Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rodzaje obrażeń i pancerzy | Rozgrywka Poradnik Dawn of War III

Ostatnia aktualizacja: 9 maja 2017

Warhammer 40,000 Dawn of War III, wzorem leciwego już Warcrafta 3, wprowadza do rozgrywki kilka rodzajów pancerzy i typów obrażeń, które w znaczącym stopniu wpływają na to, ile dana jednostka otrzymywać będzie obrażeń od ataków i jak tą wartość można zmniejszyć i zwiększyć. Zrozumienie tej mechaniki jest kluczem do sukcesu, szczególnie w rozgrywkach wieloosobowych.

Rodzaj pancerza jednostki, jak i zadawanych obrażeń można sprawdzić najeżdżając na portret jednostki. - Rodzaje obrażeń i pancerzy | Rozgrywka - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Rodzaj pancerza jednostki, jak i zadawanych obrażeń można sprawdzić najeżdżając na portret jednostki.

Zacznijmy od pancerzy. W grze dostępne są ich dwa rodzaje - zwykły (Normal Armour) i ciężki (Heavy Armour). W ogólnym skrócie, większość jednostek piechoty, (z wyłączeniem kilku, między innymi Burszujów [Nobz] frakcji Orków), a także znakomita część jednostek elitarnych posiada pancerz zwykły, ciężki natomiast zarezerwowany jest w głównej mierze dla droższych pojazdów i machin kroczących, takich jak Drednot (Dreadnought) czy Mordodred (Deff Dread). Wbrew logice, nie wpływają one bezpośrednio na to, w jakim tempie porusza się dana jednostka, lecz na ilość obrażeń, które otrzyma ona od poszczególnych ataków - tak jak w cytowanym we wstępie Warcrafcie 3. Rodzaj pancerza sprawdzić można klikając na dowolną jednostkę - informacja o posiadanym pancerzu wyświetlona będzie w prawym rogu okna jednostki.

Dodatkowo, jednostki w grze zadawać mogą jeden z trzech rodzajów obrażeń - zwykłe (Normal), przeciwpancerne (Armour-piercing) i nieuchronne (True Damage). To właśnie one wpływają na to, ile dana jednostka otrzyma obrażeń i jak skuteczna będzie w walce z danym typem jednostek. Poszczególne obrażenia zadają następujące obrażenia:

  • Obrażenia zwykłe - zadają 100% obrażeń przeciwko pancerzom zwykłym, lecz tylko 22% pancerzom ciężkim. Jednostki wyposażone w ten typ obrażeń są więc ekstremalnie nieskuteczne przeciwko ciężko opancerzonym czołgom i generalnie nie warto wydawać im rozkazu ataku na te cele.
  • Obrażenia przeciwpancerne - zadają 100% obrażeń przeciwko pancerzom ciężkim, jednak tylko 40% przeciwko zwykłym. Różnica nie jest może tak drastyczna jak w przypadku obrażeń zwykłych, jednak w dalszym ciągu lepiej jest wykorzystać jednostki wyposażone w ten typ obrażeń do walki z opancerzonymi celami.
  • Obrażenia nieuchronne - zadają 100% wszystkim celom, tym wyposażonym w zwykły i ciężki pancerz. Nieliczna grupa jednostek w grze posiada tego typu obrażenia, część zdolności elit również zadaje nieuchronne obrażenia.

Konstruując armię musisz więc wziąć pod uwagę także wojska wroga, by dobrać odpowiednie jednostki i móc skutecznie go kontrować, a także starać się nie szkolić takich, które będą otrzymywać gigantyczne obrażenia od jego wojsk. Nie da się, rzecz jasna, wszystkiego zaplanować, ale warto po prostu wiedzieć, które jednostki wysłać przeciwko którym.