu, warto zainteresować się nimi w pierwszej kolejności, by poznać podstawy gry.